Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Problemer med dieselvarmeren på Buddy.

Startet av cossie3, mandag 28. april 2014, klokken 22:30

« forrige - neste »

cossie3

Når jeg satte nøkkelen i tenningen, vrei om kom det et ganske høyt pip (som ikke gir seg) og varselikonet lyser.
Jeg finner fort ut at bremsene ikke er som de skal, og det er "traktorbremser".

Noen som vet hva det kan være ?
Citroen C-Zero 2011.
Skedsmo

Mr.Zero

Sitat fra: cossie3 på lørdag 12. april 2014, klokken 14:11
Når jeg satte nøkkelen i tenningen, vrei om kom det et ganske høyt pip (som ikke gir seg) og varselikonet lyser.
Jeg finner fort ut at bremsene ikke er som de skal, og det er "traktorbremser".

Noen som vet hva det kan være ?

Tja, ut i fra din beskrivelse av problemet, kan det virke som om den elektriske vakumpumpa til bremsekraftforsterkeren ikke fungerer. Da varsles det.. Besøk merkeverkstedet. Dette er primært en garantisak, men ikke alle med bruktimportert bil har erfart det. Står endel om problemet her på forumet.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

TB

To tråder her som beskriv denne kjente feil løysinga. Bilar produsert i eit bestemt tidsrom har ein kjent feil, og pumpa skal bli skifta i forkant. Men, det er rapportert at feilen oppstår på bilar produsert utanfor dette tidsrom. Er bil av Norsk forhandler er det neppe noko stort problem. Er den parallell importert avheng det i praksis av selger, men forbruker skal normalt få dekka ein slik feil uansett.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7945.msg205923.html
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6057.msg62668.html
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

e-max

Ja det er sikkert vacuumpumpa som har gått i stykker. Men ifølge Mitsibishi så er det ingen problemer med vacuumpumpa på biler produsert før 2 des 2011 (inkl Peugeot ION og Citroen C-Zero). Dette er likevel et stort problem som jeg mener Mitsubishi ikke tar alvorlig.  I følge Mitsubishi er det nemlig ikke en kjent sak at det skal være feil på biler produsert før 2 des 2011. Legger ved innkallingen fra DOT i USA vedr feilen og som de også mener kun gjelder biler produsert etter 2 des 2011. Ut fra rapporten er den defekte serien av vacuumpumpa i alufarge, mens den nye (som skal virke) er sort og alu farget.

Hadde vært interessant å få vite hvor mange som har måtte bytte vacuumpumpa (garanti sak eller ikke) på trillinger produsert før 2 des 2011.
Tesla 3 RWD 2020
Peugeot ION 2011
E-Max el scooter 2009

Stjerneglis

#4
Vi fikk brev og ny pumpe på vår, som ble levert nov 2011...
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

TB

#5
I følge "Vehicle and Operator Services Agency" / VOSA (http://www.vosa.gov.uk/vosa/apps/recalls/default.asp?tx=) gjeld denne feilen eldre biler enn desember 2011.

I denne databasen er det nok nok biler med ratt på høgre sida som er omtala. Men, for C-Zero ser det ut som intervallet for chassis nr inkluderer bilar med ratt på venstre sida.

For C-Zero står oppført med bilar som har chassis nr i intervallet:
VF7******CU901408
VF7******DU900282

Eg har chassis nr :
VF*******CU904278
Bil kjøpt september 2012. Nøyaktig produksjondato kan ofte bli funne ut av chassisnr, eg kjenner ikkje "formel" for Citroen.

For C-Zero står det oppgitt at feilen oppstod denne perioden:
Build Start Date :  03/08/2011
Build End Date :     26/04/2012

iOn:
Build Start Date : 30/07/2011
Build End Date :    08/05/2012

Mulig at bilar med ratt på venstre side er produsert i delar av perioden, slik at perioden frå desember 2011 stemmer for bilar levert til Norge?
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA