Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Felles elbil tur.

Startet av Gusse, torsdag 08. mai 2014, klokken 09:09

« forrige - neste »

Gusse

Klarte ikke å finne igjen en post jeg har værtborti tidligere. Har motorisert lukke/åpne funksjon.
Står med åpen bagasjeluke. Vil ikke igjen >:(
Får bare dobbel kvitteringstone.
Har prøvt restart begge display. Knapp på bagasjeluke, prøvt via display....nei.."pippip"
Tips?

satheesh.net

Sitat fra: Gusse på tirsdag 22. april 2014, klokken 15:56
Klarte ikke å finne igjen en post jeg har værtborti tidligere. Har motorisert lukke/åpne funksjon.
Står med åpen bagasjeluke. Vil ikke igjen >:(
Får bare dobbel kvitteringstone.
Har prøvt restart begge display. Knapp på bagasjeluke, prøvt via display....nei.."pippip"
Tips?

Du er sikker på at det ikke ligger noe imellom? Hva med å lukke den manuelt (man kan fortsatt lukke den manuelt selv med motor)?

Gusse

Før den gikk i stå, så lå noen dekk baki, litt for nært luka. Var etter 2 runder der den ikke fikk lukket at den gikk i stå. Mulig at dette er sikkerhetsprosedyre?! Når den først klikket, så var det absolutt ingen bevegelse i luka, men på det tidspunktet var hindringen fjernet, men da tydeligvis forsent.
Løste seg ihvertfall med å forsiktig legge luka igjen manuelt en tur.
Nå går den opp og igjen som vanlig.
Takk for svar:)
Det var betryggende å vite at jeg kan lukke en motorisert luke uten å ødelegge noe. Sitter alikevel med følelsen av at det er best å lukke sakte og forsiktig :)

Øyvind.h

Når luken har forsøkt å stenge seg uten hell flere ganger blir den stående med kort alarm i øverste posisjon. Bare dra den ned manuelt, så er du i gang igjen.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

NilsG

#4
Vet dette er å banne i kjerka, men les bruksanvisninga...  ;)
Side 10, bagasjerommet bak, "hvis en elektrisk bakluke registrerer en hindring ved lukking, åpnes den automatisk og avgir to varsler. Fjern hindringen og prøv å lukke igjen. Hvis den ikke kan lukkes for andre gang, er elektrisk betjening midlertidig deaktivert. Manuell lukking gjenoppretter elektrisk drift.
Merk: den elektriske lukkefunksjonen deaktiveres også midlertidig dersom du lar bakluken stå åpen i mer enn en time."

Er ikke kjent for å lese bruksanvisninger selv, tidvis til fruene store fortvilelse, men denne har jeg lest flere ganger selv om det er to måneder til bilen vår kommer..... Den skal vel og være tilgjengelig via bilens/skjermene menyer?

Edit: forøvrig så kan man på side 11 lese om "Innvendig utløsning".....
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

sisc1337

Sitat fra: NilsG på tirsdag 22. april 2014, klokken 17:37
Vet dette er å banne i kjerka, men les bruksanvisninga...  ;)

+1! Normalt sett så syns jeg bruksanvisninger er noe tull, men har faktiskt lært meg veldig mye om bilen min igjnneom bruksanvisningen til tesla. Den er faktiskt skrevet på en måte som er veldig lett forståelig i tilegg til at det er veldig lett å finne frem i en PDF fil!
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

Gusse

Joda joda :) Er då enig. Har mang en gang sukket over ting som lett kunne vært lest i manualen, eller som for 1000ende gangen blir postet som tråd her inne.
Tro det eller ei, men jeg har lest manualen. Jeg synes faktisk at det er ganske kos å lese manualer, men dette har gått meg hus forbi. Spørsmålet er om det har stått der i de tidligere versjoner, å at jeg ikke har fått det med meg i updatene....eller at jeg rett og slett blingsa med lesinga.
Saken er at når det har vært noen "småting" med bilen siden levering, så er det fort å tenke at noe er feil, istedet for å åpne manualen. Når dette da blir forsterket av at Tesla selv ikke har noe klart svar, så er det fort gjort å hive seg på tastaturet;)
Nå har jeg øynet et nytt håp for manualen. Skal faktisk sjekke den neste gang:)

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

glemmestad

Sitat fra: NilsG på tirsdag 22. april 2014, klokken 17:37
Edit: forøvrig så kan man på side 11 lese om "Innvendig utløsning".....

Dagens beste!

Gusse


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA