Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: varsellampe i leafen

Startet av Snorreholberg, søndag 04. mai 2014, klokken 20:57

« forrige - neste »

Snorreholberg

Buss-sjåfør Erik Haugstad står idag igjen fram i NRK hvor han legger ut om hvor forsinket han blir hver dag på vei inn til Oslo som følge av el-bilene (langs Mosseveien) Dette er andre gangen har står fram i NRK denne måneden.

Jeg har kjørt fra Askim til Oslo hver eneste dag de siste 7 årene - og har aldri opplevd kø i kollektivfeltet langs Mosseveien. Kjørte bensinbil fram til ett par måneder siden - mens den siste perioden så har jeg kjørt el-bil.

Jeg mener at sjåfør Erik Haugstad må være Norges mest uheldige buss-sjåfør, siden han hver eneste dag klarer å kjøre inn i kø på vei til Oslo (i kollektivfeltet). Heldigvis så hadde han flaks akkurat den dagen som NRK ble med som observatører på vei inn mot Oslo - for denne dagen var det bare 3 minutter kø (noe som var helt uvanlig - ifølge ulykkesfuglen Erik Haugstad).

http://www.nrk.no/norge/blir-forsinket-av-elbilene-hver-dag-1.11653648

Terjer

Du burde tipse NRK om dette, send epost til NRK der du tilbyr dem en tur i elbil inn til byen i rushtiden.
VW e-up! - Aurskog-Høland

Caspar

Jeg har kjørt elbil fra Kolbotn og inn Mosseveien de siste 4 årene og heller ikke opplevd noe av det han beskriver.
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Snorreholberg

I mai skal vegdirektoratet gjøre en vurdering av el-biler langs Mosseveien. Jeg ser fram til det - for da kan en rapport vise at det ikke er hold overhodet i påstandene til buss-sjåfør Erik Haugstad.

Syns forøvrig at reportasjen til NRK var rimelig ensidig. Alle som leser denne artikkelen sitter sikkert igjen med ett bilde av at el-bilene på denne strekningen utgjør ett problem.

Cowboystrekk

Jeg synes uansett at vi burde miste kollektivfeltrettigheten snart. Man burde heller gitt folk langt større incentiver for å velge kollektivt da plass til biler også er et stort problem i byene. Pr nå kjører du i praksis gratis og parkerer nesten hvor du vil med elbil, mens kollektivtransport er dyr og upraktisk.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

klatrechris

Slenger meg på her. er ikke kø i i kollektivfeltet på E18 mosseveien.

kjører vinterbro-E18 til lysaker og T/R hver dag siste 3 måneder nå og lengste elbilkøen jeg har opplevd er 6 elbiler og 2 busser i flettinga ved ulvøya innover mot byen.

har dratt på alle tidspunkt mellom 0630-0800. og 15-17 på returen.

Er mer ett problem at flere (teslaer) tror at kollektivfeltet så gjelder ikke fartgrensene lenger. 50/60km/t og slenger seg ut i vanlig felt og skal presse seg forbi inn i kollektivfeltet igjen. og man har vikeplikt for bussen hele veien inn her.
Kia soul ev 2016 titanium silver 29000km
Mercedes 250e 2017 (konebil) 2500km
Nissan leaf 2013 solgt 22000km
Nissan leaf 2011 Solgt 26000km
IMiev 2011 Solgt 14000km
Renault zoe r240 avbestilt...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA