Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Stille - Ingen som kjøper?

Startet av medic.66, søndag 27. april 2014, klokken 22:18

« forrige - neste »

Midgard

Post gjerne en howto når du skifter :)
2014 Leaf tekna i farge kad (Elma?) hverdagsbil
2007 Qashqai tekna (Bjarne) hengertrekker og kajakkfrakter

2mash

Vi begynner å bevege oss ganske off topic, men...Tror det skal være ganske rett frem. Demonterte nettopp fra Volvoen som skal på EU snart :-)
Leaf Tekna 2014-02 6,6kW
e-NV200 7-seter 2016-08 6,6kW

Lynet

Fjernlyset på JapanLeaf er svakt av to årsaker:
- ca 2 volt spenningsfall i ledning fra pære til gods!
- ladespenning reduseres til ca 13,0V etter noen minutters kjøring

Dette resulterer i ca 11V på pære og nesten ikke lys! (og dårlig lading av 12V batteri!)

Mulig EuroLeaf har samme problem, kanskje noen kan måle?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Mippen

Sitat fra: medic.66 på lørdag 12. april 2014, klokken 21:38
Sitat fra: Mippen på lørdag 12. april 2014, klokken 19:03
Sitat fra: medic.66 på lørdag 12. april 2014, klokken 08:30
Ja klar over at lyktene må være rene. Men når man henter en ny bil ut av butikken så er de vel rene? LED nærlysa lyser mye dårligere enn xenonlysa jeg hadde på Hondaen. Fjernlysa er bare en vits spør du meg. Synes det er litt merkelig at lysa er så dårlige på en 14 modell. Kan nesten lure på om det er noe galt med lysa mine

Naturligvis. I forhold til xenonlys er de nok dårligere ja. Hvilken leaf er det du har?

Jeg har en Tekna 2014 kjøpt nå i slutten av mars

Samme som meg da men jeg syns de lyser greit på min. Min bil er fra Belgia, vet ikke om det kan ha noe å si. Det er jo vanlig halogenpære på fjernlysene så vidt jeg vet så kan jo forsøke å bytte ut pæren.
Fremtiden er elektrisk.

BE

Det er færre lumen på LED nærlysene enn det er av HID Xenon lysene, så at noen syns de lyser dårligere er ikke så rart. LED lysene har omtrent det dobbelte av lysstyrken sammenlignet halogen nærlys, til sammenligning har HID gjerne mer enn tre ganger så mye lys.

Til de av dere som vil bytte fjernlysene til HID Xenon, så vil jeg anta dette fungerer aldeles utmerket og vil gi langt bedre fjernlys. Det er faktisk på langt nær så ulovlig som det er å installere på nærlysene, så det er godt mulig at den går gjennom kontroller uten anmerkninger også. Eventuelt er det lett å bytte tilbake til den originale. MEN! Dersom dere skal blinke på noen har dere et problem, HID bruker nemlig noen sekunder på å få full fres, så de vil faktisk være dårligere enn standard halogenpærene.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA