Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ditec behandling

Startet av Bjoris, søndag 27. april 2014, klokken 16:11

« forrige - neste »

Ingez

Da har jeg nye tall på min 2012 leaf etter sommeren..
Ahr 58.97 SOH 89% Hx 78.83 ODO 30.840 km 48Qc og 620 L1/L2
Ahr var 62-63 i April.. Blir spennende å se åssen dette ser ut neste år :)
Nissan Leaf juni 2013 Solgt
S85 #22105

Marius Engel


Sitat fra: Ingez på mandag 15. september 2014, klokken 17:26
Da har jeg nye tall på min 2012 leaf etter sommeren..
Ahr 58.97 SOH 89% Hx 78.83 ODO 30.840 km 48Qc og 620 L1/L2
Ahr var 62-63 i April.. Blir spennende å se åssen dette ser ut neste år :)

Ett tap på ca 5,8% siden april?... Noe som tilsier over 10% i året med jevnt tap..

Har du merker noen reell forskjell på rekkevidden? Eller er det kun tallene i Leaf spy som forandrer seg?

Teddy4U

Min 2014 SL har ved 100% ladning.

AHr 58.28
SOH = 89%
Hx= 88.26
ODO= 1.310KM
SOC= 97,1%

Syns det er litt dårlig mtp at bilen kun er kjørt 1.310km.

Lader alltid 100%
Kjører Lyngdal-Farsund 1-2 ganger daglig
2020 Ioniq

HoeggenEL

Sitat fra: Teddy4U på mandag 22. september 2014, klokken 10:48
Min 2014 SL har ved 100% ladning.

AHr 58.28
SOH = 89%
Hx= 88.26
ODO= 1.310KM
SOC= 97,1%

Syns det er litt dårlig mtp at bilen kun er kjørt 1.310km.

Lader alltid 100%

Hvor langt ned i SOC kjører du før du lader?
LEAF Acenta 2014 (26/3-14 - 15/3-19)
LEAF Acenta 2019 (15/3-19 ->)

Marius Engel


Sitat fra: Teddy4U på mandag 22. september 2014, klokken 10:48
Min 2014 SL har ved 100% ladning.

AHr 58.28
SOH = 89%
Hx= 88.26
ODO= 1.310KM
SOC= 97,1%

Syns det er litt dårlig mtp at bilen kun er kjørt 1.310km.

Lader alltid 100%

Jeg tror nok du kan være trygg på at batteriet ikke har tapt seg etter 1300 km, selv om Leafspy tallene sier noe annet.


emil

Sitat fra: Marius Engel på mandag 22. september 2014, klokken 11:52

Sitat fra: Teddy4U på mandag 22. september 2014, klokken 10:48
Min 2014 SL har ved 100% ladning.

AHr 58.28
SOH = 89%
Hx= 88.26
ODO= 1.310KM
SOC= 97,1%

Syns det er litt dårlig mtp at bilen kun er kjørt 1.310km.

Lader alltid 100%

Jeg tror nok du kan være trygg på at batteriet ikke har tapt seg etter 1300 km, selv om Leafspy tallene sier noe annet.

Hvis det er en SL skulle det jo tilsi at den er fra USA. Nå vet jeg ikke når/hvordan den har kommet seg til Norge, eller om den kanskje kjøres i USA , men varme og eventuelle uheldige lagringsforhold kan i enkelte tilfeller påvirke batterikapasiteten.

Fikk vel tall på rundt 63AHr og rundt 95% på de andre verdiene på Tekna demobilen jeg prøvde i sommer, mens min bil ligger på rundt 60AHr og 90%. Dette målt med samme mobil og OBDII, så det er ikke sånn at LeafSpy viser konsekvent samme tall. Men trenger nok et større datagrunnlag enn to biler for å lage noe brukbar statistikk på det.

Teddy4U

Sitat fra: HoeggenEL på mandag 22. september 2014, klokken 11:51
Sitat fra: Teddy4U på mandag 22. september 2014, klokken 10:48
Min 2014 SL har ved 100% ladning.

AHr 58.28
SOH = 89%
Hx= 88.26
ODO= 1.310KM
SOC= 97,1%

Syns det er litt dårlig mtp at bilen kun er kjørt 1.310km.

Lader alltid 100%

Hvor langt ned i SOC kjører du før du lader?

Kjører den ikke lengre ned enn 20% , mulig jeg skal prøve å kun lade til 80% for å spare batteripakka litt. Men er på en måte litt greit å ha det lille ekstra siden rekkevidden i utgangspunktet er lav. Nå som temperaturen faller har jeg mist behov for 80%
Kjører Lyngdal-Farsund 1-2 ganger daglig
2020 Ioniq

emil

Sitat fra: Teddy4U på mandag 22. september 2014, klokken 12:03
Kjører den ikke lengre ned enn 20% , mulig jeg skal prøve å kun lade til 80% for å spare batteripakka litt. Men er på en måte litt greit å ha det lille ekstra siden rekkevidden i utgangspunktet er lav. Nå som temperaturen faller har jeg mist behov for 80%

Ville heller kjørt fra 100% til 20% enn fra 80% til 0%. Er selv veldig sjelden under 20% (1-2 ganger pr måned maks) mens jeg da som oftest lader til 100%.

Kjell Leaf

Sitat fra: Teddy4U på mandag 22. september 2014, klokken 10:48
Min 2014 SL har ved 100% ladning.

AHr 58.28
SOH = 89%
Hx= 88.26
ODO= 1.310KM
SOC= 97,1%

Syns det er litt dårlig mtp at bilen kun er kjørt 1.310km.

Lader alltid 100%
Tror du skal ta de tallene med knusende ro, de tallene dette spy-greiene kommer med virker ganske useriøse. Se heller etter om du merker noe på rekkevidden.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004


emil



Leon

#87
Ikke mye tegn til redusert batterikapasitet her nei, noen bedre? :D
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Oddvar

Her må du stille in default rett , en skal ikke komme over 100% Gids .

Gid er den prosenten som kan utnyttes av batteriet .

Så den og KWh er viktige . Ser du har 22 KWh på batteriet .
Bra det :-)
Min kommer i Max 97-98 Gids og varierer fra 93 til 97 SOC , 21 til 21,8 KWh

Kan kjøre den ned til 4% Gids . Da kommer skilpadde . Kjører så med redusert kraft til 2,5 % Gids .
Rest i KWh er da 0,5 kWh . Da er det slutt og en må lade på plassen :/)

Bruker ikke å tørre lengre en 10 Gids . Da forsvinner resten fort :-)
Tesla S 85 2014
Ny Nissan leaf i 2013
Med webasto ... Wow nå suser det :-) solgt
Mvh Oddvar

Powerflux

Hvilke instillinger bør man se på?
Ser at Nom.Voltage står på 360 og Wh/Gid står på 77!
Trodde Wh/Gid var 80....
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA