Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: varsellampe i leafen

Startet av satheesh.net, tirsdag 29. april 2014, klokken 20:23

« forrige - neste »

satheesh.net

EDIT#1: Sjekk HER for oppdatert og (foreløpig) endelig reiserute. :)

EDIT#2: Sjekk HER for info rundt Hotel Skansen :)

EDIT#3: Sjekk HER for turen fra København til Nyborg. :)

EDIT#4: Sjekk HER for turen fra Nyborg til Hjørring. (MED DRAMATIKK UNDERVEIS) :-X

--

Hei. Vi skal ta en liten Påsketur til Danmark, gjennom Sverige og båten fra Hirtshals til Larvik, så tilbake til Oslo.

Se turen her: https://goo.gl/maps/aOEi7

Overnattinger:
- Gøteborg
- Malmø
- Odense (via København)
- Aalborg

Båt:
- Hirtshals - Larvik

Tenkte faktisk ta ting litt som det kommer, men er det noen som har anbefaling på konkrete hoteller m/lading? E.ON har gratis lading frem til 1. mai, så regner med vi topper litt på disse stasjonene på veien.

Tips mottas med takk! ;)

PS! Jeg kommer til å dokumentere hvor og når jeg ladet, samt hvor mye på hver plass. Greit for fremtidige ekskursjoner. ;)

Mons

E.ON fungerer veldig bra. Testet de i går. Hyggelig fyr som åpnet opp strøm til oss sent på kvelden.  Clever har litt raskere ladestasjoner (22kW), men ikke på langt nær så mange som E.ON (11kW).

Comwell Hvide Hus Aalborg kunne gi lading på plass i kjelleren, men ville ha 575kr for det. I tillegg er hotellet relativt dyrt. Jeg droppet det alternativet.

Jeg kan anbefale hotell Scandic Aarhus Vest, dersom du skulle ombestemme deg med hensyn på overnatting. Trivelig betjening, lav pris, lademuligheter og ok standard på hotellet. Var faktisk tre Teslaer her i dagmorges, inkludert en fra Tesla selv.

Aarhus-Oslo er litt langt uten mellomlading. Du bør planlegge en topping av batteriet før ferja.

Her i Danmark får man litt gleden av å være spesiell igjen. Ikke så mange Model S som hjemme i Norge. Mange som legger merke til bilen. :)
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

ELbilist1

Gøteborgs tips:
Nord for G. har du både Quality Winn
(Der fikk jeg stå like utenfor resepsjon å ladet i 16 timer på 13A)
Skandic Backadal
(Garasje, der jeg sto 18 timer, også 13A)
Men ring å avtal på forhånd!
Også fin den til Schneider på Sydsiden av G.
Se: uppladdning.nu
:) Ren nytelse, hvær dag!

satheesh.net

Takker for tips så langt. Det er vel spesielt strekket fra Oslo->Gøteborg som krever lang ladetid (altså for dagen derpå, Gøteborg-Malmø). Tenkte som sagt å være én natt på hver plass, men da det er så få ladere i Sverige er jeg litt bekymret. I Danmark er som Mons nevner enklere da det finnes flere ladestasjoner tilgjengelige.

Noen "hurtigladere" på strekningen Gøteborg->Malmø? ???

sondell

Sitat fra: satheesh.net på søndag 13. april 2014, klokken 22:50
Takker for tips så langt. Det er vel spesielt strekket fra Oslo->Gøteborg som krever lang ladetid (altså for dagen derpå, Gøteborg-Malmø). Tenkte som sagt å være én natt på hver plass, men da det er så få ladere i Sverige er jeg litt bekymret. I Danmark er som Mons nevner enklere da det finnes flere ladestasjoner tilgjengelige.

Noen "hurtigladere" på strekningen Gøteborg->Malmø? ???
www.uppladdning.nu , og velg under 'Tillgängliga uttag' hva du er ute etter. Finnes jo noe 11/22 kW via Type2 eller rödt adapter. Ikea Kållered og Ikea Helsingborg for eksempel.

Chlangum

@satheesh.net

En del av IKEA butikkene nedover tilbyr lading men bare i butikkenes åpnings tider og med varierende effekt.
Verd å kjekke ut.

Ellers finnes det en 400V 16A på statoilstasjon Varberg. Krever rødt adapter
Og en ved komunehuset i Båstad. Det er en 400V 32A som igjen krever en nedskalering til 16A kontakt. Får du kjøpt av han kirkebø

Uppladding.no finner man masse tips om lademuligheter
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

satheesh.net

Blir nok en Ikea visitt tipper jeg sondell. ;) Jeg har både rødt og blått adapter, type 2, samt de mest "vanlige" adapterne man får bruk for. (Kjøpte dem av Jens Kristian Kirkebø.)

Skal også sjekke ut de tipsene dine Chlangum. :D

Lanber

Mons: Den fra Tesla, var den hvit?

Sitat fra: Mons på søndag 13. april 2014, klokken 20:56
E.ON fungerer veldig bra. Testet de i går. Hyggelig fyr som åpnet opp strøm til oss sent på kvelden.  Clever har litt raskere ladestasjoner (22kW), men ikke på langt nær så mange som E.ON (11kW).

Comwell Hvide Hus Aalborg kunne gi lading på plass i kjelleren, men ville ha 575kr for det. I tillegg er hotellet relativt dyrt. Jeg droppet det alternativet.

Jeg kan anbefale hotell Scandic Aarhus Vest, dersom du skulle ombestemme deg med hensyn på overnatting. Trivelig betjening, lav pris, lademuligheter og ok standard på hotellet. Var faktisk tre Teslaer her i dagmorges, inkludert en fra Tesla selv.

Aarhus-Oslo er litt langt uten mellomlading. Du bør planlegge en topping av batteriet før ferja.

Her i Danmark får man litt gleden av å være spesiell igjen. Ikke så mange Model S som hjemme i Norge. Mange som legger merke til bilen. :)

Øyvind.h

Ift Clever og antall ladepunkter:
Clever skal sette opp ca 150 nye 22kW punkter i Danmark i år.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Mons

Sitat fra: Lanber på mandag 14. april 2014, klokken 06:48
Mons: Den fra Tesla, var den hvit?

Nei, rød P85+ med svarte 21" felger. Hvordan det?
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

Lanber

Øggen

"Ellers finnes det en 400V 16A på statoilstasjon Varberg. Krever rødt adapter
Og en ved komunehuset i Båstad. Det er en 400V 32A som igjen krever en nedskalering til 16A kontakt. Får du kjøpt av han kirkebø

Uppladding.no finner man masse tips om lademuligheter
"

Statoil Varberg kan du glemme. Der får du ikke lade. De har problemer med strømmen sa de til meg. Bydde på litt problemer.
Kommunehuset båstad er greit men vil absolutt foreslå å ta en overnatting ved Skansen hotell, kyrkegatan. Et fantastisk hotell (arr. av Swedish open) og der får du lade 400V i garage og hils fra Ødegård ;-)

satheesh.net

Sitat fra: Øggen på mandag 14. april 2014, klokken 12:42
Statoil Varberg kan du glemme. Der får du ikke lade. De har problemer med strømmen sa de til meg. Bydde på litt problemer.
Kommunehuset båstad er greit men vil absolutt foreslå å ta en overnatting ved Skansen hotell, kyrkegatan. Et fantastisk hotell (arr. av Swedish open) og der får du lade 400V i garage og hils fra Ødegård ;-)

Hotel Skansen i Kyrkogatan 2 var et godt tips! Tror vi satser på å ta en overnatting der istedenfor Malmø. Så tar vi direkte turen til Danmark derfra. ;)

BlueS

Ok-stasjonen ved Landvetter rapporteres å gi 22 kw på type2.  Den kommer ikke opp med dette på uppladdning.nu, men går du inn på den så står det kommentarer om dette.
God tur! Skal selv nedover i slutten av mai, regner med at superladeren ved Kastrup er operativ da, og kanskje en før dette også. Blir spennende å høre dine erfaringer.
Tesla S90D sort, levert 14.3.2017 Full AP2
Tesla S85 blå, levert 11.3.2014. Solgt mars 2017

Diablo

Reiser nedover i morgen, noen som vet ladehastighet på eon´s ladestasjoner?

Har ikke dobbeltlader, har med følgende kontakter.

Std Tesla kabel + rød + og blå apapter fra Tesla
Clas Ohlson overgangen fra 3 pin til std. kontakt
Tesla S85 med alt foruten dobbeltlader...
Dolphin grey, lyst skinn 275" bak, 245" foran (20")

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA