Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: rated range ved maks lading

Startet av jakoys, mandag 28. april 2014, klokken 00:06

« forrige - neste »

Avh

Sitat fra: jkirkebo på mandag 28. april 2014, klokken 23:28
Til Tyskland kommer man seg vel greit med Kiel-ferga uansett dekning i Sverige og Danmark ;)
Skal til Malmø stort sett jeg, da blir det dyyyyrt med Kielerferga eller DFDS ... :o Vi kan ikke la svensk mangel på EL-bilpolitikk bli en gigantisk BOM for Tesla-trafikk i Sverige
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

eclipse

Sitat fra: fortoggale på mandag 28. april 2014, klokken 22:58

Jeg synes at tonen her på forumet handler mye om hvordan jeg kan kjøre hjemmefra til svigermor og ikke  hva som tjener hele TMS flåten maksimalt. Anbefaler at vi justerer fokus en smule.

Helt enig med deg her, det handler vel mye om å komme på kryss og tvers og t/t hytta og svigermor. Det som bør være interessant er god dekning mellom byene og stamveiene og hvordan utvide det eksisterende nettet slik at det kan nyttes til alternative ruter.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Car-El

@fortoggale

Hva er mere viktig enn å komme seg hjem fra svigermor?  :D
Hva mener du om "tjener hele TMS flåten", det omfatter da den ene TMS som er solgt i Finnland. (Æ vet ikke kor mange som er solgt i Finnland.) Heller se på hvor det er solgt større konsentrasjoner av TMS sett innenfor geografiske områder. Da kan vi se langt etter superlader langs E6 i Sverige. Det er vel solgt to TMS i Sverige. (Nok en "ikke vet æ".)

Hvis herr Musk har en ide om at TMS skal kunne kjøres som en fossilbil på kryss og tvers av USA og EUropa, så kommer det superladere langs de større veiene i USA og EUropa. Så kan hoteller, restauranter og svigermødre sette opp Mode3 ladere til sine gjester, så vi reiser vidre med fullt batteri. Selvfølgelig mot en liten slant for å dekke utgifter.

For mæ no så er ikke svigermor noe som jeg verker etter å sette meg i bilen og kjøre til. No sitter jeg å drømmer om Syd-Tyskland, Sveits, Nord-Italia, Østerrike, Tsjekkia og Slovakia. Med superladere kan jeg kjøre min TMS ned dit og hjem igjen. Det har vært så kult, at det skal æ gjøre.

Men i første omgang så skal æ være gla om æ kan kjøre TMS på verksted, uten to overnattinger.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

sigurdi

(Kjent for de flestre)
På bilmessen i Geneve hadde Tesla en oversikt over kjøre ruter i Europa, slik de ønsker at det skal være i år og til neste år.
Dette er en god pekepinn hvor og når det blir satt opp superladere.

Må dessverre skuffe dere som ønsker å kjøre nordover i år med superladere.

Den røde streken som går fra Trondheim og oppover mot Tromsø heter vinteren 2014/2015 så da må en nok vente ca et år. :-)

Kan jo hende at det gode salget i Norge endrer planene til Tesla, men det vil jo tiden vise. :-)

Selv blir det nok tur nordover til neste sommer. :-)

sigurdi
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

NilsG

Det kartet er vel "gammelt"? I et foredrag på Forus ble det vist andre kart der SC-dekning nordover er vist på kartet for sommeren. Se video på side 9 under "Model S videoer" eller noe slikt, mot slutten av videoen. Det kan hende turen til Tromsø kan tas raskere enn du tror......    ;)
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

Amoss

Da er det rapportert at SC i Wien er igangsatt....   :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

glemmestad

Snakket direkte med en av de som jobber direkte under Elon Musk, ang. reisende fra Oslo og nedover på kontinentet. Spesifikt at det mangler superchargers på svenske vestkysten og nord-tyskland, ettersom vi tenkte å dra på bilferie til Italia i juli.

Det kommer mange superchargere online i Europa i løpet av de neste ukene, også på de rutene jeg nevnte.

Cowboystrekk

Høres bra ut, spesilt Sør-Sverige er viktig for meg og familien. Å få opp en lader rundt Gøteborg og en ved Halmstad ville gjort ting langt enklere for oss.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

BlueS

Jeg ser at Kastrup supercharger som var under bygging er fjernet fra supercharger.info. Noen som har teorier eller info om hvorfor den ikke lenger er aktuell? Virker ikke som et godt tegn med tanke på Europaturer  med det første. Info fra Tesla er jo tragisk dårlig når det gjelder de nærmeste måneders utbygging.  Det er vel ingen som tør å planlegge reiseruter for sommeren.
Tesla S90D sort, levert 14.3.2017 Full AP2
Tesla S85 blå, levert 11.3.2014. Solgt mars 2017

sigurdi

Ser ut som graving av fiberkabel, ble tolket som Superlader ved Kastrup.
Fredrikshavn og Hirtshals, samt er vel sakt Jylland, er hetere tips i DK
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

jkirkebo

Sitat fra: BlueS på lørdag 03. mai 2014, klokken 22:53
Info fra Tesla er jo tragisk dårlig når det gjelder de nærmeste måneders utbygging.  Det er vel ingen som tør å planlegge reiseruter for sommeren.

Nei, Tesla annonserer ingen plassering av SC før de faktisk har åpnet. Kun planlagte korridorer.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

eadie

Nye superladere så godt som offisielt. Kom i mail fra Tesla i dag.
Disse er planlagte vinteren 2014/2015.

Ser ut som det er superladere i nærheten av Oslo og Bergen, Førde, Moldetraktene, Aure, Røros/Alvdal, Elverumstraktene (dvs hele Østerdalen er dekket), Moss. Stavanger, Hovden(?)
Nordover i landet, i nærheten av Trondheim, Namsostraktene, Brønnøysund, Mo i Rana, Bodø.

Geografikunnskapene mine er ikke aller verst, og kartet er lite, men ser slik ut.

http://www.teslamotors.com/en_GB/supercharger?elq=34f6d1afa543437b984e4793430129f5&elqCampaignId=1817
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

turfsurf

Fant denne i mail fra Tesla:

Germany   Irxleben   Now open
Munchberg   Now open
Lutterberg   Due June
Regensburg-Ost   Due June
Gramschatzer Wald   Due June
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Car-El

@eadie
Prøv heller Stjørdal, Grogn, Mosjøen, Saltdalen og Hamarøya nord før Trondheim. Æ gir stryk karakter.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA