Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: rated range ved maks lading

Startet av jakoys, mandag 28. april 2014, klokken 00:06

« forrige - neste »

sondell

Sitat fra: sondell på lørdag 14. juni 2014, klokken 07:42
Sitat fra: sondell på torsdag 12. juni 2014, klokken 21:43
Her er nå de mest sannysynlige förste superchargers i Sverige, har skrevet på bloggen min om det. Kun de fire förste da som skal bygges i sommer.
http://tesla.sondell.biz/?p=764
Går unna nå. Ble godkjent byggesöknad for Falkenberg igår. 
Regner med de tre andre også blir godkjent veldig snart.

Da skriver blixtgordon også
http://blixtgordon.wordpress.com/2014/06/15/tesla-ger-max-laddning-i-sverige-2/
att det nu gått ut intern info på MAX. Tidigare fick jag datum 1. juli för Karlstad och det verkar ju inte så tokigt då. Första veckan ska det öppnas i Karlstad och Uddevalla och i mitten av juli i Falkenberg och troligen Arboga. Toftaholm Herrgård på E4 mellan Värnamo och Ljungby kommer nog lite senare. Ska alltså öppnas i Karlstad och Uddevalla före Lier enligt intern info på MAX.

NilsG

Skal etter planen til Torp for å handle i morgen, svinger bortom MAX for å se om det skjer noe! (Håper å få ladet på IKEA sin 400v-stolpe...)
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

cairnz


Sitat fra: NilsG på mandag 16. juni 2014, klokken 22:55
Skal etter planen til Torp for å handle i morgen, svinger bortom MAX for å se om det skjer noe! (Håper å få ladet på IKEA sin 400v-stolpe...)
Hvor er det 400V på ikea? de type2 er jo bare enfas, sikret med 16A, men gir pilot 32, så må stilles spesifikt til 16..
Elbilist

sondell

Sitat fra: NilsG på mandag 16. juni 2014, klokken 22:55
Skal etter planen til Torp for å handle i morgen, svinger bortom MAX for å se om det skjer noe! (Håper å få ladet på IKEA sin 400v-stolpe...)
Nysgjerrig på hva du fant i Uddevalla idag siden de allerede har begynt å grave i Karlstad!

NilsG

Ingen synlige tegn ved MAX i går. Fant heller ingen 400v på IKEA selv om det iflg en eller annen svensk nettside skulle være en. En god del punkter med 16a på området der, også utenfor andre butikker på området. Men det så forøvrig ut som de var kommet langt på Solli!
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

cairnz

Sitat fra: NilsG på onsdag 18. juni 2014, klokken 17:02
Ingen synlige tegn ved MAX i går. Fant heller ingen 400v på IKEA selv om det iflg en eller annen svensk nettside skulle være en. En god del punkter med 16a på området der, også utenfor andre butikker på området. Men det så forøvrig ut som de var kommet langt på Solli!

Ja det er flere 16A røde stikk rundtomkring på Torp Köpcentrum, samt en rad med 16A 1-fas Type2-ladere "lengst unna" opp mot pendlerparkeringen. Greit med lading, men lite med skikkelig futt i :)
Elbilist

Jejl

Er det kommet 3 nye i Tyskland?
Jeg sjekket for ca en uke siden på "kommer snart" på kartet, og da var det tre i England og tre i Europa. Nå er det bare tre i England.

ed1son

2014 Tesla Model S P85 - Sort / Sort

Bestillt                     13.09.2013
Bekreftet                 19.09.2013
I Produksjon           17.01.2014
Produksjon fullført   27.01.2014
Levert                     15.03.2014

fredag

Ifølge http://www.automobile-propre.com/breves/tesla-les-superchargers-arrivent-enfin-en-france/ vil det åpnes en superlader i Auxerre, Frankrike i slutten av juni, og i Aix-en-provence i midten av juli.

Sikkert nyttig for de av dere som skal kjøre til Franrike i sommer.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Philip Marlowe

Sitat fra: fredag på lørdag 21. juni 2014, klokken 16:52
Ifølge http://www.automobile-propre.com/breves/tesla-les-superchargers-arrivent-enfin-en-france/ vil det åpnes en superlader i Auxerre, Frankrike i slutten av juni, og i Aix-en-provence i midten av juli.

Sikkert nyttig for de av dere som skal kjøre til Franrike i sommer.

Hvis du kan fransk, så kan du kanskje tipse dem om å sende inn til supercharge.info for det er ingenting på Frankrike der.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Harlex

Sitat fra: fredag på lørdag 21. juni 2014, klokken 16:52
Ifølge http://www.automobile-propre.com/breves/tesla-les-superchargers-arrivent-enfin-en-france/ vil det åpnes en superlader i Auxerre, Frankrike i slutten av juni, og i Aix-en-provence i midten av juli.

Sikkert nyttig for de av dere som skal kjøre til Franrike i sommer.
Bra og greit nok men de er ikke på ruten min som går gjennom Italia og inn på den franske riviera. Kunne tenkt meg en i nordvest italia og en sentralt på den franske riviera før jeg setter meg i bilen på vei nedover.... Ellers så er det jo et hull i nordtyskland for oss som kommer fra Danmark...
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

PetterX

#116
Har Tesla Performance. Vurderer bilferie Sverige-Danmark-Tyskland med avreise 29 juni. Kommer jeg meg ned til Tyskland kun ved hjelp av Superchargers, eller er jeg et par uker for tidlig ute?

Kommer jeg meg forresten til Danmark uten å ta ferge?

sn0le

@PetterX:
Ja, hvis du kjører til Malmø og kjører brua over til København.
Koster litt det også.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

PetterX

#118
Er SC i Malmø åpen? Den står ikke oppført på Tesla sin web.

Hvor lang tid tar det fra en SC åpner til den dukker opp i navigasjonsappen til Tesla?

Cirion

Sitat fra: PetterX på søndag 22. juni 2014, klokken 16:20
Har Tesla Performance. Vurderer bilferie Sverige-Danmark-Tyskland med avreise 29 juni. Kommer jeg meg ned til Tyskland kun ved hjelp av Superchargers, eller er jeg et par uker for tidlig ute?

Kommer jeg meg forresten til Danmark uten å ta ferge?
Skal samme vei... og videre til Alicante 1. Juli.

Jeg velger ferge fra Larvik - Hirtshals så videre via SC'en i Danmark. Så er det et hull i SC nettverket i Hamburg, der velger jeg Type2 stolper eller stikker innom Tesla sitt Servicesenter og lader, før jeg kommer inn på SC nettverket i Tyskland.

Det er både kortere med ferge til Danmark, og billigere... Storebelt broen + Ferge Rødby-Puttgarden koster mer.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA