Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Estimert Levering - e-Golf

Startet av Sirka, torsdag 01. mai 2014, klokken 22:31

« forrige - neste »

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Gatlas

Første gang kjørte kona på en stein som lå i veien. Det var veiarbeid. Andre gangen var det jeg som traff en bordet som lå i veien. Jeg tenkte ikke på dette og parkerte på Gardermoen. Når jeg kom for å hente bilen noen dager senere så jeg at det ene bakhjulet var flat. Da var det til med kompressor. Fikk kjørt hjem og kom meg til dekk verksted. De dro ut en stor spiker. Fikk reparert vinter dekket. Den første punktering ender med at jeg må kjøpe nytt sommerdekk til våren.
Jeg kjører mye og har skjelden eller aldri punktert før. Dette må kun være uflaks. Håper det nå blir lenge til neste punktering og at ny frontrute vil holde  lenge.
I3 eier fra 25.6 2014
Phantom Vision2 Drone

Sint men streng

Var litt uheldig under rygging her forleden og fikk tredd håndtaket på en sparkstøtting inn i bakluken, i feltet under vinduet.
Da oppdaget jeg at denne delen også er laget av glass, herdet sådan, og hele feltet under vinduet krakelerte. Den klare delen av glasset, som dekker baklyktene, datt av i sin helhet.
Resten, som er svart, henger litt bedre på, men endret farge til grått.
Har tapet det hele sammen så godt jeg kan, og håper å få skiftet hele bakluka (?) til uka.
Har et bilde av bakstussen, skal se om jeg får lagt det inn ...
- Q5 (som måtte bytte motor før 55' km...)
- i3 i juni -14, mer enn 9 mnd etter reservering...

Klykken

Oh shit! Det er ulempen med hele luka i glass... Hva koster det der å reparere/bytte da?
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Sirka

Kom litt uforvarende og brått i nærkontakt med en fortauskant i dag ... Skulle kjøre tvers over fortauet og ut på veien, så ikke at kanten var ekstra høy, og tok nedi med bunnen av bilen (infernalsk lyd!). Kunne ikke se noe ved å kikke under bilen, men bør vel få den sjekket? Hva kan jeg risikere å ha ødelagt under der ...?
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

LMOR

Sitat fra: Sirka på lørdag 14. februar 2015, klokken 18:52
Kom litt uforvarende og brått i nærkontakt med en fortauskant i dag ... Skulle kjøre tvers over fortauet og ut på veien, så ikke at kanten var ekstra høy, og tok nedi med bunnen av bilen (infernalsk lyd!). Kunne ikke se noe ved å kikke under bilen, men bør vel få den sjekket? Hva kan jeg risikere å ha ødelagt under der ...?
Akkurat det har fruen klart med 5 serien. Da gikk "jekk-paden". De svarte klossene under. Den ene var revet av og en flenge i platen under. Kostet ikke mye å reparere det.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Sint men streng

Sitat fra: Klykken på lørdag 14. februar 2015, klokken 10:09
Oh shit! Det er ulempen med hele luka i glass... Hva koster det der å reparere/bytte da?
Nå er hele bakluka skiftet, jeg valgte å bruke forsikringen, men fikk beskjed om at taksten var på ca 13'. En smertefri operasjon på Auto-Skade på Lørenskog.
Og første gang jeg hadde bruk for hurtiglading, på veien til og fra Hamar. Fikk det jeg trengte, på Statoil Minnesund, men en økning på bare 20% på 15 minutter er vel ikke akkurat superhurtig. Men det hører ikke hjemme på denne tråden...
- Q5 (som måtte bytte motor før 55' km...)
- i3 i juni -14, mer enn 9 mnd etter reservering...

Sirka

Sitat fra: Sirka på lørdag 14. februar 2015, klokken 18:52

Oppdatering: Var innom verkstedet og fikk sjekket bilen; hadde så vidt vært borti et plastdeksel, men ingenting å bekymre seg for. Flaks! :)
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA