Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nå blir det betaling for parkering

Startet av ErikMe, torsdag 08. mai 2014, klokken 12:59

« forrige - neste »

tjomswrx

Det var litt forskjell ja. Hører med DS om det går an å slenge på bestillingen i etterkant. Forventer egentlig at det lar seg gjøre, utløser jo ingen konfig.endring på selve bilen....!
S85

iCar

Sendte igår kveld en mail til buildmymodelsEU@teslamotors.com
og ble idag oppringt fra en dame fra Tesla, hun skulle legge
inn en notat i min bestilling om at jeg vil ha kabelen med bilen, dette skulle være momsfritt siden jeg bestiller den med bilen fikk jeg oppgitt.
Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

svingen

Det her sier jo hvor mye overpris kabelen er, håper det samme prisene kommer til type2 til type1 dvs leaf/trilling
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

tjomswrx

Sitat fra: DesiTesla på torsdag 15. mai 2014, klokken 15:03
Sendte igår kveld en mail til buildmymodelsEU@teslamotors.com
og ble idag oppringt fra en dame fra Tesla, hun skulle legge
inn en notat i min bestilling om at jeg vil ha kabelen med bilen, dette skulle være momsfritt siden jeg bestiller den med bilen fikk jeg oppgitt.

+1, god service av tesla.
S85

TRM

Sitat fra: tjomswrx på torsdag 15. mai 2014, klokken 22:29
Sitat fra: DesiTesla på torsdag 15. mai 2014, klokken 15:03
Sendte igår kveld en mail til buildmymodelsEU@teslamotors.com
og ble idag oppringt fra en dame fra Tesla, hun skulle legge
inn en notat i min bestilling om at jeg vil ha kabelen med bilen, dette skulle være momsfritt siden jeg bestiller den med bilen fikk jeg oppgitt.

+1, god service av tesla.
Kabelen burde vel strengt tatt følge med gratis, all den tid Type2 er vedtatt som EU-standard for AC-lading.

TRM
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

rene

Sitat fra: TRM på torsdag 15. mai 2014, klokken 23:09
Kabelen burde vel strengt tatt følge med gratis, all den tid Type2 er vedtatt som EU-standard for AC-lading.
Jeg mener både type2 kabel og en ladestasjon til montering hjemme burde følge med alle el-biler som selges. Gratis finnes dog som kjent ikke. Om dette hadde fulgt med, hadde vi betalt for det direkte eller indirekte.

TRM

#21
Sitat fra: rene på torsdag 15. mai 2014, klokken 23:36
Sitat fra: TRM på torsdag 15. mai 2014, klokken 23:09
Kabelen burde vel strengt tatt følge med gratis, all den tid Type2 er vedtatt som EU-standard for AC-lading.
Jeg mener både type2 kabel og en ladestasjon til montering hjemme burde følge med alle el-biler som selges. Gratis finnes dog som kjent ikke. Om dette hadde fulgt med, hadde vi betalt for det direkte eller indirekte.
Ladestasjon (i form av strømuttak på husveggen, osv) har vel de aller fleste elbileiere fra før (blokkbeboere i byer får ha meg unnskyldt), men en Type2-kabel har jeg aldri sett behovet for før Tesla kom.

Og angående pris - tviler på at meterprisen Tesla bruker på tilsvarende kabler montert i bilen er like høy som på Type2-kabelen. Selv ikke etter redusert pris.

Edit: skrivefeil
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

rene

Sitat fra: TRM på torsdag 15. mai 2014, klokken 23:58
Ladestasjon (i form av strømuttak på husveggen, osv) har vel de aller fleste elbileiere fra før
En ladestasjon er langt mer enn strømuttaket på husveggen. Jeg mener at en burde ha en fast stasjon der kabelen henger klar og det bare er å koble den i bilen.
Å lade fra schuko-plugg på husveggen anser jeg som usikkert, og er noe jeg kun gjør når jeg kan overvåke det godt og stoler på hvordan kursen er lagt opp og koblet. Større brannfare enn å kjøre permanent 13-16A gjennom en schuko-plugg tror jeg ikke jeg har i huset.

cra

Jeg har fått lagt opp 32A 1-fas uttak i garasjen, og bruker det blå adapteret med den medfølgende UMC. Føler meg helt trygg, selv om jeg også har en Leaf på 10A lading på Shucko like ved siden av (annen kurs). Til daglig har jeg ikke bruk for UMC i Teslaen; jeg kjører sjeldent lenger enn få % av rekkevidden, så jeg er trygg på at jeg kommer meg hjem. ;)  på langtur plukker jeg med meg UMC just in case, og har selvsagt adaptersettet fra jkirkebo. Skal jeg anbefale en av adapterne blir det komfyr-adapteret.

Jeg ser i alle fall ikke vitsen i at man skal "tvinges" til å kjøpe en ekstra ladestasjon ("permanent montert UMC" av et slag) sammen med bilen. Vi måtte ha betalt for denb uansett (i prisen på bilen), så da synes jeg det er like greit at de som har behov for det kjøper det de mener de trenger hvis UMC ikke er nok hjemme. Du må/bør uansett installere dedikert kontakt, og så lenge shucko ikke går ut og inn daglig er jeg ikke bekymret for 10A til Leafen.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Philip

Fra DS: "Hei Philip,

Jeg skal legge til en Menneks kabel  til din ordre, med den nye prisen."

Flott?:) Får bilen min om 2-3 uker.

Philip

rene

@cra: En 32A industrikontakt (blå i ditt tilfelle) er noe helt annet enn schuko. En 16A industrikontakt også, forsåvidt. Støtter absolutt bruk av disse foran schuko til lading hjemme.

cra

Sitat fra: rene på fredag 16. mai 2014, klokken 11:09
@cra: En 32A industrikontakt (blå i ditt tilfelle) er noe helt annet enn schuko. En 16A industrikontakt også, forsåvidt. Støtter absolutt bruk av disse foran schuko til lading hjemme.

Ja, det var nettopp derfor jeg fik installert 32A stikket, slik at jeg kan bruke det blå adapteret til Teslaen. Jeg lader vanligvis ikke på noe mer enn 12-15A nå, så jeg hadde sånn sett klart meg med shucko. Delte på shucko mellom Leaf og Tesla intil for en uke siden, men var ikke interesert i å plugge ut og inn hele tida både pga av slitasje, og at fruen er vant med at Leaf'kladden alltid var tilkoblet. Det ble derfor et par "ladinger uten strøm". ;)

Med 32A har jeg økt sikkerhet i forhold til belastningen den tåler, og jeg kan lade vesentlig raskere enn på shucko hvis det en sjelden gang er et behov for det. Hadde et slikt behov i helga; kom hjem kl 2 natt til mandag, og skulle på langtur utpå mandagen. Da hadde det ikke holdt med 16A. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

mecanica vergara

Sitat fra: DesiTesla på torsdag 15. mai 2014, klokken 00:38
Noen som har erfaring rundt det å få lagt den til bestillingen i ettertid, jeg bekreftet min igår.
Jeg ble anbefalt av min DS ved utlevering av bilen å bytte den røde kontakten jeg hadde bestilt med type 2. Tillegget kom på faktura dagen etter. +175kr.  :)
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

sigurdi

Sitat fra: mecanica vergara på torsdag 22. mai 2014, klokken 22:38
Jeg ble anbefalt av min DS ved utlevering av bilen å bytte den røde kontakten jeg hadde bestilt med type 2. Tillegget kom på faktura dagen etter. +175kr.  :)

Dersom du skal over til søta bror eller nedover i Danmark/Europa, før SC nettverket er ferdig utbygtd, bør du anbefale å skaffe rødt adapter også.
Det røde er også mye kjekkere med overgang til CEE blå så slipper du å sette bilen ned fra 32A (blått adapter)

Rødt = TN nett. Blir brukt i Europa, og endel plasser i Norge. :-)

Type2 koster nå 1300kr, mens rødt etter levering koster ca 900.
Så du har gjort god butikk uansett om du kjøper det røde etterpå og da må betale mva.

sigurdi
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

smurf

Sitat fra: mecanica vergara på torsdag 22. mai 2014, klokken 22:38
Sitat fra: DesiTesla på torsdag 15. mai 2014, klokken 00:38
Noen som har erfaring rundt det å få lagt den til bestillingen i ettertid, jeg bekreftet min igår.
Jeg ble anbefalt av min DS ved utlevering av bilen å bytte den røde kontakten jeg hadde bestilt med type 2. Tillegget kom på faktura dagen etter. +175kr.  :)
Hei, noen som har sett/kjøpt Type 2 hos Tesla til 1300 (inkl mva?). Hvor lang kabel er det? Er det med ladeport åpner?
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA