Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: rated range ved maks lading

Startet av jakoys, mandag 28. april 2014, klokken 00:06

« forrige - neste »

mj

Dette blir veldig bra  ;D Bare innom Tesla Hamburg så blir det ikke lange strekkene i mellom, og man kan kjøre i Autobahnhastighet hele veien om man vil. Passer bra når jeg skal nedover om noen uker. Kan jo og håpe på at SC er på plass på utsiden av Hamburg snart slik at man slipper den kronglete veien til Tesla Hamburg
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

sturle

Sitat fra: mj på torsdag 09. oktober 2014, klokken 22:27
Dette blir veldig bra  ;D Bare innom Tesla Hamburg så blir det ikke lange strekkene i mellom, og man kan kjøre i Autobahnhastighet hele veien om man vil. Passer bra når jeg skal nedover om noen uker. Kan jo og håpe på at SC er på plass på utsiden av Hamburg snart slik at man slipper den kronglete veien til Tesla Hamburg
Eg kan slakke mykje av for å spare meg for Tesla Hamburg på veg til Berlin når Hertzsprung er på plass.  Tilgongen frå aust er kronglete, og mykje av straumen vert oppbrukt på omvegen.  Då tek eg heller ei ekstra pause på CITTI i Flensburg, eller til naud ein stopp i Bad Segeberg (11kW ved Renault), alt etter kva veg eg køyrer.

Jejl

Kartet er oppdatert i dag. Nå med planene frem til 2016.

sven erik

jelper ikke med planer når de ikke kommer er fler som skulle komme  snart som ikke har kommet ennå flere måneder senere  men  håper de og de som skal jomme nermere jul nyttår  kommer samtidig

sturle

Det går rykter om byggestart på ein ny superladar i Rødekro, Danmark.  Berre 8 mil sør for Middelfart, tre mil frå grensa til Tyskland.  Nokon som veit meir?

olesb

Rød S85 utlevert januar 2014. Solgt februar 2015.
Rød S85D utlevert juni 2015

Havebigfun

Sitat fra: olesb på mandag 27. oktober 2014, klokken 21:07
Fra danske teslaforum ser det ut som de har startet arbeidet ved Rødekro.

http://teslaforum.dk/forum/topic/tesla-supercharger-superlader?&page=26
I det samme forum refereres det til begrenset ladetid ved SC i Hamburg.
Jeg snakket med vaktmesteren der som fortalte at folk gjorde sitt fornødne i området -hvor det ikke er akseptans for slikt- begge ganger jeg ladet der var vaktmesteren innom for å sjekke hva jeg holdt på med- den begrensede ladetilgangen var altså en straffeaksjon fra utleier på avføring på området. Hele området er videoovervåket. Bruk heller Marlin-restauranten 10 gangminutter unnå- det var rene toaletter.
Så lenge vi oppfører oss fornuftig er det nå 24/7 ladetilgang. 

sn0le

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

mandresen

Da har Rødekro poppet opp på kartet til www.supercharge.info. Et helt genialt kart for å planlegge kjørerute etter.
Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

Tesla P85D

Kommer det noen supercharger i trheim snart? Ser det kommer i grong, men ikke noe imellom grong å dombås...
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

Cowboystrekk

Burde kommet på Stjørdal\like ved pga vegen til Storlien... Evt ved klettkrysset kunne vært enda bedre.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Amoss

Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 30. oktober 2014, klokken 12:32
Burde kommet på Stjørdal\like ved pga vegen til Storlien... Evt ved klettkrysset kunne vært enda bedre.

Ble det ikke sagt her i en annen tråd at den ville komme på Rica Hotell Hell?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Muffinman

Det stemmer. Viktig at den kommer opp raskt nå.

larsofs

Siste fra Rica Hell: teknisk sjef og direktør bekrefter begge at Tesla har kontaktet hotellet om mulig SC, sommer 2014. Da ble også NTE (infrastruktur strøm) kontaktet. Før dette har det vært utredet og refusert et titalls plasseringer i og rundt Stjørdal sentrum. Tesla ble da henvist videre til KLP eiendom som eier hotellet og tomta. Teknisk sjef på Rica nevnte store kostnader for ny transformator som mulig problem. Pt. vet ingen på Rica Hell hva som er status for arbeidet, følgelig kan de heller ikke antyde mulig oppstart. Regner med de blir kontaktet i god tid før mulig bygging ved hotellet. Det foreligger heller ingen byggesøknad. For alt vi vet kan Rica Hell være droppet til fordel for annet alternativ, som tidligere nevnt i annen tråd er det et problem med strømtilførsel i hele Stjørdalsområdet.

Tesla P85D

Et spørsmål, hvem betaler for strømmen som blir brukt fra disse superchargerene? Staten?
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA