Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ekstra original ladekabel?

Startet av Figgen, fredag 09. mai 2014, klokken 09:12

« forrige - neste »

Figgen

Sønnen min ringte noe frustrert her om dagen og sa han ikke kom inn i bilen igjen. Dørlåsen på førersida ville ikke låse opp, og på passasjersida var håndtaket slarkete så døra ikke kan åpnes trass i at låsen fungerer :P.  Altså 100% utelåst.  Jeg tenkte at det "enkleste" kanskje ville vere å skjære ut et av de små bakvinduene og åpne døra fra innsida, og fikk lånt en rutekniv hos Sven Kvia AS (er god kunde der, for en fossil bil...).  Men om lås og dørhåndtak er av simpelt slag, så er rutelimen som Think har brukt i alle fall solid.  Skjærearbeidet kutta jeg ut før det var hull stort nok til vannlekkasje.  Neste tanke ... er tom :'(, så derfor spør jeg forumet om råd!
2 x Think 2002, begge returnert frå California, kjørt 140.000 km mellom Figgjo og Stavanger.  Har tatt i bruk Kalkhoff el-sykkel som gir fine treningsøkter uansett vær og vind (nesten..)
Nissan Leaf 2017-modell, 23.000 km på 12 mnd.

cra

Har litt slarkete dørhåndtak på min Think, og "trikset" er å vri litt på håndtaket "motor cycle style" samtidig som man drar/rykker i håndtaket. Det varierer litt vhilken vei det er gunstig å vri for at mekanismen skal huke tak.

Ellers er neste tanke om det er mulig å nå tak i ledningene til baklukeåpneren og sette strøm på denne og åpne den veien?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

FiDo

Det å "bryte" seg inn i en think er verdens letteste ting... :)
->-> Har mye Think City deler til salgs, nye og brukte! Send PM. <-<-

-LADERE
-BMS
-HV-BOKS
-INTERFACE-BOKS
-STØTDEMPERE
-BREMSER
-SEND PM !!

-Volvo V60 Plug-In Hybrid
-Volvo C30 Electric generasjon 2.
-Volvo V60 R-Design.
-Volvo V40 R-Design.
-Think City. (Flere)
-Think El-sykkel ! (Orginal fra Think!!!)

Stavanger

Caspar

Sitat fra: FiDo på torsdag 24. april 2014, klokken 17:32
Det å "bryte" seg inn i en think er verdens letteste ting... :)
Jeg tror kanskje trådstarter var ute etter et tips på hvordan det kunne gjøres, ikke om det var lett eller ikke
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

aurba

Er problemet løst, eller så er jo NAF en mulighet
Eller prøve selv, her er noen tips!

Er ikke sikker på om det er låsen som har hengt seg eller om det er selve dørhåndtaket som er problemet.
Men det kan være mulig å komme til stagene som går til låsekassen med en ståltråd som bøyes noe i stil med nedenstående bilde. Den delen som er bøyd 180 grader går under vinduet og opp mot låse.

Om du ser på verkstedmanualen som ligger her: http://www.elbil.no/wiki/Think:Verkstedmanualer
så er det noen bilder under kapittel 6.4 til 6.6 som omhandler innvendige deler i døra som kanskje kan gi noen flere tips.



Think City 2010, Lithium

Figgen

Takk for tipset, aurba.  Bilen står ennå trygt på en parkeringsplass i et boligfelt ei mil unna (noen lurer sikkert snart på hvem som har kjøpt den snåle bilen.. ;)), og der får den stå over helga, for nå står hytta for tur  :).  Er jeg "heldig", så har kanskje andre brutt seg inn i bilen i løpet av helga ;D.  I motsatt fall skal jeg øve meg med ståltråd-teknikken på delebilen i garasjen (alle burde ha en delebil!).  God helg!
2 x Think 2002, begge returnert frå California, kjørt 140.000 km mellom Figgjo og Stavanger.  Har tatt i bruk Kalkhoff el-sykkel som gir fine treningsøkter uansett vær og vind (nesten..)
Nissan Leaf 2017-modell, 23.000 km på 12 mnd.

Figgen

Historien enda godt: en kraftig ståltråd gjorde jobben enkelt, etter litt øving på døra til delebilen. ;) Nå gjenstår bare å fikse 1 stk lås og 1 dørhåndtak. 
2 x Think 2002, begge returnert frå California, kjørt 140.000 km mellom Figgjo og Stavanger.  Har tatt i bruk Kalkhoff el-sykkel som gir fine treningsøkter uansett vær og vind (nesten..)
Nissan Leaf 2017-modell, 23.000 km på 12 mnd.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA