Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading ved Dalen Hotell

Startet av tklev, onsdag 07. mai 2014, klokken 11:10

« forrige - neste »

tklev

Hei,
Skulle akkurat til å sette på sommerdekkene, men når jeg pakket dem ut ifra plastikken oppdaget jeg at det er ganske store flenger på begge bakhjulene. Er det andre som har opplevd dette? Virker som om de enten har blitt "dratt" sidelengs på grus, evt. blitt strapset fast og så har stroppen vært litt dårlig festet?

Er iallefall begge bakhjulene som har fått skaden, heldigvis er det ingen merker på felgene. (Det er kun på ett lite felt av dekket). Tror ikke skaden er såpass alvorlig at det vil gå utover sikkerheten, men det er jo ganske dype kutt på en veldig synlig plass (på utsiden av hjulet).

Edit: Dette er altså de originale sommerdekken som følger med +-utgaven, og bildene er av de to bakdekkene. Har ikke montert dem på enda da jeg vil høre hva Tesla sier, og det kan jo hende at dette ikke er så farlig.. Men er litt ergerlig å oppdage såpass tydelige skader på dekkene på en ny bil..

Høgis

Dersom du ikke har benyttet dekkene og fått dem utlevert slik, hadde jeg ikke godtatt dette uten videre.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

tklev

Dekkene er ikke blitt brukt, og de har blitt lagret i plastposene de kom i. Ergerlig selvsagt å oppdage dette nå såpass lenge etter utlevering, men jeg får høre med Tesla i morgen når de åpner..

Muffinman

Mine Conti 21" så ut som de hadde vært utsatt for en eller annen feil i formen under støping, lurvete og ruglete overflate. Bilder av dette et annet sted på forumet. Oppdaget ikke dette før de skulle settes på bilen i vår.

De indre kantene av alle felgene mine var forresten fullstendig oppskrapet (har mørke). Ingen stor sak, resten av felgene var helt fine men hadde egentlig ikke forventet noe slik.

Gjorde ikke noe med noen av delene, for smørbrødlista med feil som må tas tak i er langt som et uår. Ruskete dekk og riper på innsiden av felgene som ikke vises kommer så langt ned på prioriteringslista at jeg ikke har brydd meg om å nevne det. Når det er sagt, skadene på dine dekk er neppe farlige å kjøre med, men du har jo betalt for feilfri vare.

Kallagtunet

Dette er vel en transportskade fra handtering i festing i container vil jeg tro. Jeg ville tatt det opp med Tesla og fått nye eventuelt et billig nytt sett.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA