Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Posten ser ut til å okkupere 2 av 6 offentlige ladeplasser i Ålesund

Startet av cairnz, onsdag 07. mai 2014, klokken 21:04

« forrige - neste »

K

7000 km, 6mm igjen bak og 8mm igjen foran. R2 19'', 48 psi.

Car-El

Min erfaring med Nokian vinterdekk er at man får mange kilometer av dekkene. Siste sett med Nokian Hakka R på privaten fikk jeg over 40 tusen kilometer av. Dem ble kjøpt høsten 2008, sistgang satt på bilen høsten 2011 og ble tatt av høsten 2013. Skulle prøve å "kjøre opp" dekkene sommeren 2012. Høsten og snyen kom, dekkene satt som hakkamøkk hele vinteren. Dem ble kassert høsten 2013. Men dette var den utbytta diesel-fossilbilen, som er lett og sterk.

På Car-El er det Hakka R2, som han ble utlevert med. Dem er rullet 4000+ km og nesten ikke slitt. Har ikke ennå byttet da det snyr som F... no i Tromsø. Så æ må da si at kjørestil kanskje må endres hos dere som sliter ned dekkene på under 20 tusen kilometer.

Kan nevne at på dieselpurka av en fossilbil som æ bruker i jobb  :(  sliter æ Nokian Hakka 5. Disse dekkene holder mellom 50 - 70 tusen kilometer. Dem er litt "tannløs" på slutten (det er piggdekk) men greit med spor. Det er ikke uten grunn at vi drosjeeiere velger Nokian vinterdekk. Vi får mange kilometer av dekkene.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

James

Ca 19000 km på Dunlop WinterSport 3D. Bakdekk under 3mm og framdekk halvslitte.
Bedre på slitasje enn forventet :)
Tesla Model S P85+

Teslaguten

Pirelli Sottozero med 13 700 km. Mønsterdybde bak 5,8-6,2mm, mest slitasje på innsida. Framme ca 7,3mm jevnt over. Mykje langkjøring, men spasmer i høgrefoten slår til til tider hardt ut..
#19329
Model X #1094
P85D RN6614200

Jejl

7800km på Pirelli Sottozero her. 46-50psi.
7,5mm bak og 8,1mm foran.

petersv

Sitat fra: Car-El på tirsdag 22. april 2014, klokken 20:24
Min erfaring med Nokian vinterdekk er at man får mange kilometer av dekkene. Siste sett med Nokian Hakka R på privaten fikk jeg over 40 tusen kilometer av. Dem ble kjøpt høsten 2008, sistgang satt på bilen høsten 2011 og ble tatt av høsten 2013. Skulle prøve å "kjøre opp" dekkene sommeren 2012. Høsten og snyen kom, dekkene satt som hakkamøkk hele vinteren. Dem ble kassert høsten 2013. Men dette var den utbytta diesel-fossilbilen, som er lett og sterk.

På Car-El er det Hakka R2, som han ble utlevert med. Dem er rullet 4000+ km og nesten ikke slitt. Har ikke ennå byttet da det snyr som F... no i Tromsø. Så æ må da si at kjørestil kanskje må endres hos dere som sliter ned dekkene på under 20 tusen kilometer.

Kan nevne at på dieselpurka av en fossilbil som æ bruker i jobb  :(  sliter æ Nokian Hakka 5. Disse dekkene holder mellom 50 - 70 tusen kilometer. Dem er litt "tannløs" på slutten (det er piggdekk) men greit med spor. Det er ikke uten grunn at vi drosjeeiere velger Nokian vinterdekk. Vi får mange kilometer av dekkene.

Du får nok mer ut av et hvilken som helst vinterdekk i Tromsø kontra f.eks. Oslo sideen det store deler av vinteren er snødekte veier. Her nede salter de til krampa tar de. Savner "Tromsøføret"...

cairnz

Kan ikke helt si jeg savner nord-norsk føre når jeg så bilde av Narvik sentrum i morges.. tanta mi var glad hun ikke hadde byttet til sommerdekk enda, for å si det slik :)
Elbilist

petersv

Sitat fra: cairnz på lørdag 03. mai 2014, klokken 08:48
Kan ikke helt si jeg savner nord-norsk føre når jeg så bilde av Narvik sentrum i morges.. tanta mi var glad hun ikke hadde byttet til sommerdekk enda, for å si det slik :)

Du må være født der for å like det. Savner flejjene, vintrene og midnattsola hver dag. Er dog fornøyd med badetempen her nede.

Men Oslo kan lære mye når det kommer til brøyting og salting (eller unngåelse av) av bla. Tromsø.

JohanH

#23
R2 gått ca 800 km med disse. Trykk 3,3 bar (48-50 psi). Merket en viss slitasje på innside bak, målte 7,5 mm dybde ved indre kant på fremre dekk og 4,5 mm indre kant på bakre. Neste sesong skiftes frem og bak på respektive side og så tror jeg de holder fint til vinter nr 3 også... Da kanskje man kan bytte halvveis i sesongen. På 4 år blir det nye. Så mykt gummi aldres og stivner uansett, tror ikke det blir bra på år 4.

Var dessuten deilig å få på sommerdekk (19" Goodyear RSA2 som gikk 3-400 km i fjor).  4,11 sek på 0-100 uten hjulspinn (85% SOC) er ikke ille :)




AreLib

Sitat fra: JohanH på lørdag 03. mai 2014, klokken 23:15
R2 gått ca 800 km med disse. Trykk 3,3 bar (48-50 psi). Merket en viss slitasje på innside bak, målte 7,5 mm dybde ved indre kant på fremre dekk og 4,5 mm indre kant på bakre. Neste sesong skiftes frem og bak på respektive side og så tror jeg de holder fint til vinter nr 3 også... Da kanskje man kan bytte halvveis i sesongen. På 4 år blir det nye. Så mykt gummi aldres og stivner uansett, tror ikke det blir bra på år 4.

Var dessuten deilig å få på sommerdekk (19" Goodyear RSA2 som gikk 3-400 km i fjor).  4,11 sek på 0-100 uten hjulspinn (85% SOC) er ikke ille :)




hvilken app er dette?
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

eKul



frosken

Skiftet til sommerhjul nå etter 5250 km på Nokian R2 siden slutten av februar. Ser ut til at jeg må kjøpe nye vinterdekk bak til høsten.

Har kjørt med 48psi fra første stund, men ikke kjørt spesielt pent. Regnet med at de var slitt, men ikke så ille. Og betydelig mer slitt på innsiden enn utsiden.




tjomswrx

Hvordan ser dekkslitasjen ut for dere uten luftfjæring? Tenker da på evt skjevslitasje, innside vs utside....
S85

Muffinman

Jeg har kjørt 19K på mine R2. Heller ikke kjørt spesielt pent til tider og mine er omtrent like mye slitt bortsett fra på innsiden. Her er mine vesentlig bedre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA