Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Carwings krøll og tull

Startet av Mippen, onsdag 30. april 2014, klokken 15:16

« forrige - neste »

Mippen

Jeg bor på Askøy utenfor Bergen. I noen mnd nå har de holdt på å lage et nytt felt etter broen på vei mot Bergen og tilsvarende på veien fra Bergen. De er ikke helt ferdig ennå men har begynt å sette opp skilt. Over veien fra Henger dette skiltet



Står ikke noe undertekst eller annet ennå. Betyr det at det bare er for buss eller kan elbiler også kjøre der?

Fremtiden er elektrisk.

Lars C. Krogenæs

Elbiler kan kjøre der, men ikke forurensende taxier :-)

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Thomas Parsli

Detaljer her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,2838.msg23121.html#msg23121

Hvis du har planer om å kjøre det anbefaler jeg deg å være ekstremt hensynsfull mot bussene.
Det skiltes nok slik for at bare buss skal kjøre der, så hvis elbiler begynner å hevde sin rett slår det mest sannsynlig tilbake på oss som gruppe. Jeg unngår dette feltet de få stedene det er skiltet slik i Oslo.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Mippen

Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 14. april 2014, klokken 15:29
Detaljer her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,2838.msg23121.html#msg23121

Hvis du har planer om å kjøre det anbefaler jeg deg å være ekstremt hensynsfull mot bussene.
Det skiltes nok slik for at bare buss skal kjøre der, så hvis elbiler begynner å hevde sin rett slår det mest sannsynlig tilbake på oss som gruppe. Jeg unngår dette feltet de få stedene det er skiltet slik i Oslo.

Thomas

I rushtiden kan jeg spare 10 minutter hvis jeg benytter meg av dette feltet på veien hjem fra jobb. Problemet er at feltet hjemover bare er noen hundre meter langt og ender opp på en bussterminal. Må derfor komme oss ut igjen i køeen noe som kan hindre bussene. Har ikke sett at det er kommet noe skilt ennå den veien, men tror nesten det ikke blir lov for elbiler andre veien kanskje bare til byen.
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA