Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tillhengerfeste?

Startet av Ofolde, lørdag 26. april 2014, klokken 22:58

« forrige - neste »

PerBear

Fordelen med FLAC er at en alltid kan konvertere fra FLAC til noe annet.

Jeg bruker FLAC hvis jeg har plass og "lossy" når jeg må. Alle platene mine er i FLAC på serveren og avspilles direkte via SONOS. På min iphone har jeg liten plass så der går det i MP3-64 kbit, greit nok for trøbilen og på reise. Ipoden i bilen har mye mer minne så der går det i MP3-192 eller AAC. Alt er konvertert fra FLAC.

Jeg har hørt at når musikken først er komprimert med "lossy" format som MP3 er det mye vanskeligere å konvertere lydfilene til et annet format uten at det blir hørbart dårligere lydkvalitet.
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

Car-El

Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

smurf

AIFF (lossless) skal visstnok også funke. Ikke like bra på metadata som FLAC har jeg lest, men kan ihvertfall enkelt konvertere alle Apple lossless filene i iTunes så man slipper laste ned noe nytt program. Noen som har erfaring med AIFF?
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Balrog

Jeg skal ikke påstå hva folk flest hører av lydkvalitet eller ikke. Folk flest har i mine ører så elendig musikksmak at jeg forstår at de ikke bryr seg mer om lyd enn om mat og miljøet. (Folk flest foretrekker junkfood og fossilbiler). Elsker du dansband, 80-tallspop, MGP eller svett musikk fra 70-tallet duger sikkert 128kb.

Jeg har komprimert CDer i svært mange år og har alltid irritert meg over elendig lyd på 128, 160 og 192kb. 256 er ofte greit, men jeg har mange låter der 256kb ikke duger. Derfor kjører jeg konsekvent 320kbps. Folk klager sjelden over at lyden er for bra, gitt. Det tar noe mer plass, men de fleste musikksamlinger inneholder såpass med dritt at det går relativt greit å få plass til det du trenger. Jeg kjører konsekvent MP3 UTEN den forpulte DRM-driten fordi det er det eneste musikkformatet som fungerer på alle avspillere. At noen har baller til å selge musikk til 10+ kr/låt i dårligere kvalitet enn 320kb MP3 burde være en sak for forbrukerrådet, men det er en annen sak. Det er i hvertfall svært vanskelig for folk som liker god lyd å få kjøpt musikk for nedlasting. Men det er også en annen debatt. Jeg håper alle de store plateselskapene som dikterer musikken i ALLE radiokanaler går konkurs snarest mulig.

Jeg har ikke klart å finne 128GB minnepinne som ikke stikker milelangt ut. Kensington micro og Sandisk Cruzer Fit ser jeg bare i 32, max 64GB - finnes de større og i så fall hvor? (Vil gjerne forenkle jobben med å få med meg hele musikkbiblioteket og det går greit på 128 GB)

Har noen klart å lage spillelister på TMS som funker på USBminne? All min musikk er i samme sjanger.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Rawen76

Disse kommer i maks 64 GB, men er raske med USB 3.0 og sikker nesten ikke ut.
2 stk så har du 128 GB :-)
http://www.ebay.com/itm/Patriot-PSF64GTAB3USB-64GB-Tab-USB-3-0-Flash-Drive-/141185242473?pt=US_USB_Flash_Drives&hash=item20df4bd569
P85 Grå | Tech | Luft | Pano | Park | Lyd | Dobbeltlader | Lys | Vinter | Sort skinn/carbon | 19" |
Finalized 07.10.2013 | Vin nr. 08.10.13 | under produksjon 14.01.2014 | Produksjon fullført 21.01.2014 | Levering 17.03.14 |

2000 Honda VFR800, rød med 33000km, selges.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA