Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Sv: S60 vs S85 vs P85

Startet av frekri, torsdag 08. mai 2014, klokken 17:23

« forrige - neste »

frekri

I dag kjørte jeg rett i garasjeveggen fordi parkeringssensor ikke varslet. Jeg kjørte veldig sent og det ble ingen skader.

Jeg har 2 teorier:
1. PCen i bilen var opptatt med noe annet så parkeringssensor ble litt forsinket.
2. Jeg har en stolpe på høyre side bak som parkeringssensoren slo ut på og noe krøll her gjorde at den ikke varslet hva som skjedde foran bilen.
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

cstromme

Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Muffinman

Velkommen i klubben. Jeg rygget dog på en annen bil. Mørkt, de elektrokromatiske speilene var svarte selv om bilen stod i revers slik at det ikke gikk an å se om noe var bak (visste ikke om denne 'featuren' på det tidspunktet), ryggekameraet var fullt av smuss, og sammenstøtet var et faktum. Fikk varsel fra sensorene _etter_ at jeg stod godt plantet i sida på den andre bilen. 16 lapper pluss skade på egen bil.

Sensorene er i tillegg svært lett å forstyrre, både kulde og smuss gjør at systemet kobler seg ut under kjøring. I tillegg får man gjerne signal når ingenting er i veien om bilen har vært kjørt i lave temperaturer og kjøres inn i f.eks parkeringshus med plussgrader.

Tesla har sjekket, og sier at systemet et i orden og fungerer som det skal. Det tar jeg som en erkjennelse på at systemet er dårlig konstruert.

Teslanewbie

Farlig dette, jeg har flere ganger vært nær med å skade fronten ved rygging.

Er vant til BMW som aktiverer også front sensorene ved rygging disse vises også da i displayet ..

Kan ikke forstå logikken med at bare de bakre er aktive ved rygging . De må jo ha sett på andre bilmerken ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

frekri

Jeg parkerer med fronten inn mot veggen. Bilen var i drive. 20 grader ute og 13 grader i garasje.
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

Epleskreller

Parkeringssensorene er rett og slett dårlige, stoler ikke på de lenger (i motsetning til min forrige bil).
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Øyvind.h

Sitat fra: frekri på onsdag 23. april 2014, klokken 07:27
Jeg parkerer med fronten inn mot veggen. Bilen var i drive. 20 grader ute og 13 grader i garasje.
Jeg har merket at det er litt forsinkelse fra bilen passerer under terskelverdien som skal aktivere sensorer foran, til sensorene faktisk er aktivert.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Øggen

Hvorfor i h....... er speilene så mørke om kvelden???
Det fatter jeg ikke.

janmb

Sitat fra: Øggen på onsdag 23. april 2014, klokken 13:27
Det fatter jeg ikke.

For at du ikke skal blendes når du har en bil bak deg er vel det korte svaret.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Øyvind.h

Sitat fra: janmb på onsdag 23. april 2014, klokken 13:40
Sitat fra: Øggen på onsdag 23. april 2014, klokken 13:27
Det fatter jeg ikke.

For at du ikke skal blendes når du har en bil bak deg er vel det korte svaret.
Kommer an på situasjonen. Jeg synes ikke speilene er mørke om kvelden, annet enn om kupelyset har stått på. Da er de plutselig helt svarte. Dette kan fikses i sw slik at speilene ikke dimmes når man rygger eller når man akkurat har startet å kjøre.
På landeveien er autodimming av sidespeil veldig kjekt å ha, for mange har dårlig justerte lys som blender.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Spinner

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 23. april 2014, klokken 13:48Dette kan fikses i sw slik at speilene ikke dimmes når man rygger
Det er sånn. Men det tar 20-30 sekunder for speilene å fjerne dimmingen.

Teslanewbie

Huff , en kompis møtte veggen han også men ikke grunnet parkeringssensorer som kranglet men på grunn av en kranglete kona  ;D ;D
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Veggen

Dette begynner å grense til mobbing.
Jeg kan da ikke lastes for andres rygge eller koneproblemer!

BMW850

Greit at jeg er vant til bil uten parkeringssensorer da ;) Tror det er greit å legge seg til vanen IKKE å stole blindt på disse. Iallefall til du er godt vant til størrelsen på bilen.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA