Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Moraltråden - er det greit å teste ut elbilen langs offentlig vei?

Startet av lenny36, søndag 27. april 2014, klokken 12:00

« forrige - neste »

lenny36

Tror dere det går greit å kjøre fra hurtigladeren i Hokksund til hurtigladeren på Flå? Det er en C-zero 2011 og distansen er 101 km, og selvsagt planlegger jeg å kjøre uten varme.

svingen

Det der kan holde "tynt" eller hva man skal si http://www.jurassictest.ch/GR/
ser ut som du bør ha 90% batteri før du reiser videre.

Personlig ville jeg ladet til 90 eller til det er under 14a på hurtigladere på hokksund,og så kjørte til vikersund og ladet her i 45 min  (på16a) slik att du fikk en 15% her og,var urolig dårlig med vanlig ladepunkter oppover.

ta og sende noen mailer til butikker eller kommunen eller hva det er oppover så du har en backup plan,plutslig blir det regn og motvind da må du nok ha 1 time lading nesby og gullsvik bør det vel være noe?

på en annen side kjører du i 70 går nok det her bra :) (men kjør forsiktig)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

lenny36

Takk for tilbakemeldingen! Planlegger å kjøre helt til Bergen faktisk, og etter hva jeg kan se blir dette den lengste etappen mellom hurtigladere. Kommer til å følge rådet ditt og lade litt underveis mellom Hokksund og Flå. Finnes det en offentlig treiglader i Vikersund eller tenkte du på å låne strøm hos en bensinstasjon etc. ? Blir spennende dette her. Har kjørt strekningen hundre ganger med fossilbil, men dette blir jo en ny og interessant opplevelse. Skal poste erfaringen min etter turen! :-)

svingen

Vikersund var det offentlige ladeplasser se på ladestasjoner.no :-) spennenee tur
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Leon

Er også lademuligheter ved Statoil på Gulsvik, 12 km før Flå. Grei distanse hvis du ser du ikke rekker fram. Riktignok bare en 16A blå industrikontakt, så du må eventuelt ha en adapter for dette.

Er også en vanlig stikkontakt på Hallingporten veikro rett bak Statoil, bak ved søppelkassene. Har ikke prøvd den, så jeg ville ringt dem på forhånd og spurt om den har strøm, og om den eventuelt kan lånes en times tid.
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA