Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Slakke i transmisjonen - skal det være slik eller er det noe galt?

Startet av Keo, fredag 09. mai 2014, klokken 15:49

« forrige - neste »

Keo

Som overskriften sier så er jeg på jakt etter en fungerende hurtiglader i nærheten av tusenfryd. Den på mc mot ski fungerer ikke samme med den på bnm. Skulle kjørt til Oslo og har bare 35 km igjen. Sitter på BNH og lader med en 16a. Noen som vet hvor nærmeste fungerende lader er? Alternativet er å kjøre hjem, men kommer ikke til Saltnes heller. Hurigladeren på mc på vestby virker heller ikke.

Leon

Står på hurtigladekartet at Ishavsveien har en åpen og gratis hurtiglader på Vestby, på motsatt side av veien for McD, men vil ikke gå god for at det stemmer...
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Keo

Hei, takk for svar. Ladet på Økeren og kjørte rett hjem derfra (i natt), slapp og prøve Vestby. Det blir mye trøbbel når laderen man har tenkt til å bruke ikke fungerer. Prøvde å lade i parkeringshuset i Vika, mens jeg var i Oslo. Det hadde heller ikke fungert, fikk bare noen få km på 3 timer. Så ut som sikringen hadde gått? Dårlig forberedelser gjorde at jeg ikke hadde nøkkel til alle de andre ladestasjonene i Oslo.

Kom dårlig ut fra start. Kjørte til Sarpsborg og satt bilen til ladning fram til lunsj, var ute å kjørte i lunsjen, satt den igjen til ladning. Ladningen etter lunsj hadde ikke fungert.

Opplever folk at laderne ikke fungerer eller er det jeg som er grønn? Snakket med et par Tesla eiere som sa de hadde hatt problemer med flere av stolpene til Fortum ved Inspiria.

Sense

Sitat fra: Keo på torsdag 24. april 2014, klokken 08:29
Så ut som sikringen hadde gått? Dårlig forberedelser gjorde at jeg ikke hadde nøkkel til alle de andre ladestasjonene i Oslo.

Kom dårlig ut fra start. Kjørte til Sarpsborg og satt bilen til ladning fram til lunsj, var ute å kjørte i lunsjen, satt den igjen til ladning. Ladningen etter lunsj hadde ikke fungert.

Opplever folk at laderne ikke fungerer eller er det jeg som er grønn? Snakket med et par Tesla eiere som sa de hadde hatt problemer med flere av stolpene til Fortum ved Inspiria.

Jeg har aldri opplevd at sikringen har gått på laderne til Oslo kommune, uten at jeg skal påstå at jeg lader daglig på disse.

Ang. Fortums Inspiria ladere ved Sarspborg, har de angitt at man skal foreta en litt annen prosedyre mht. tilkobling.
Fortum sier man skal koble på bilen først, deretter stolpen, altså motsatt av normalt.
Kan feilen ligger der?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA