Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Endelig noe nytt om Model-X

Startet av autofil, onsdag 07. mai 2014, klokken 23:23

« forrige - neste »

fredag

Sitat fra: emil på onsdag 23. april 2014, klokken 22:46
Sitat fra: ArneS på onsdag 23. april 2014, klokken 14:12
Vi har dessverre måttet stenge denne semihurtigladeren på ubestemt tid pga noen uklarheter angående CE sertifisering for dette produktet.

Så egentlig er det ingen feil med laderen, den har bare blitt skrudd av fordi den ikke er "godkjent"?

Den har ikke vært helt god i vinter. Stadige problemer med avbrutt lading, bilen har klaget over feil med ladekabel, osv.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Miev

Den laderen som er  skrudd av , er det laderen ved Skagerak Arena eller den inne på ABB sitt område?
Mistet oversikten her nå...
-12 i-Miev , snart -14 Tesla S

ArneS

Sitat fra: Miev på torsdag 24. april 2014, klokken 18:39
Den laderen som er  skrudd av , er det laderen ved Skagerak Arena eller den inne på ABB sitt område?
Mistet oversikten her nå...

Begge to er skrudd av
P85+ Signature (solgt)
P85DL

fredag

Jeg ser på kartet at det har kommet noen 22kW type2 (AC) ladestolper utenfor fylkeshuset i Skien. Noen som har testet disse? Får man utlevert ladekort i resepsjonen, eller er de kun til låns?

Det er jo et glimrende alternativ for Tesla og Zoe. Og så slipper vi å oppta chademo-ladestasjonen i timesvis for Leafene. Og de slipper de å sabotere ladingen min for å få ladet selv.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

emil

Da var første rundtur gjennomført i fossilbil som oppførte seg greit. Var en lang omkjøring for å komme ned til Larvik sentrum så jeg tror jeg ville slitt med å kjøre uten ladestopp med Leafen, men har lyst til å gjøre et forsøk når jeg skal tilbake på søndag. Da har jeg muligheten til et lengre ladestopp før tilbaketuren, men Larvik ligger litt etter i utbygging av ladestolper.

Tok en liten runde innom Tesla-laderen på Brokelandsheia, og der sto det 4 stk og koste seg med ordentlig hurtiglading i ettermiddagssola... Noen som har det godt.

leafeierskien

Sitat fra: fredag på fredag 25. april 2014, klokken 22:44
Jeg ser på kartet at det har kommet noen 22kW type2 (AC) ladestolper utenfor fylkeshuset i Skien. Noen som har testet disse? Får man utlevert ladekort i resepsjonen, eller er de kun til låns?

Det er jo et glimrende alternativ for Tesla og Zoe. Og så slipper vi å oppta chademo-ladestasjonen i timesvis for Leafene. Og de slipper de å sabotere ladingen min for å få ladet selv.

Hei, Fredag!

Jepp!

Jeg bor i Skien og så denne poppet opp på hurtigladerkartet.

Passet bra å teste den ut for et par dager siden da jeg og fruen gjorde unna et par ærender og lurte på å ta turen til Vestfold (Stavern-området).

Men da trengte vi litt strøm, men gadd ikke vente et par timer, da ville vi heller droppe turen.

Så vi dro opp og registrerte straks at vi måtte inn i resepsjonen.

Så fikk vi beskjed om at vi måtte ha et kort fra den hyggelige sekretæren. For vi var gjester/besøkende til Fylkeshuset? Jeg var ærlig på at vi ikke var det (jeg gidder ikke å juge meg til strøm  :-X). Da var ikke ladingen for oss, den var nemlig kun for gjester.

Så kudos til Fylkeshuset i Telemark og Skien for å etablere hurtiglader (eller er det semihurtiglader)? Men noen løsning for dere som skal på gjennomfart o.l blir det jo ikke akkurat da... Og da ser jeg nesten ikke poenget med å ha laderen på hurtigladerkartet heller :(

Synd at laderen på Skagerak Arena ikke klarer å holdes i gang, spesielt siden laderen fikk reklame i lokalavisa og siden Odd Grenland har ridd miljøhesten godt. Den på ABB er vel for egne ansatte? Jeg fant den aldri uansett..

svingen

Ser det kommer gode nyheter nå!

http://www.abb-conversations.com/no/2014/05/vi-bytter-ut-hurtigladeren-i-skien/
så i løp av Juli kan man få en litt bedre tur sørover fra oslo :)

kanskje jeg kan ta ION sørover i ferien i august :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

ArneS

Da er ny semihurtiglader med CHAdeMO/CCS/Type2 på plass og operativ på Skagerak Arena i Skien  :)
Arne/ABB
P85+ Signature (solgt)
P85DL

svingen

Sitat fra: ArneS på torsdag 17. juli 2014, klokken 12:47
Da er ny semihurtiglader med CHAdeMO/CCS/Type2 på plass og operativ på Skagerak Arena i Skien  :)
Arne/ABB

det er jo veldig bra!
kan jo folk som vil reiser fra oslo til Kristiansand få det til på 1 dag :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Leon

Glimrende! :D

Da gjenstår det bare å få oppdatert hurtigladekartet.

Edit: Er oppdatert nå.
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Mikmik

Jeg kan bekrefte at den fungerer som en drøm.
I hvertfall på i3. :D 60% på 35min.
Bor i Porsgrunn. Kjørt i3 fra april 2014. :-)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA