Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ditec behandling

Startet av Bjoris, søndag 27. april 2014, klokken 16:11

« forrige - neste »

Porsgrunn

Det er Ah som flytter bilen din bortover veien. SOH flytter ikke bilen en meter det er bare et tall som lages av programvaren til Nissan.

emil

Sitat fra: Porsgrunn på lørdag 05. september 2015, klokken 23:05
Det er Ah som flytter bilen din bortover veien. SOH flytter ikke bilen en meter det er bare et tall som lages av programvaren til Nissan.

Strengt tatt er det vel W, eller Wh (eller joule) som flytter bilen (eller får hjulene til å gå rundt)... Hjelper ikke med mange Ah hvis spenningen er 0.0001V.

leafnor

Energimengde lagret i batteriet er:

Q = SOH x SOC x AHr x V

Leaf 2012/Aug 160.000 km

Porsgrunn

Sitat fra: emil på lørdag 05. september 2015, klokken 23:11
Sitat fra: Porsgrunn på lørdag 05. september 2015, klokken 23:05
Det er Ah som flytter bilen din bortover veien. SOH flytter ikke bilen en meter det er bare et tall som lages av programvaren til Nissan.

Strengt tatt er det vel W, eller Wh (eller joule) som flytter bilen (eller får hjulene til å gå rundt)... Hjelper ikke med mange Ah hvis spenningen er 0.0001V.

Hehe så sier vi det  ;), det som er helt sikkert er at det ikke er SOH.

SOH må være det minst nyttige tallet Leafspy har å tilby.

Blir forresten ikke mange W eller Wt ved 0.0001V heller.

ThomasEL

Basert på hva jeg leser i diverse tråder, så virker det som om folk her på forumet får høyst ulik mengde informasjon etter den såkalte "batteritesten" når bilen er på service. De fleste oppgir å ha fått den ubrukelige, den som bare forteller litt om bruken og (som man ellers ser med det blotte øyet) at man fortsatt har 12 kapasitetsstreker. Men noen (bla de som har vært hos Flesland Auto) ser ut til å ha fått utskrift med både SOH og Ah ++. Noen som konkret har bedt om å få full rapport om batteriets tilstand? Og evt fått avslag? Jeg tviler nemlig meget sterkt på om servicemekanikerne på Nissan ser MINDRE enn det man kan gjøre med enkel OBD11 blåtann adapter og Leafspy
Audi e-tron 50 (levert uke 18 2020)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Bjoris

Vel, jeg stilte med med US Leaf i Hgsd, og det var ikke fritt for at ting var vanskelig med US Leaf, men de oppdaget ikke at bilen hadde en mindre bar. Tipper det hadde brukt litt energi på det også om de hadde oppdaget det, batterirapporten var perfekt fikk jeg vite, haha, 15% tap og det er "perfekt"...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA