Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: E18: Sørlandet-Vestfold

Startet av TW838, mandag 28. april 2014, klokken 12:33

« forrige - neste »

NilsG

@TomHenden: Er laderen "åpen" utenfor senterets åpningstid? Mener at det sto noe om at de tilbød sine kunder gratis lading, men vanskelig å være kunde på søndag? Noen som vet helt sikkert?
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

bb

Sitat fra: TomHenden på tirsdag 29. juli 2014, klokken 22:24
Jeg var innom Amfi Orkanger på Søndag når jeg skulle tur retur Trondheim - molde. jeg fikk ikke til å lade. Hverken på punkt 1 eller 2. Mulig det er min type 2 kabel fra Tesla som har en feil?
Brukte du en hvilken som helst RFID til å aktivere laderen etter at du plugget i kabelen? Hvis ikke så vil ikke lading fungere, nei.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Muffinman

Fungerer rfid fra Grønn Kontakt på den nye laderen? Det gjorde det ikke på den gamle, måtte åpne med SMS.

TomHenden

Sitat fra: bb på onsdag 30. juli 2014, klokken 00:26
Jeg var innom Amfi Orkanger på Søndag når jeg skulle tur retur Trondheim - molde. jeg fikk ikke til å lade. Hverken på punkt 1 eller 2. Mulig det er min type 2 kabel fra Tesla som har en feil?
Brukte du en hvilken som helst RFID til å aktivere laderen etter at du plugget i kabelen? Hvis ikke så vil ikke lading fungere, nei.

Var faktisk ikke klar over at jeg måtte ha en RFID til å aktivere laderen.

Hvor får jeg isåfall ordnet en slik brikke, og er det da abonnementløsninger på disse RFID kortene?
Levert: Model S 85 - 14.06.14 (Solgt, kjørt 40000km)
Levert: Model S 70D - 22.10.15 (Solgt, kjørt 13500km)
Bestilt: Model S 75D - Ferdig Produsert 11.07.16 - Levert 20.09.16

daghb

Sitat fra: TomHenden på onsdag 30. juli 2014, klokken 10:09
Sitat fra: bb på onsdag 30. juli 2014, klokken 00:26

Var faktisk ikke klar over at jeg måtte ha en RFID til å aktivere laderen.

Hvor får jeg isåfall ordnet en slik brikke, og er det da abonnementløsninger på disse RFID kortene?

Jeg trodde ikke man måtte ha RFID for å åpne laderen om man betaler via SMS.
http://www.evpower.no/index.php/biler-og-lading/lading-med-sms

Men - det har vært problemer før med denne stasjonen - se http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=10564.0

Hva med å ringe EV Power og høre? Det nå jo være noe feil der.

Abonnement får du fra EV Power - http://www.evpower.no/index.php/produkter/privatkunder
Tesla Model S85
BMW i3
Twitter: daghb

Muffinman

Det er ikke EVPower som drifter gratisladeren på Amfi. Det er Fortum som gjør det.

daghb

Sitat fra: Muffinman på onsdag 30. juli 2014, klokken 11:48
Det er ikke EVPower som drifter gratisladeren på Amfi. Det er Fortum som gjør det.
Ah, jeg som blander
Tesla Model S85
BMW i3
Twitter: daghb

TomHenden

Min uvitenhet om at man må sende sms for å starte/stoppe lading, som forårsaket dette ser jeg. Huff. :)

Muffinman

Har ikke sjekket ut denne laderen etter at den ble byttet ut, men den gamle kunne åpnes med SMS eller RFID. Eller de kunne starte på kundestøtte.

Uansett stod det bruksanvisning på laderen. Vet ikke hvordan støa er på den nye.

Windows22

Stolpene mangler infomasjon om hvem som drifter dem (Fortum) og hvordan de kan startes med sms og hvilke nummer ladeuttakene har i systemet, ringte derfor til de hyggelige svenske damene.

Den nye stolpen har nummer 64a og 64b, send sms til 2430, start 64b
Og "stopp 64b" for å avslutte lading.
Man kan jo også prøve Fortum sitt gratislading nummer (417 16 121)

Ladet via sms den 19. På vei nordover til Harstad

TomHenden

Lite informasjon på den nye så det ut til. Så etter kontakt nr for å ringe de, da jeg virkelig trengte 4-7 mil ekstra på "tanken". Endte opp med å kjøre videre å lade på shuko i molde istedet.

Charge and Drive

For å lade på AMFI Orkanger kan dere bruke ladebrikke fra Fortum eller sende SMS.

OBS, du må ha med en Type 2 kabel.

Send "Start 64A" eller "Start 64B" til tlf 417 16 121 (avhengig av hvilket uttak du skal bruke)
Så kan du koble til ladekabelen.

For å avslutte lading send "stopp 64a" eller "stopp 64b" til tlf 417 16 121 (avhengig av hvilket uttak du bruker). Så kan du koble fra ladekabelen.

Det skal stå beskrivelse på ladestolpen

Ladingen er gratis  ;D
Ladehilsen fra Fortum Charge & Drive :-)

Muffinman

Sikker på at det er "avslutt" og ikke "stopp"? Mener det var "stopp" før.

Charge and Drive

Det er Stopp, har rettet det opp - du var jammen rask  8)
Ladehilsen fra Fortum Charge & Drive :-)

klumpen

Fortum måtte starte denne for meg i dag grunnet null informasjon på veggen. En ice blokket også en av plassene tidligere i dag.
2012 Nissan Leaf. Gått 50.000. - solgt
2014 Tesla Model S 85

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA