Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: rated range ved maks lading

Startet av jakoys, mandag 28. april 2014, klokken 00:06

« forrige - neste »

mecanica vergara

Er det noen som har sett noen signaler om Esbjerg. Ser at det skal komme i løpet av 2015 i følge Tesla sine sider.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

aness

Sitat fra: fonberg på mandag 20. april 2015, klokken 09:43
Bra tips, greit å legge inn supercharge.info som favorittside på nettleseren i bilen da skjønner jeg - som back up i tilfelle navien slurver på ukjente steder.

På langtur i påsken fant jeg ut at Teslas egne sider er helt ubrukelige for å finne info om superladere rundt omkring. Løsningen var å bruke supercharge.info og linkene de har som går direkte til infosidene til de ulike laderene.

Var overrasket over hvor dårlig løsningen til Tesla var her, de kan umulig ha testet den i en bil.

Øyvind.h

Sitat fra: mecanica vergara på onsdag 22. april 2015, klokken 23:15
Er det noen som har sett noen signaler om Esbjerg. Ser at det skal komme i løpet av 2015 i følge Tesla sine sider.
Tror det er en Clever lader på Føtex i Esbjerg. Jeg var på Vejers Strand i fjor sommer, og tok noen turer innom Esbjerg.
Interessant at de vurderer SC der. Skal du kjøre nedover vestkysten?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

twinpeaks

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 23. april 2015, klokken 09:27
Tror det er en Clever lader på Føtex i Esbjerg. Jeg var på Vejers Strand i fjor sommer, og tok noen turer innom Esbjerg.
Jeg tror at den er tenkt for turister, særlig fra Nord-Tyskland og kanskje for de som kommer fra lengre øst i Danmark (København og omegn).
"Silberstreif", 85D, sølv metallic

mecanica vergara

Sitat fra: twinpeaks på torsdag 23. april 2015, klokken 15:24
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 23. april 2015, klokken 09:27
Jeg tror at den er tenkt for turister, særlig fra Nord-Tyskland og kanskje for de som kommer fra lengre øst i Danmark (København og omegn).
Vi skal ha to uker i Blåvand utenfor Esbjerg i juli. Og jeg er ikke sikker på hvordan det er med strøm på sommerhuset vi skal leie. Ikke sikkert lampettledninger er så glad i Tesla lading. Da hadde det vært supert å tatt en kaffe ved en lokal SC i noen minutter.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

Avh

Da er de i gang med Finland melder supercharge.info 
6 stalls i Toijalaan, Finland
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

twinpeaks

I følge supercharge.info har den første supercharger i Finland blitt åpnet i dag (Paimio). Gratulerer med det  ;D - og enda et land som er dekket av SuC.
I følge Tesla sin hjemmeside er det ikke åpnet servicesenter eller showroom enda i Finland, så jeg antar at antall Model S de er ganske begrenset.
"Silberstreif", 85D, sølv metallic

Andrewas

Sitat fra: twinpeaks på torsdag 07. mai 2015, klokken 23:21
I følge supercharge.info har den første supercharger i Finland blitt åpnet i dag (Paimio). Gratulerer med det  ;D - og enda et land som er dekket av SuC.
I følge Tesla sin hjemmeside er det ikke åpnet servicesenter eller showroom enda i Finland, så jeg antar at antall Model S de er ganske begrenset.
I følge ev-sales.blogspot.no så var det 94 stk i 2014 + 2 fra 2013. Dermed 96 stk i Finland pr. 1/1-2015. Hvor mange som er kommet til i løpet av 2015 er p.t. ikke kjent. Ikke værst for et land uten butikk..

Antar de har ca 130 stk nå (gjetting).

Foruten de superladerne som er vist på "coming soon" så innrømmet Teslas nordensjef for superladerne at de hadde oversett behovet langs hovedveien rett nordover (E75). Antar derfor at de vil legge til noen der også etterhvert.
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

Andrewas

turfsurf

Ser det er "under construction" i Brenner passet på supercharge.info. Noen som kjenner til dette? Hadde vært perfekt for turen til Veneto i sommer. Regner med de har den i havn på to måneder...
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Andrewas

sigurdi

Når det gjelder Finland kommer laderene langs hovedtrafikk årene og det er ikke langs kysten. 
Dette er ikke der de er markert på kartet over hvor superladerene kommer men litt mer inn i landet.
Lokasjonen som er merket i Finland er plasseringer som ble plottet i hu og hast før informasjonen skulle til USA for å leggses ut på nett. 
Dette ble plottet uten faktisk uten en resarch på hvor en bør sette opp laderene i Finnland.
Men det er jo da flott at laderene ikke må komme der de er plassert, men er budsjettet på plass kan de settes opp der det er behov for dem.

Dette bør en nok ha litt i bakodet og ikke se blindt på hvor prikkene er for 2016, 2017 osv siden det kommer endringer helt sikkert.

Bygging av SC fungerer slik at de prøver alltid å ha alternativer, slik at skulle det skjære seg med byggesøknad osv brukes alternativ lokasjon. :-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Andrewas

Siste fra tyske Teslaforum: Det er lys i superchargerstolpene ved Brennerpasset. Adkomsten er ikke ferdig. Gjenstår asfaltering men skal visst gå raskt. Ikke offisielt åpnet enda... Vet ikke om det er mulig å komme seg bort til laderne pr. nå.

Andrewas

Andrewas

God nyhet for de som vil til Italia i sommer. Ny supercharger åpnet langs motorveien A1. Ligger ved byen Arezzo, ca 6 mil sørover langs A1 fra Firenze.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA