Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: E18: Sørlandet-Vestfold

Startet av TW838, mandag 28. april 2014, klokken 12:33

« forrige - neste »

Muffinman

Har vært innom denne et par ganger denne uka, og nå fungerer begge uttakene. Dagstur til Trondheim med dårlig planlagt lading i natt og bare noen få minutter på SC Aspøya før ferga måtte nås på tur nordover. Fylte på 20km på Orkanger på retur og kom fram til Aspøya med 14tkm i rest.

Med andre ord, det _tekniske_ fungerer bra på Amfi nå. Men det er et annet problem der. Til tross for at ladeplassene er svært godt merket med grønn farge på gulv og vegg, samt grønne lysarmaturer er de kronisk fossilblokkerte. Ved ankomst i dag stod en bitteliten bil med ei gammel dame i passasjersetet og blokkerte 1,5 av plassene - kaillen var vel inne i et ærend. Samboeren min måtte gå ut før jeg fikk lirket Tesla``en mellom det lille som var igjen av den ene. Gamlemor så flau ut og skjønte nok at det ikke var en helt grei parkering. Når vi kom tilbake fra handling 10 minutter senere var bilen borte. Rakk så vidt å sette oss inn før neste fossil parkerte på den andre plassen. Hun holdt på å rygge på oss, og hvis jeg ikke hadde brukt hornet hadde hun tatt forskjermen vår. Forsøk på å peke på elbilmerkingen og de ledige plassene 10 meter unna resulterte i hoderysting og skuldertrekk.  Hva er det med folk? De ledige plassene lå jo til og med nærmere senteret...

https://www.youtube.com/watch?v=vRfSfJk1jjo&edit=vd

Leif1

Uansett idiotisk å sette sånne på de mest "fristende" plassene å parkere. Sist jeg sjekket er du ikke automatisk handicappet om du kjører elbil.
Konvertitt fra S til X

VigdisA

Det var da svært til livlig trafikk i det parkeringshuset!
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Muffinman

Var vel travleste tidspunkt i uka. Vanligvis roligere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA