Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mine første timer i min egen Model S!

Startet av jog, mandag 28. april 2014, klokken 14:07

« forrige - neste »

Togge

Hel-elektrisk bilpark.

Kristian O

Sa de noe om når alle er oppe igjen? Har planer om å komme til Dombås om nokre tima.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Togge

De var straks ferdige. Om ca en time er de nok på tur til Lillehammer.
Hel-elektrisk bilpark.

tho

Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Kristian O

Nice! Hadde  blitt litt lunken stemning i bilen om vi hadde blitt "ladefast" på Dombås 2-3 timer etter å ha fått bilen  :P
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Togge

Jeg fikk forklaring at de byttet kablene da de ble veldig stive på vinteren. Virker som om de er av mindre m2?
Hel-elektrisk bilpark.

Øyvind.h

#37
Det var riktignok kaldere på Dombås enn Lillehammer, men jeg merket faktisk akkurat det når jeg plugget i på Dombås i går. Dvs. jeg opplevde kabelen som stivere og tykkere på Dombås enn kabelen jeg akkurat hadde benyttet på Lillehammer.
Kan det være at Lillehammer var byttet når jeg kom dit klokken 11:30 i går, men Dombås ikke byttet når jeg kom dit utpå ettermiddagen?

Uansett, jeg vet noen har klaget til Tesla på kabelens stivhet, og at Tesla har sagt at det skal utbedres. Så da er det vel utbedret nå da :)
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 14. april 2014, klokken 10:40
Sitat fra: tho på mandag 14. april 2014, klokken 10:35
Lurer på hvorfor de bytter kabler.
Støtte for 135 kW nå? Kan håpe. :)
Tviler dessverre. Men 135kW har jo ikke så stor påvirkning på total ladetid kontra dagens 105kW, ettersom man bare ville fått 135kW helt i starten. Og ladingen går uansett så kjapt at man nesten ikke rekker å gjøre noen ærender. På tur til Trondheim i går ville 135kW kontra 105kW utgjort null for ladetiden, ettersom vi uansett dro med en gang vi var ferdig med benstrekk/dobesøk :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

RaBalder

135kW kommer vel til sin rett når det er fullt og det står 2 Teslaer på samme lader  :)

chal

Var på Lillehammer igår ca kl 1630. I ca 2 min var alle SC i bruk, og to Teslaer måtte vente 1-3 min før de fikk ladeplass. Dvs neste år, hvis antallet Teslaer for eks dobles, må det forventes kø på SC Lillehammer i påskerushet med mindre man utvider der evt setter opp SC andre steder (og det er det jo planer om). Uansett: Ganske fett å se 8 Teslaer på rekke og rad slurpe gratis juice, mens eierne slapper av med en prat eller drikker egen juice på Marche.

jkirkebo

Sitat fra: chal på torsdag 17. april 2014, klokken 10:48
Var på Lillehammer igår ca kl 1630. I ca 2 min var alle SC i bruk, og to Teslaer måtte vente 1-3 min før de fikk ladeplass. Dvs neste år, hvis antallet Teslaer for eks dobles, må det forventes kø på SC Lillehammer i påskerushet med mindre man utvider der evt setter opp SC andre steder (og det er det jo planer om). Uansett: Ganske fett å se 8 Teslaer på rekke og rad slurpe gratis juice, mens eierne slapper av med en prat eller drikker egen juice på Marche.

Får se hvordan det blir i dag da, jeg regner med å ankomme rundt 17:00. Har dog ikke god nok kjennskap til påsketrafikken til å vite om det er mest trafikk oppover onsdag eller torsdag. Dog er jo dette den første fridagen for mange...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Andrewas

På Lillehammer nå kl 1740. En dro da vi kom inn. Med oss var 4 av 8 plasser i bruk. 3 dro etter kort tid. Så var det bare oss.
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

Andrewas

Supershiny rød med ekstra fancy 21 tommere "parkerte" nettopp på 2 ladeplasser... :-)
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

RaBalder

Sitat fra: Andrewas på søndag 20. april 2014, klokken 17:55
Supershiny rød med ekstra fancy 21 tommere "parkerte" nettopp på 2 ladeplasser... :-)

Ja den er vel ekstra brei og behøver mye strøm  ;D

Andrewas

Så rant det inn 5 stk da vi dro. Dermed var det 5 av 8 (7 pga overnevnte breiale parkering) i bruk.
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA