Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: rated range ved maks lading

Startet av jakoys, mandag 28. april 2014, klokken 00:06

« forrige - neste »

Ebbe

Ut fra total salg av Tesla S så har Norge veldig få Superchargers. Også flere hull i områder der man må regne med at Tesla eiere ferdes. Det er tydelig at Tesla leser disse sidene og reagerer. (veldig bra av Tesla) Når utleveringen i mars totalt ender på noe over 7500 stk. og nesten halvparten i Norge, så kan vi vel heller ikke forvente stor utbygging fra Tesla. (Tesla må vel tjene penger) Tror vi må vente på modell E før vi ser Europa som et el-bil rike!
Tesla S er vel en bil som få utenom Norge (grunnet avgiftslette) ser på som et alternativ.
P39240

christian1986

Målet for Tesla må helt klart være å få på plass flest mulige hurigladere før model e kommer. På den måten finansierer de(vi) utbyggingen, noe som igjen gir en stor konkurransefordel mtp at model e vil ha dårligere batteri.

Er også sagt at nye kommer i Norge før sommeren, så regner med en fortsatt heftig utbygging de neste årene.

Lanber

E vil nok ha et bedre og billigere batteri enn det vi har idag i S.
Men med lavere total kapasitet.

Det er naturloven om masseproduksjon og utvikling.


Havebigfun

Det er full trykk i SC-utbyggingen i Europa. Tesla må det for å friste bl.a. Tyskere som er reserverte pga rekkevidden/lademulighetene -og fordi bilen ikke kommer fra Tyskland. Vi kan glede oss over å kunne kjøre gjennom Europa på kryss og tvers fra årsskifte 14/15 med gratis strøm i god tid før TME kommer.
Ting tar tid- i så måte er Tesla svært effektive. Det kommer vel 6-7 nye SC iår i Norge også.

Henning76

Jeg lurer veldig på når hullet mellom SC Lillehammer og SC Cinderella skal tettes. Og i så fall - hvor. Det har vært dørgende stille fra Tesla med offisiell kommunikasjon de siste månedene om dette temaet.

Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

jkirkebo

Sitat fra: Henning76 på tirsdag 22. april 2014, klokken 10:55
Jeg lurer veldig på når hullet mellom SC Lillehammer og SC Cinderella skal tettes. Og i så fall - hvor. Det har vært dørgende stille fra Tesla med offisiell kommunikasjon de siste månedene om dette temaet.

Jeg lurer også veldig  dette. Noe på strekningen Hamar-Vinterbro hadde vært svært nyttig for min del og spart meg for omveien via Lillehammer ihvertfall på vei hjem.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Amoss

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 22. april 2014, klokken 12:40
Jeg lurer også veldig  dette. Noe på strekningen Hamar-Vinterbro hadde vært svært nyttig for min del og spart meg for omveien via Lillehammer ihvertfall på vei hjem.

Siden vi hører om at de snuser på å sette opp en rundt Soli før Sarpsborg - som blir akkurat *litt* i lengste laget for 60kWt batteriet (spesielt da det er stort sett motorvei store deler av strekket) ser jeg for meg at det også kommer en rundt Kløfta/Jessheim. Men om den kommer nærmere Rygge så tviler jeg på at det blir noen mellom Moss og Lillehammer.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Ebbe

Det bør vel komme en rundt Moss og en rundt Horten dersom Tesla sine forpliktelser om SC ca. hver 20 mil. Noe også Norges trenger ut fra klimaet vi har her! Pluss en del knutepunkter og lenger nord i landet.
P39240

Tesla-man

Sitat fra: Henning76 på tirsdag 22. april 2014, klokken 10:55
Jeg lurer veldig på når hullet mellom SC Lillehammer og SC Cinderella skal tettes. Og i så fall - hvor. Det har vært dørgende stille fra Tesla med offisiell kommunikasjon de siste månedene om dette temaet.

Nå er vel det langt på vei bekreftet at blir ved Marche i Drammen - ref. den andre "Norske detektiv -tråden"

Å 'tette hullet' mellom Lillehammer og Cinderella med en SC på Østfoldsia blir vel litt feil
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Henning76

Sitat fra: Tesla-man på lørdag 26. april 2014, klokken 00:27
Sitat fra: Henning76 på tirsdag 22. april 2014, klokken 10:55
Jeg lurer veldig på når hullet mellom SC Lillehammer og SC Cinderella skal tettes. Og i så fall - hvor. Det har vært dørgende stille fra Tesla med offisiell kommunikasjon de siste månedene om dette temaet.

Nå er vel det langt på vei bekreftet at blir ved Marche i Drammen - ref. den andre "Norske detektiv -tråden"

Å 'tette hullet' mellom Lillehammer og Cinderella med en SC på Østfoldsia blir vel litt feil

Jeg visste ikke om den andre tråden.
Men, som du sier - det er nok praktisk med SC på begge sider av fjorden sør for Oslo. Høres sannsynlig ut.

Får forsøke å ikke la meg friste av SC-bruk ved Drammen selv om jeg bor der. Er nok ikke sunt for batteriet å utsette det for SC alt for ofte :)
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

sn0le

Så i en annen tråd at noen spekulerte i om Tesla vil komme nær Marche, så er det greit å vite at det er en Marche langs E6 her på Kløfta. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

jkirkebo

Sitat fra: Tesla-man på lørdag 26. april 2014, klokken 00:27
Sitat fra: Henning76 på tirsdag 22. april 2014, klokken 10:55
Jeg lurer veldig på når hullet mellom SC Lillehammer og SC Cinderella skal tettes. Og i så fall - hvor. Det har vært dørgende stille fra Tesla med offisiell kommunikasjon de siste månedene om dette temaet.

Nå er vel det langt på vei bekreftet at blir ved Marche i Drammen - ref. den andre "Norske detektiv -tråden"

Å 'tette hullet' mellom Lillehammer og Cinderella med en SC på Østfoldsia blir vel litt feil

Ja, det er "hullet" mellom Halden og Lillehammer som må tettes. Og da ligger etter min mening Vinterbro svært godt an. 214km fra Lillehammer, 90km til Svinesund og 73km til Ørje. Dvs. at det vil være 173km til Grums retning Stockholm og 192km til Torp, Uddevalla. I tillegg dekkes Oslofjordforbindelsen for de som skal den veien.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: sn0le på lørdag 26. april 2014, klokken 00:35
Så i en annen tråd at noen spekulerte i om Tesla vil komme nær Marche, så er det greit å vite at det er en Marche langs E6 her på Kløfta. :)

Kløfta er mitt tredje tips etter Vinterbro og den nesten bekreftede Lier (har bedt om innsyn). Med disse tre er alle mulige ruter forbi/nær Oslo dekket. Kløfta dekker i tillegg til E6 E16 mot Kongsvinger og Rv35 mot Hønefoss. Kombinert med Vinterbro og Lillehammer har jeg da 3 forskjellige SC jeg kan benytte til/fra hytta ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

afitch80

Jeg er mer opptatt av Vestlandet. :) Så på en illustrasjon fra Tesla at ruter Bergen-Stavanger og Bergen-Ålesund skulle være oppe å går før sommeren.
Her er mine tanker om mulige plasseringer på disse rutene.

Bergen-Ålesund:
Førde var første tanke. Det ligger jo ganske midt imellom, men Tesla har vel ikke for vane å legge SC i en by. Så jeg gjetter på Skei i Jølster. Her er det bensinstasjon og en og annen kafe. En annen mulig kan være Byrkjelo. Jeg tipper den vil ligge der en plass.

Bergen-Stavanger:
Det er jo ikke mer en 200km, så fullt mulig å kjøre uten lading, men hvis man tenker at man skal fortsette nedover mot sørlandet, så er det ca 370 km fra Bergen til neste SC i Lyngdal. Det er i overkant langt. Så jeg tipper det kommer en mellom Bergen og Haugesund en plass. Da er Stord nærliggende å tenke på. Kanskje industriområdet litt sør av Leirvik langs E39. Men det blir igjen ganske nært Leirvik. En annen mulighet er at det kommer en ved innkjørselen til Bømlafjordtunnelen. Der er det en liten parkeringsplass ved avkjøringen til Bømlo og muligens plass til SC.
En tredje mulighet er det nye krysset sør for Aksdal der veien til tunnelen fra Karmøy kommer opp. Det er vel denne jeg har mest troen på. Derfra er det ca 225 km til Lyngdal. De andre ligger ganske nært Bergen og da er det fortsatt nesten 300 km til Lyngdal.

Før amerikansk, nå tysk.

Kristian O

Sitat fra: afitch80 på lørdag 26. april 2014, klokken 19:58
Jeg er mer opptatt av Vestlandet. :) Så på en illustrasjon fra Tesla at ruter Bergen-Stavanger og Bergen-Ålesund skulle være oppe å går før sommeren.
Her er mine tanker om mulige plasseringer på disse rutene.

Bergen-Ålesund:
Førde var første tanke. Det ligger jo ganske midt imellom, men Tesla har vel ikke for vane å legge SC i en by. Så jeg gjetter på Skei i Jølster. Her er det bensinstasjon og en og annen kafe. En annen mulig kan være Byrkjelo. Jeg tipper den vil ligge der en plass.

Både Skei og Byrkjelo er under 15 mil fra Aurland. Litt nært kanskje, men veldig greit for å kjøre Vestlandet. Sparer ca 8 mil på å droppe Aurland  :)
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA