Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: E18: Sørlandet-Vestfold

Startet av TW838, mandag 28. april 2014, klokken 12:33

« forrige - neste »

RaBalder

Sitat fra: Leif1 på onsdag 14. mai 2014, klokken 23:02
Forøvrig var begge parkeringsplasser der opptatt av fossiler da jeg kom.

Det er nå kanskje like greit at det står fossil-biler der, når plassen ikke kan brukes til å lade  :-[

Muffinman

Noen som vet status her nå? Det blir antagelig behov for et lite nødpåfyll i området neste uke, men jeg tør ikke stole helt på denne. EV-Power har vel en sak ved Rema, men den har vel Chademo i tillegg og kan bare lade en bil av gangen - og det har vel hendt at den ikke virker også. Det blir vel madamen som tar den turen og hun er langt fra like eventyrlysten som meg når det gjelder å finne lademuligheter....

Oreo

Funket ikke for meg i morges da jeg stoppet for å teste.
På den ene kontakten lyste det rødt med en error melding og den andre lyste lilla.
Fikk melding om "Kommandoen er ukjent" da jeg sendte SMS, og jeg hadde vistnok ikke RFID brikken jeg trodde jeg hadde liggende i bilen med meg.
Ringte kundeservice, men de ba meg lese feilmeldinger osv. Da hadde jeg kjørt videre, jeg ville bare teste om jeg kunne regne med å bruke den senere i dag.
Ville ikke stolt helt 100% på denne ennå.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Muffinman

Samme status som sist jeg var der med andre ord. Det er jo uker siden hvis jeg ikke husker feil.

Oreo

Sitat fra: Charge and Drive på tirsdag 13. mai 2014, klokken 22:41
Vi kan bare beklage de problemene dere har opplevd med denne laderen. Vi er klar over problemene og den vil bli byttet ut med en lader av et annet fabrikat i løpet noen uker.
Kan dere gi et hint når dette er gjort?
På forhånd takk.

Oreo

Prøvde i ettermiddag med RFID'en uten hell:

Denne stasjonen er død, ihvertfall med type 2. Prøv EV Power din ved Rema om det kniper.

Muffinman

Testet du schuko på denne boksen? Man må ha overgang i så fall, Tesla``s schukoadapter er bokstavelig talt flere cm unna å nå strømmen i denne :)

Oreo

Nei det gjorde jeg dessverre ikke. Hadde ikke tenkt å stoppe, men var nysgjerrig på om det hjalp med RFID brikken. Har jo selvfølgelig jkirkebo's adaptersett ;-)

Muffinman

Jepp adaptersett er must have. Selv har jeg Muffinman``s adaptersett, og kan vel uten videre koble meg på 9 eller 10 forskjellige uttak - hvis jeg ikke husker feil. Ingen vits å risikere å sulte ihjel ved brødboksen.

FIN

Hadde planlagt lading på denne med min nye Type 2 kabel. Ankom Orkanger med 35km og tvingende nødvendig med en påtår. Stor var skuffelsen over at dette ble en trøblete og tidkrevende erfaring. Ringte servicenummeret og fikk 2 forskjellig svenske damer som hjelpere...dog uten at dette hjalp. Til og med språk ble tidvis en utfordring - spesielt når de begynte å antyde at jeg kanskje drev og plundret med feil kabel...? Løsningen ble schuko-kontakten på vegg ved innkjøring i P-huset og ekstra lang ventetid. At EV-Power hadde for Type 2 visste jeg ikke før litt senere på kvelden.

Vedrørende støpselet på Type 2/stolpen: er det lås tilsvarende på bilen? For meg virket det som om at jeg ikke fikk satt inn pluggen langt nok inn dvs. at stolpen ikke var låst opp? Dette kjente ikke de svenske damene noe til, kun at de kunne starte/stoppe lading. Etter hvert ville de prøve å restarte stolpen, men lyktes ikke med dette heller - noe de mente kunne skyldes at forrige bruker ikke hadde avsluttet ladingen på riktig måte??
P85+ Signature

Oreo

De svenske "tanterna" på Fortums kundeservice er ikke mye til hjelp nei. Det har jeg erfart selv.
Vanskelig å kunne avslutte ladeprosessen når en ikke engang får startet den. Merkelig at Fortum selv er klar over at ladestasjonen ikke virker og at kundeservice prøver å skylde på forrig bruker. Nå burde jo "tanterna" på kundeservice også få med seg at det er noe galt med denne når både du og jeg har ringt dem i helga. Desverre får jeg et lite inntrykk av at dem ikke "er helt med". Som du sier meget diplomatisk at språk ble en utfordring. Jeg tror det går dypere enn som så.

Jeg tror ikke  ikke det er noen lås på ladesiden, det virket ikke slik.
Prøvde du å lade på EV Power sin, FIN (når du fant ut at de hadde Type2 kontakt)?

FIN

Ikke "er helt med" støttes til det fulle  ;)
Iom at ventetiden plutselig ble mye lengre, fikk vi tid til en god og drøy middag. Tenkte ikke tanken der og da på å søke på forumet, samt at "Lade Nå" sa/sier CHAdeMO - så det ble først på tur tilbake at jeg tenkte at vi kunne spasere innom ved Rema for å inspisere laderen der...følgelig ble den ikke prøvd. Men, den har chademo OG Type 2 i alle fall!
P85+ Signature

Charge and Drive

Som sagt, denne laderen vil bli byttet ut. Har den på teste nå og den vil bli satt opp så snart vi er fornøyde med testen
Ladehilsen fra Fortum Charge & Drive :-)

Oreo

bb

Sitat fra: Charge and Drive på onsdag 04. juni 2014, klokken 22:07
Som sagt, denne laderen vil bli byttet ut. Har den på teste nå og den vil bli satt opp så snart vi er fornøyde med testen
Takk :) Kunne dere forresten ha malt på asfalten slik at ikke fossiler parkerer feil? Dette tror jeg hjalp veldig mye på Liertoppen.

Jeg skal innom fredag kveld for å teste den. Fra Dombås vil jeg nok lade til 90 % for å være sikker på at jeg kommer fram til Trondheim.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA