Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå blir det betaling for parkering

Startet av Tesladaddy, torsdag 08. mai 2014, klokken 23:33

« forrige - neste »

Tesladaddy

Om jeg legger ned setene, tror dere det er mulig å frakte en vaskemaskin samt 4 sommerdekk i 14" i ModelS?

Espen Hugaas Andersen

Det virker mulig. Du får vel nesten plass til to dekk i frunken, og vaskemaskin + to dekk bør gå greit bak i bilen.

Spør Bjørn for fasitsvar. ;)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Epleskreller

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Brede

kristmara

Jeg fikk ett 19" dekk i frunken, ett bak passasjersetet og to oppi barnesetene i bagasjerommet. Jeg prøvde ikke å legge ned setene siden det var tre barneseter der, men med tanke på hvor greit det gikk vil jeg nesten tro det går helt fint. Er de smale nok får du to dekk i frunken :)

Leaf_2014

14" - minner meg om min første bil - Camry med 195/70-14, det var dimensjonen sin det ...

Slike trillebårdekk får plass overalt, ikkeno problem. Man blir nok litt overrasket når man setter TMS-dekkene side om side med forrige-generasjons hjul.

Konas 14" Aygo-hjul kan man bære alle fire på en gang, hvis man er bittelitt sterkere enn meg.
Leaf 2014

Tesladaddy

Jeg skal fra Trondheim til Ålesund og hente siste rest av svigermors flyttelass. Hjulene står på en Corolla. Det blir t/r samme dag, så kjører jeg elbilen blir det via Dombås. Alternativet er Smaxen og E39.

jkirkebo

Jeg har målt men ikke prøvd. Vaskemaskin skal gå helt fint så lenge man legger den ned. Selvsagt må også baksetet legges ned. Hjulene blir neppe noe problem.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

BMW850

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 23. april 2014, klokken 10:54
Det virker mulig. Du får vel nesten plass til to dekk i frunken, og vaskemaskin + to dekk bør gå greit bak i bilen.

Spør Bjørn for fasitsvar. ;)

"Nesten" 2 dekk i frunken er vel ikke godt nok :P
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

VigdisA

Fire tesladekk er noe annet.. Fikk inn alle fire i dag, men det var ikke akkurat noen god følelse å ha bilen full av dekk, føltes litt utrygt.
Skulle ønske det fantes noen slags festeanordninger i bagasjerommet
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

cairnz

Sitat fra: VigdisA på onsdag 23. april 2014, klokken 15:37
Fire tesladekk er noe annet.. Fikk inn alle fire i dag, men det var ikke akkurat noen god følelse å ha bilen full av dekk, føltes litt utrygt.

Har ikke du de to krokene på siden? Feste et tau i de, surre gjennom det du skal feste, og stram til!
Elbilist

Car-El

En vaskemaskin -> greit!
4 14" sommerdekk -> også greit!

Men så skriver du at dem står på en Corolla -> IKKE greit! Kanskje om du tar ut vaskemaskin.  :o
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

cra

Sitat fra: Car-El på onsdag 23. april 2014, klokken 19:13
En vaskemaskin -> greit!
4 14" sommerdekk -> også greit!

Men så skriver du at dem står på en Corolla -> IKKE greit! Kanskje om du tar ut vaskemaskin.  :o

HA ha ha!  ;D  Men.... Er det ikke bare å putte corollaen inni vaskemaskina da?? ;)  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

VigdisA

Sitat fra: cairnz på onsdag 23. april 2014, klokken 16:48

Har ikke du de to krokene på siden? Feste et tau i de, surre gjennom det du skal feste, og stram til!
Ikke sett noen kroker, mulig de har kommet på nyere biler?
Hvor sitter de hen?

Så i påsken hvor mye som man kan fylle i bilen uten å legge ned setene - fire bager med klær, barneski og staver tre par slalomstøvler, fire par skisko, støvler, tursekk, tre skihjelmer, en pose med bilvaskesaker mm
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

RunarBT

Sitat fra: VigdisA på onsdag 23. april 2014, klokken 20:13

Sitat fra: cairnz på onsdag 23. april 2014, klokken 16:48

Ikke sett noen kroker, mulig de har kommet på nyere biler?
Hvor sitter de hen?

Så i påsken hvor mye som man kan fylle i bilen uten å legge ned setene - fire bager med klær, barneski og staver tre par slalomstøvler, fire par skisko, støvler, tursekk, tre skihjelmer, en pose med bilvaskesaker mm

Festene til setene som du legger flate. Er da to ledige bøyler på sidene som du kan feste saker og ting i.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA