Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: varsellampe i leafen

Startet av satheesh.net, tirsdag 29. april 2014, klokken 20:23

« forrige - neste »

AndersinOslo

Skum er nødhjelp for små lekkasjer, og dekket er "ødelagt" etterpå. Men lett å bruke med hjulet på bilen og uten noe møkkete jobb.

Er du litt mer nevenyttig så er plugging mye bedre og fikser større hull. Vil typisk holde dekkets levetid, og i alle fall hjem fra ferie. Hvis du gidder krabbe på bakken klarer du det uten å ta av hjulet. Sett bilen i "very high", kjør frem/tilbake til skruen eller spikeren er synlig og jobb inn mot banen. Men enklere hvis hjulet er tatt av.

Kompressor må du ha for begge disse løsningene. Vi har ganske sære dekkstørrelser og lastindekser, regn ikke med at noen har riktig dekk på lager. Da ender du etter å ha ventet en dag med to nye dekk av en annen type enn de du har, og en frisk regning. Gjett hvordan jeg vet.
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

Øggen

Tenk på at skum fucker opp tpms sensoren :-)

Nuvolari

Sitat fra: AndersinOslo på mandag 21. april 2014, klokken 22:57
Skum er nødhjelp for små lekkasjer, og dekket er "ødelagt" etterpå. Men lett å bruke med hjulet på bilen og uten noe møkkete jobb.

Er du litt mer nevenyttig så er plugging mye bedre og fikser større hull. Vil typisk holde dekkets levetid, og i alle fall hjem fra ferie. Hvis du gidder krabbe på bakken klarer du det uten å ta av hjulet. Sett bilen i "very high", kjør frem/tilbake til skruen eller spikeren er synlig og jobb inn mot banen. Men enklere hvis hjulet er tatt av.

Kompressor må du ha for begge disse løsningene. Vi har ganske sære dekkstørrelser og lastindekser, regn ikke med at noen har riktig dekk på lager. Da ender du etter å ha ventet en dag med to nye dekk av en annen type enn de du har, og en frisk regning. Gjett hvordan jeg vet.

Takker for svar. Så en instruksjonsvideo nå ift hvordan man plugger et dekk. Så ikke spesielt vanskelig ut nei. Blir nok et slikt sett + en kompressor.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

satheesh.net

Sitat fra: Øggen på mandag 21. april 2014, klokken 23:00
Tenk på at skum fucker opp tpms sensoren :-)

Amen to that! ::) TPMS'en gav feilmelding i tide og utide. Fikk hjertet i halsen hver gang. :P Men etter at jeg tok ut litt luft (ved å trykke på ventilen) og fylle den opp igjen virket den perfekt, altså ingen feilmeldinger. Tipper at sensoren ble lettere forvirret av all skummen (uten at jeg vet hvordan en slik sensor fungerer da). ;)

Kiefer

Sitat fra: fredag på mandag 21. april 2014, klokken 00:18
Sitat fra: Kiefer på søndag 20. april 2014, klokken 22:22
Sitat fra: fredag på søndag 20. april 2014, klokken 22:12
Godt tips. Kan du legge inn denne ladestasjonen på http://www.uppladdning.nu/?

Den ligger der skam allerede, Dusager 22 i Århus :)

OK, men bare markert med 230V 16A 1-fas, CEE. Hvis det raskere ladeuttak der enn det, kan du oppdatere kartet slik at andre får vite om det og dermed får glede av det?

Hmm, jeg mente det var 1x 16A og 1x 32A begge røde CEE udtag, jeg skal derind på fredag alligevel, så kører jeg lige forbi og kigger efter. Jeg er ret overbevist om at det ikke er et blåt 16A CEE udtag der hænger derinde.

/Martin
Model S85, solgt september 2015
Model S85, leveret midt december 2015
Model X90D leveret slut juni 2016

jog

Leste en plass at det var viktig å bruke tesla sitt skumsett i dekkene ved repprasjon ellers kunne du regne med at dekk sensor sluttet å virke.
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

satheesh.net

Sitat fra: jog på torsdag 24. april 2014, klokken 00:44
Leste en plass at det var viktig å bruke tesla sitt skumsett i dekkene ved repprasjon ellers kunne du regne med at dekk sensor sluttet å virke.

Dette står faktisk beskrevet i bilens manual, den elektroniske i bilen altså. :)

Kiefer

Lovede lige at køre forbi ladestanderen i fredags ved NRGi i Århus. Jeg har vedhæftet et par billeder hvor det ene viser standeren og det andet viser et 32A udtag.

Jeg skal lige have kigget på hvordan jeg ændrer på uppladning.nu siden.

/Martin
Model S85, solgt september 2015
Model S85, leveret midt december 2015
Model X90D leveret slut juni 2016

Nuvolari

Sitat fra: jog på torsdag 24. april 2014, klokken 00:44
Leste en plass at det var viktig å bruke tesla sitt skumsett i dekkene ved repprasjon ellers kunne du regne med at dekk sensor sluttet å virke.

Iflg Tesla er ikke deres skumsett godkjent i Norge enda. De begynner ikke å selge det før det er godkjent. De vet ikke når det skjer.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

fredag

Sitat fra: Kiefer på mandag 28. april 2014, klokken 11:05
Lovede lige at køre forbi ladestanderen i fredags ved NRGi i Århus. Jeg har vedhæftet et par billeder hvor det ene viser standeren og det andet viser et 32A udtag.

Jeg skal lige have kigget på hvordan jeg ændrer på uppladning.nu siden.

/Martin

Supert. Det er altså ingen 230V 16A CEE kontakt der?

Fint hvis du oppdaterer uppladdning.nu slik at det blir helt korrekt.

Jeg lurer på om noen av de andre NRGi-kontaktene i Århus-området også har 400V 16A eller 32A? Jeg har kun prøvd NRGi-ladestolpen ved Hotel Radisson Blu i sentrum, og den hadde bare 230V 16A CEE...

http://www.nrgi.dk/om/vaerd-at-vide/praktisk-information/kort-over-ladestandere/
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA