Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hente bil i Trondheim og kjøre til Tromsø!

Startet av elbilgeir, mandag 28. april 2014, klokken 18:39

« forrige - neste »

elbilgeir

Noen som vet om det er mulig å legge inn fotoboksvarsel på navigasjonsenheten i Leaf'n?

BE

Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

medic.66

På min 2014 Tekna er det fotoboksvarsling i navi
Evje

Hvit Leaf Tekna, levert 31. mars 2014.

Hvit Volvo V90 CC 18 modell til langtursbil og trekking av tilhenger.

dørvakta

offpist

Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

En ting er at det ligger inne fotobokser i navi når man får bilen, noe annet å få dette oppdatert: endret plassering/lagt til nye.

frankols

Stemmer det :-)
På min ligger det inne fotobokser som er tatt bort for ett par år siden....
Litt plagsom den der meldinga "in 200 meters, speedcamera".

cra

Sitat fra: frankols på søndag 13. april 2014, klokken 10:57
Stemmer det :-)
På min ligger det inne fotobokser som er tatt bort for ett par år siden....
Litt plagsom den der meldinga "in 200 meters, speedcamera".

Ja, ganske irriterende. Jeg fant heldigvis ut hvordan jeg kunne skru av denne varslinga. Den ene fotoboksen som fortsatt står innenfor aksjonsradiusen til Leaf'en vet jeg godt hvor er.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Knotten

Jeg ville mye heller hatt muligheten for en påminnelse når farten blir for høy - med mulighet for å justere grensene selv, som jeg hadde på navigasjonen i min gamle bil.. :-*
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

Kjell Leaf

Sitat fra: Knotten på tirsdag 15. april 2014, klokken 16:45
Jeg ville mye heller hatt muligheten for en påminnelse når farten blir for høy - med mulighet for å justere grensene selv, som jeg hadde på navigasjonen i min gamle bil.. :-*
Du kan jo bare sette max fart med cc.
Jeg syns fotoboksvarsleren er fin.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Knotten

Sitat fra: Kjell Leaf på tirsdag 15. april 2014, klokken 18:04

Det hender man (jeg) en skjelden gang har behov for mer fart, f.eks for å redusere tiden det tar å foreta en forbikjøring. Kjipt når man da ligger i motgående kjørefelt og cc trår til.. :-\
Det hender desverre så alt for ofte at jeg, f.eks i min iver etter å komme på jobb glemmer farten.. ::)
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Den er for så vidt fin, men for å gjenta meg selv: noe annet å få dette oppdatert: endret plassering/lagt til nye.
Kartet var allerede utdatert når jeg fikk bilen i nov 2011 (leveranser 4mnd senere hadde i det minste et kart som var 3 år nyere), men på dette området er Nissan elendig.

BE

Sitat fra: Finnøy på tirsdag 15. april 2014, klokken 21:28
Den er for så vidt fin, men for å gjenta meg selv: noe annet å få dette oppdatert: endret plassering/lagt til nye.
Kartet var allerede utdatert når jeg fikk bilen i nov 2011 (leveranser 4mnd senere hadde i det minste et kart som var 3 år nyere), men på dette området er Nissan elendig.
Forferdelig for deg å komme deg hjem når den siste tunnelen mangler på kartet, det er rart det går godt!  ;D

Jeg fikk bilen dagen før deg så jeg sliter med det samme gamle kartet, og det er ingen enkel mulighet til å oppgradere kartet. Jeg testet en av de mer oppdaterte kartbrikkene fra en av demobilene, men det var jo selvsagt ikke mulig for brikken er tydeligvis knyttet til bilen. (Jeg hadde jo et håp om at jeg skulle kunne kopiere den)
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Kjell Leaf

Sitat fra: Knotten på tirsdag 15. april 2014, klokken 21:25

Det hender man (jeg) en skjelden gang har behov for mer fart, f.eks for å redusere tiden det tar å foreta en forbikjøring. Kjipt når man da ligger i motgående kjørefelt og cc trår til.. :-\
Det hender desverre så alt for ofte at jeg, f.eks i min iver etter å komme på jobb glemmer farten.. ::)
Ved  "kick down" overstyrer du hastighetsbegrenserern.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

leaf-newbe

problemet er at nissan på lik linje med mange bil produsenter har valgt Navteq som navigasjons leverandør. elendig valg spør du meg. de er kjempe trege til å oppdatere kart og saftycamera. 2012-2013 kartet som fulgte med bilen er basert på kart data innhentet i 4 kvartal 2011 ergo 2 år gamelt når det ble utgitt. og får å forværre situasjonen yterligere så oppdaterer de kun hvert andre år.
i tilleg problemet med leafen er at den har en ny løsning som ikke uten vidre kan oppdateres med en vanlig pc. og minne brikken er låst til bilen. du kan med andre ord ikke flytte en brikke fra en leaf til en annen. det skal slippes en ny oppdatering i år mulig den kommer nå i vår.
mulig det finnes en mulighet til å oppdatere saftycamera fila med en usb eller et nr2 sd kort.
det finnes et verktøy for å oppdatere nissan saftycamera eller Warning POI som de kaller det, som heter Setup_NISSAN_Connect_PC_Tool.exe litt usiker på om den kan brukes med nissan leaf.

har en også en peugeot med Navteq navigasjon til den er det mulig å laste ned og oppdatere saftycamera filen med en vanlig pc og det er også mulig å bruke hacket kart som kan lastes ned på nettet.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA