Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Estimert Levering - e-Golf

Startet av Mippen, onsdag 07. mai 2014, klokken 13:57

« forrige - neste »

pberg

Handlesenterene har jo den største skylden for sentrumsdøden.  Og det er jo begrenset med parkering i et bysentrum, ellers så kveler du hele byen.  Og alle bilene som fyller gatene gjør at folk ikke vil være der.  Men å skylde dette på tilrettelegging for gående og syklende er et villspor.

Det mest realistiske transportmiddelet for sentrumsturer for folk som har mindre enn 5 km avstand er elsykkel. Og her kan myndighetene legge mye bedre til rette enn de gjør i dag.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

Kjell Leaf

Sitat fra: pberg på søndag 27. april 2014, klokken 21:15
Handlesenterene har jo den største skylden for sentrumsdøden.  Og det er jo begrenset med parkering i et bysentrum, ellers så kveler du hele byen.  Og alle bilene som fyller gatene gjør at folk ikke vil være der.  Men å skylde dette på tilrettelegging for gående og syklende er et villspor.

Det mest realistiske transportmiddelet for sentrumsturer for folk som har mindre enn 5 km avstand er elsykkel. Og her kan myndighetene legge mye bedre til rette enn de gjør i dag.
Det vil bare hjelpe enkelte el syklister, butikkene kan ikke leve av dem.
Heldigvis har vi kjøpesentre, og jeg håper de får bygge dem enda mye større.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Olatho

Det virker som en del mennesker her ikke har vært i f.eks. Oslo sentrum en lørdag formiddag.  Det er mulig det er enda fullere på IKEA, men akkurat folketomt er det ikke i sentrum heller.

Mippen

Oslo er jo litt spesielt da. Det er vel den byen som har mest kollektivtilbud og mange trenger ikke en gang bil der. Det er en by med knutepunkt rundt alle plasser (tog,trikk, t-bane, buss, båter mm...) så det vil alltid være mye folk der. Der er også mye folk i Bergen enkelte dager fordi sentrum der også er et knutepunkt for de som skal reise, jobbe og studere, men det betyr ikke at folk reiser dit for å shoppe. Folk gjør det også men mindre enn før på grunn av dårlig busstilbud og parkering.
Fremtiden er elektrisk.

Odd

Tydelig at det ikke er mange damer i denne tråden, eller i utviklings temene.
Ikke ta bort det største sminkespeilet :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA