Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Sv: S60 vs S85 vs P85

Startet av frekri, torsdag 08. mai 2014, klokken 17:23

« forrige - neste »

Car-El

#15
Æ møtte "veggen" på jobben! Det var ingen sensorer som registrerte dette. (Men så trur æ at mor og far ikke hadde råd til ekstrautstyr da dem lagde mæ.)

:P
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Batteritralla

"Var tom for spylervæske - så ikke vikeplikt skilt"....

Ligg stygt sagt kanskje - helt sikkert forresten  :o

Tilbake til topic:

På andre biltyper jeg har vært borti, så pleier systemet å "pipe" kontinuerlig eller lignende for å tilkjennegi at det er ute av fungsjon.

Gjør det ikke det på Tesla?

Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Batteritralla

Sitat fra: Veggen på onsdag 23. april 2014, klokken 15:03
Dette begynner å grense til mobbing.
Jeg kan da ikke lastes for andres rygge eller koneproblemer!

Vil herved komme med en "early warning" om at du kan bli kjørt inn i om sensorene mine svikter.

Skal forsøke å gi beskjed i forkant, og i den grad det lar seg gjøre unngå å kjøre inn i deg bakfra...
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

RE

Det virker som oppdateringsraten på parkerings-sensorene er veldig lav (2 Hz?), evt. er det laaang forsinkelse i avspilling av biip-lyden. Ser at når jeg kjører sakte fremover mot en vegg så virker det som det blir rødt felt og 'Stop' tekst foran 'bilen i speed-o-meteret' litt før stopp lyden kommer...
Ville være rart om ikke dette kan forbedres gjennom en software-oppdatrering.
Tesla Model S85, Blå
E-golf med varmepumpe, Hvit

i3_X5_730

Sitat fra: Batteritralla på onsdag 23. april 2014, klokken 19:28
På andre biltyper jeg har vært borti, så pleier systemet å "pipe" kontinuerlig eller lignende for å tilkjennegi at det er ute av fungsjon.Gjør det ikke det på Tesla?

På i3 er dette tilfelle. Der hyler den kontinuerlig hvis du er farlig nær en hindring. Men kommer du kjørende i "D" rett mot veggen du skal parkere mot, må man aktivisere parksensorene hvis du vil varsles om hvor nært du er veggen. E.v.t stoppe en meter før veggen, sette den i "R" og deretter "D". Da er sensorene aktive og du kan kjøre nær veggen foran bilen ... til parksensoren hyler kontinuerlig.  ::)

Øyvind.h

Sitat fra: RE på onsdag 23. april 2014, klokken 21:13
Det virker som oppdateringsraten på parkerings-sensorene er veldig lav (2 Hz?), evt. er det laaang forsinkelse i avspilling av biip-lyden. Ser at når jeg kjører sakte fremover mot en vegg så virker det som det blir rødt felt og 'Stop' tekst foran 'bilen i speed-o-meteret' litt før stopp lyden kommer...
Ville være rart om ikke dette kan forbedres gjennom en software-oppdatrering.
Jeg opplever faktisk at sensorene var raskere og mer presise i starten. De ble ikke trege før sw 5.8 et eller annet, og da  i forbindelse med at jeg fikk ny MGU. Etter det byttet og sw oppdatering reagerte de tregere, spesielt foran.
De fungerer fortsatt helt fint, og teller nedover både foran og bak. Men kjører jeg for fort mot veggen reagerer de ikke lynkjapt. De kommer med konstant pipelyd når jeg er under 30cm fra hindringen, og en påtrengende pipelyd om jeg kjører enda nærmere (ca <15cm fra hindringen). Så de varsler bra aktustisk.
Og om noe blokkerer en sensor/defekt sensor piper de en liten stund (5-10 sek) før sensorene deaktiveres. Akkurat som jeg har opplevd på andre biler (minus ny Honda CRV som piper LENGE ved defekt sensor).
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

hennla

Jeg har vært i Drammen å demokjørt Tesla ett par ganger. Jeg har feafør av en nyere BMW med parksensorer. Jeg opplevde sensorene til Teslaene som mye dårligere. Jeg merket spesielt at de ikke varslet mot hindringer på hjørnene av støtfangerne. Jeg har allikevel bestilt meg en Tesla og meldt meg inn i menigheten  ;D
Tesla S85: sølv metallic, tekstil, piano svart, dobbeltlader, tech, park, luft.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA