Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla stjålet.

Startet av granskauen, torsdag 08. mai 2014, klokken 13:30

« forrige - neste »

granskauen

Kjenner jeg blir arg og har stor sympati for hvor maktesløs man må føle seg når tyver jekker opp bilen og tar hjulene:

[Dagbladet: Fjernet alle fire hjul på bilen i løpet av natta]
http://www.dagbladet.no/2014/04/22/nyheter/bil/hjul/sommerdekk/tyveri/32922892/

Er dette noe som alarmpakken til Model S ville trigget på (mtp. bevegelse ved oppjekkingen)?

Sidenote: Finnes det, eller er det potensiale for, teknologi som kan detektere at hjulene fjernes og aktivere alarmen? (det burde jo være!)

glemmestad

Ekstra sidenote: Er veldig imponert over mattekunskapene til Dagbladet's "journalister". Hvert hjul koster ca. 6000 kr står det å lese. Et annet sted, under et bilde, står det "Det koster....36000 kr å fikse dette". Fete Merce'r har 6 hjul. Minst! :D

teslaz

Ja, alarmen begynner å tute med en gang når TMS blir løftet opp litt.
Selv om bilen er i jekke modus.
Fikk erfare det idag under hjulskift.  :D
Har selfølgelig "utvidet" alarmpakke.  8)
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

Chlangum

Står vel også om dette i brukermaualen at alarmen går av ved tilting/løfting av bil.

Hund i bilen trigger ihvertfall alarmen hvis du glemmer å slå den av. Men det går vel på bevegelsesensorer i cupé'en?
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

BMW850

Hmmm, der var den ene grunnen jeg ikke tenkte på. Ett par tusen kroner hadde vært en grei investering. Men det går an å ha sikkerhetsmuttere da ;)

http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/wheel-lock-set
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

LED

Angrer dypt på at jeg ikke tok pakken selv. Den koster ingenting og jeg har iallefall nå tre grunner til å angre på at jeg ikke kjøpte den.

1 Tyveri av felger

2 Skjønt det slik at med alarmen får du et tilkomstpunkt for 12V midt i kupeen som forenkler dash cam installasjon

3 Enkelte forsikringsselskap gir bortimot 5-600 kroner avslag på forsikringen med FG godkjent alarmpakke. For min med med mitt forsikringsselskap så hadde jeg spart inn pakka på 5 år.

Ta den med!

Øyvind.h

Standard-alarmen er godkjent alarm hos mitt forsikringsselskap. Får du ikke rabatten uten ekstra sensorer - bytt selskap (om det svarer seg økonomisk) :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Teslanewbie

Savner at det ikke er en diode i kupeen som indikerer at det er alarm i bilen..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

gbzdoc

Øh? De finnes det jo ca 1 million dummy utgaver av, om du vil ha det.

Tror neppe den dioden stopper tyver. ;-)

Teslanewbie

Sitat fra: gbzdoc på onsdag 23. april 2014, klokken 07:30
Øh? De finnes det jo ca 1 million dummy utgaver av, om du vil ha det.

Tror neppe den dioden stopper tyver. ;-)

Nå ønsket jeg ikke en dummy , men en diode som eller lys som var integrert og passet til bilens interiør..

Muligens kan dette løses ved at displayet blinker i rødt " ALARM ON" når bilen er lukket og alarmen er på .... ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

OleJA

Sitat fra: LED på onsdag 23. april 2014, klokken 06:54
Angrer dypt på at jeg ikke tok pakken selv. Den koster ingenting og jeg har iallefall nå tre grunner til å angre på at jeg ikke kjøpte den.

3 Enkelte forsikringsselskap gir bortimot 5-600 kroner avslag på forsikringen med FG godkjent alarmpakke. For min med med mitt forsikringsselskap så hadde jeg spart inn pakka på 5 år.

Du har FG-alarm uten 'pakka' - Den er kun en utvidet alarm med tilt- og kupé sensor. Som du sier vil den f.eks beskytte mot tyveri av hjul (tilt), men du skal få avslag i forsikring selv uten denne.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

cra

Sitat fra: glemmestad på tirsdag 22. april 2014, klokken 22:11
Ekstra sidenote: Er veldig imponert over mattekunskapene til Dagbladet's "journalister". Hvert hjul koster ca. 6000 kr står det å lese. Et annet sted, under et bilde, står det "Det koster....36000 kr å fikse dette". Fete Merce'r har 6 hjul. Minst! :D

Interessant regnestykke, ja. Men vi kan kanskje gjette på at det har blitt litt skader på bilen som følge av at den er satt på vedkubber?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

lurium

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA