Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ting jeg lurer på.

Startet av Torpedo Ted, onsdag 30. april 2014, klokken 13:59

« forrige - neste »

Torpedo Ted

Tenkte å dra på tur til strømstad i påsken. Blir vel via superchargerene i Lyngdal og Cinderella siden jeg ikke har vinterdekk.

Noen som har kjørt fra Cinderella (m/fulladet batteri), til Strömstad, og tilbake igjen uten å lade? Hvordan er lademuligheten i strömstad? Jeg har kun Schuko og blått adapter.

Forbruket mitt va ca 230Wh/Km på forrige tur.

Chlangum

Anbefaler å gå til inkjøp av en Type 2 kabel. Så kan man toppe opp noen timer i Sarpsborg på tilbaketuren hvis man ser at det begynner å bli knapt med rekkevidde. Her er det kjekt med dobbeltlader hvis du har det.

Ellers er det i følge uppladdning.nu tynt med lademuligheter i Strömstad  :(
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Torpedo Ted

Sitat fra: Chlangum på mandag 14. april 2014, klokken 12:42
Anbefaler å gå til inkjøp av en Type 2 kabel. Så kan man toppe opp noen timer i Sarpsborg på tilbaketuren hvis man ser at det begynner å bli knapt med rekkevidde. Her er det kjekt med dobbeltlader hvis du har det.

Ellers er det i følge uppladdning.nu tynt med lademuligheter i Strömstad  :(

Takk for svar. Hvor får man tak i Type 2 kabel billist mulig?

Espen Hugaas Andersen

Du kan jo ta fergen Sandefjord - Strømstad den ene veien, og Moss - Horten den andre veien. Da er det snakk om kun ca 300 km.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Chlangum

@Torpedo Ted

Her: http://gronnkontakt.no/kjop-ladekabel
eller her: http://nofuel.tabetalt.no/Produkt/type-2-kabel-32a-4m

Har forstått det slik at nofuel sin er det beste valget siden salto sin kan få problemer med fortum's sine ladestolper pga kontakten presser ut døren med ladeavbrudd som resultat.

Ellers så var ikke mr. Andersen forslag en dum ide.
30 mil klarer man fint på en lading og Sandefjord fergen er ikke særlig dyr heller har jeg forstått.
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Togge

Da har jeg ankommet Strømstad.
Jeg har booket meg inn på Quality Spa, der snakket jeg litt den ene vaktmesteren. De bruker 400V 16A til pappressa. Den låner jeg nå. Elles har dem 5 plasser for EL-bil med vanlig stikk.
Hel-elektrisk bilpark.

janmb

Flott å se at folk stor sett er fleksible når man ber om å få lade. Både butikker, hoteller og til og med bensinstasjoner virker (for meg) overraskende positivt innstilt til å låne bort diverse rød-kontakter de måtte ha.

Selv mot betaling hadde jeg nesten ventet meg flere "nei, beklager, vi kan ikke trekke ut søppelpressa vår noen minutter så du får ladet bilen din" type svar på slike henvendelser.

Folk er tydeligvis mer serviceinnstilt enn mine forventninger.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA