Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ditec behandling

Startet av TRM, lørdag 26. april 2014, klokken 13:50

« forrige - neste »

TRM

Har forstått det sånn at alle Model S har tyverialarm, men at man kan kjøpe en tilleggspakke som gir bilen flere sensorer.

Hvilke sensorer har standardalarmen, og hva er ekstra på tilleggspakka?

TRM
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Batteritralla

Jeg har forstått det slik at alle har, men at tilleggspakka har bevegelses sensorer i coupe v/lys foran og eget batteri.

Det er sikkert mer også... tror ikke jeg har alarmen på på min - den har ikke gitt lyd fra seg i hvert fall . . .
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

tony@lunatech.no

Mener også å huske at det er en kvikksølvbryter i den utvidede pakka (så om folk dulter borti bilen din, jekker den opp for å ta felger etc.)

Valgte selv utvidet pakke av den ene grunn at de to gangene jeg har hatt innbrudd i bilen har det vært ruta som har gått for å plukke med seg noe som ligger i setet. En bil uten utvidet pakke ville ikke begynne å hyle på grunn av dette (meg bekjent og fortalt)
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

Sjøhyene

Har en eneste MS blitt stjålet noen gang?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Harlex

Utvidet pakke har meg bekjent ekstra bevegelsessensorer i kupeen samt aktivering ved tilting f.eks. hvis noen prøver å dra den inn i en lastebil eller opp på en henger. Har selv pakken og synes den er verd de par ekstra høvdingene jeg betalte... Men det er upraktisk hvis ungene skal sitte å vente i bilen når man er inne å handler. Da går alarmen :-/ Løsning: Sku den av eller gi dem nøkkelen....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

sindrej

... eller skru av kun Tilt/Intrusion funksjonen.  Jeg regna med å måtte gjøre det pga at bikkja er i bilen, men slipper heldigvis det.  De gangene jeg har glemt å skru av når folk er igjen i bilen så går alarmen som besatt.

janmb

Bittelitt på siden av tema, men synes det er litt snodig at man kan velge om alarmen skal aktiveres ved låsing eller ei. Eller rettere sagt, merkelig at forsikringsselskapene godtar det (ref at de ikke godtar trackingen)
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Sjøhyene

Har også sikkerthets pakka. Har faktisk ikke tenkt over det for jeg har latt eldste dattera sitte igjen i bilen et par ganger når jeg skal en kjapp tur inn i butikken.
Alarmen har ikke gått til nå. Så enten er den ikke superfølsom eller så har hun sittet veldig stille de få gangene det har skjedd.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Car-El

Sitat fra: Lunatech på fredag 11. april 2014, klokken 09:00
Mener også å huske at det er en kvikksølvbryter i den utvidede pakka (så om folk dulter borti bilen din, jekker den opp for å ta felger etc.)

Det er ikke lovt med kvikksølv lengere. Det er sensorer som heller "husker" vinkelen på hjulene. Så blir det bevegelse i bilen så starter alarmen. Det har skjedd meg på gammelbilen et par ganger ombord på ferger.

Ellers så har min 19måneder sønn satt alarmen av 2 ganger. Begge ganger så har han sittet fastspennt i barnestolen og vi var rett utfor bilen. Bilen låser seg og alarmen er aktiv. :)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Mippen

Hvordan er den ekstra alarmpakken på en ferge? Ser for meg full baluba når man er inne og skal kjøpe en svele.
Fremtiden er elektrisk.

Batteritralla

Sitat fra: Mippen på fredag 11. april 2014, klokken 15:12
Hvordan er den ekstra alarmpakken på en ferge? Ser for meg full baluba når man er inne og skal kjøpe en svele.

Mener det er et valg på skjermen der man kan "disable" tilt intrusion eller noe.
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Car-El

Der er muligheter å slå av deler eller hele alarmen. Men så er det dette med å huske på å gjøre slike ting. Eller å huske på å slå disse funksjonene på igjen.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

sindrej

De skrur seg på igjen automatisk

nebbulk

Forsikringselskapet krever sikkerhetspakken for å gi rabatt for FG-alarm.
Black Beauty P85+ Mellombrunt /pianosort / Grå 21" / All inclusive!

rene

Sitat fra: nebbulk på fredag 11. april 2014, klokken 17:11
Forsikringselskapet mitt krever sikkerhetspakken for å gi rabatt for FG-alarm.
Jeg fikset uttalelsen din for deg, slik at den har en verdi og er riktig. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle forsikringsselskaper, f.eks. mitt krever ikke dette.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA