Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: rated range ved maks lading

Startet av jakoys, mandag 28. april 2014, klokken 00:06

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Neon på torsdag 30. oktober 2014, klokken 14:20
Et spørsmål, hvem betaler for strømmen som blir brukt fra disse superchargerene? Staten?

Tesla.

Om de har fått en gunstig pris på strømmen vites vel ikke?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Tesla P85D

Hmm...d hørtes egentlig ut som at det blir dyrt for tesla etterhvert... Mange tesla på veien, å flere blor det jo..
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

jkirkebo

Sitat fra: Neon på torsdag 30. oktober 2014, klokken 15:16
Hmm...d hørtes egentlig ut som at det blir dyrt for tesla etterhvert... Mange tesla på veien, å flere blor det jo..

Husk at du innbakt i bilprisen har betalt 12-13k for SC-tilgang. Det dekker ganske mange kWh lading i bilens levetid ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Oreo

Sitat fra: Neon på torsdag 30. oktober 2014, klokken 14:20
Et spørsmål, hvem betaler for strømmen som blir brukt fra disse superchargerene? Staten?
Hva i all verdens navn og rike får deg til å tro at staten betaler for strømmen på SC? Er det de som betaler din strøm også?
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Leif1

Jeg setter alle mine fem kroner på at de kan å regne.
Konvertitt fra S til X

Tesla P85D

Sitat fra: Oreo på torsdag 30. oktober 2014, klokken 16:29
Sitat fra: Neon på torsdag 30. oktober 2014, klokken 14:20
Et spørsmål, hvem betaler for strømmen som blir brukt fra disse superchargerene? Staten?
Hva i all verdens navn og rike får deg til å tro at staten betaler for strømmen på SC? Er det de som betaler din strøm også?

Nei den betaler jeg selv:)

Men nå satser staten på elbil som en miljøbil, å da tenkte jeg at det var staten som betalte dette. De andre ladestasjonene rundt for bi betales vel av staten elller?
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

Olatho

De kommunale plassene betales evt. av kommunene.  De andre dekkes nok av grunneiere/gårdeiere/butikkeiere osv.

Car-El

5000 biler a 13000,-kr = 6,5millioner....   Og det øker for hver P85D som selges...    Der er pengene for utbygging og drift av SC.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Muffinman

Car-el, kjapp deg å trykke på edit og flytt komma før mattelæreren ser det ;)

Med en kostnad på 2-3 mill for hver sc pluss drift framover er utbyggingstempoet fremdeles bra. I løpet av året vil man fort ha brukt 40-50 mill bare til utbygging.

sn0le

Kan ikke skjønne at det er problem med å få nok strøm i Stjørdal.
Det går med rimelig store mengder strøm på Værnes lufthavn, så infrastrukturen burde være på plass.
Evt så er Værnes lufthavn årsaken til at det er lite kapasitet igjen i infrastrukturen i området. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

larsofs

Forsøkte å skrive til KLP og deres prosjektdirektør i Trondheim, om Tesla hadde vært på tråden om SC på deres eiendom (Rica Hell). Her er hva han svarte:

"Hei. Jeg har videresendt din mail til alle i KLP Eiendom Trondheim og KLP's hotelldirektør i Oslo med anmodning om å gi meg melding om de har info om saken. Ingen har respondert  tilbake med opplysninger.
Det ser derfor ikke ut som om Tesla har tatt kontakt. Det beste er vel om du kontakter dem direkte.

Med vennlig hilsen
Leif Erik Fossum
KLP Eiendom Trondheim AS"

Når eier ikke har blitt kontaktet, er min mistanke at Tesla jobber med annen plassering enn Rica Hell. Hiver meg på de som har foreslått Stav som aktuell plassering.

Oreo

Sitat fra: Leif1 på torsdag 30. oktober 2014, klokken 17:37
Jeg setter alle mine fem kroner på at de kan å regne.

Sitat fra: Car-El på torsdag 30. oktober 2014, klokken 20:06
5000 biler a 13000,-kr = 6,5millioner....   Og det øker for hver P85D som selges...    Der er pengene for utbygging og drift av SC.
Hehe, glad jeg ikke satset alle mine fem kroner på at Car-El kunne regne. (NB, jeg er ikke mattelærer)  ;)

I løpet av mine 29 000km og snart 14mnd eierskap har jeg brukt SC ca 8 gang om jeg husker rett og kan telle så langt. Da har jeg m.a.o. betalt 1625,- per lading på SC. Velger likevel ikke å se det på den måten, jeg kunne ha bestilt en 60kWh uten SC tilgang, men da hadde ikke bilen vært like fleksibel og attraktiv. Har derimot aldri brugt en offentlig (kommunal) stikkontakt med Tesla'n, og heller ingen skattebetalere sine penger på lading.
Har derimot planer om å bruke SC nedover Europa til sommeren  ;D
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Leif1

Sitat fra: Oreo på fredag 31. oktober 2014, klokken 10:28
Sitat fra: Leif1 på torsdag 30. oktober 2014, klokken 17:37
Jeg setter alle mine fem kroner på at de kan å regne.

Sitat fra: Car-El på torsdag 30. oktober 2014, klokken 20:06
5000 biler a 13000,-kr = 6,5millioner....   Og det øker for hver P85D som selges...    Der er pengene for utbygging og drift av SC.
Hehe, glad jeg ikke satset alle mine fem kroner på at Car-El kunne regne. (NB, jeg er ikke mattelærer)  ;)

I løpet av mine 29 000km og snart 14mnd eierskap har jeg brukt SC ca 8 gang om jeg husker rett og kan telle så langt. Da har jeg m.a.o. betalt 1625,- per lading på SC. Velger likevel ikke å se det på den måten, jeg kunne ha bestilt en 60kWh uten SC tilgang, men da hadde ikke bilen vært like fleksibel og attraktiv. Har derimot aldri brugt en offentlig (kommunal) stikkontakt med Tesla'n, og heller ingen skattebetalere sine penger på lading.
Har derimot planer om å bruke SC nedover Europa til sommeren  ;D

Det er mørketid oppe ved Nordpolen nå vet du. Det er sikkert ikke så lett å se hvor en skal sette komma.
Konvertitt fra S til X

Car-El

Jada jada, æ brukte en slik gratis solcelle-kalkulator som æ fikk under en eller annen valgkamp. Husker ikke om det var AP eller FrP som ga mæ den.

Men men, 65 mill e da bedre enn 6,5 mill og det øke jo no med alle de tusener på tusener som må ha en D bak på ræva.

Og regner man om de 13000,-kr til antall ladinger så har vi bare brukt SC 3 ganger.  (Siden æ regne så feil, kan dere gi mæ svaret) 
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Jejl

Er det ikke kommet 2 nye på kartet i Norge i dag?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA