Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bompenger for behov eller for "straff - apokalypse

Startet av Pilen, fredag 25. april 2014, klokken 23:17

« forrige - neste »

Pilen

Er en sylfersk eier av en TMS og like fersk på dette forumet.
Situasjonen er at vi nå skal på reise fra Kiel til Amsterdam i påsken og trenger litt tips og råd angående lading i Tyskland.

Har sjekket Jurassictest og det ser ut til at jeg bør ta en stopp å lade ett sted etter Bremen og samtidig at RWE og EWE har endel Type2 22kW ladestasjoner langs veien. Med en type2-type2 ladekabel bør dette gå greit. I Nederland ser det ut til at det er Essent (RWE) som er hovedaktør og at de har de samme ladestasjonene. So far so good.

Men, er det noen her som har erfaringer på hvordan man best mulig bør gå frem for å få tilgang til å lade på disse ladestasjonene? Har ringt litt rundt til RWE og EWE for å få svar, men for det første er det vanskelig å komme igjennom (800 nummerne deres virker ikke i fra Norge) og når jeg først kommer gjennom på et nummer, så snakker de dårlig engelsk.

Er det noe annet som er viktig å tenke på før man legger ut på en slik reise?



Model S P85, Sort (Mars 2014)

Car-El

#1
•pass
•grønnkort på forsikringa
•e111skjema for fra NAV i tilfelle sykdom

:o
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

pagal

#2
@ Pilen
Se denne:http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12574.msg193706.html#msg193706
                                                                                                                                                                  Og denne:http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12574.msg193706.html#msg193706
Early CHAdeMO adapter Jæren

Pilen

@Pagal
Flott, takk for linkene. Mye nyttig info. Da blir løsningen å laste inn appen å få tak i en kupongkode fra RWE og Essent. Muligens også stikke innom et av EWEs servicesentere for ladekort.
Model S P85, Sort (Mars 2014)

pagal

@Pilen
EWE servicesentre, der fikk jeg kun låne et kort som måtte returneres innen stengetid.
Link til oversikt: http://www.ewe.de/privatkunden/servicepunkte.php (velg sted i menyen til venstre)
Permanent kort kan du få i posten fra:E-Mail: claudia.kremers@ewe.de muligens kan du avtale henting på et av deres servicesentre.
Oversikt over ladepunkter se vedlegg
Early CHAdeMO adapter Jæren

Pilen

@pagal
Suverent, takk for info og email adresse. Har vist seg vanskelig å få tak i folk i det systemet. Har sett det er et servicesenter rett utenfor Hamburg, som jeg vurderer å stoppe innom. Da kan kanskje Claudia Kremers hjelpe til med å ordne permanent kort.
Model S P85, Sort (Mars 2014)

Longice

Jeg skal også prøve meg på samme rute i mai..
Satser på at det holder med lading hos RWE, de har jo utrolig mange ladestasjoner rundt omkring i tyskland. Planlegger en ladestopp mellom Kiel og supercharger i Zevenaar, deretter bærer det rett til Amsterdam. Satser på å komme både fram og tilbake Zevenaar-Amsterdam på en lading.

Blir spennende!! :)

Pilen

@ Longice
Har sendt henvendelser til EWE og RWE i dag, så får vi se. Planlegger en stopp i Vechta, som ligger mellom Bremen og Osnabruck, alternativt i nærheten av Cloppenburg.
Kommer til å legge inn en kort statusrapport på hvordan turen gikk etter påske.
Model S P85, Sort (Mars 2014)

Pilen

Fikk raskt svar i fra Claudia Kremers i EWE. Hun forteller at man kan få et gratis RFID kort på servicesenterne som ligger i nærheten av ladestasjonene.
Model S P85, Sort (Mars 2014)

pagal

@Pilen
Anbefaler at du tar med en utskrift av den eposten.
Servicesenteret i Leer hadde kun et kort og det ville de ikke gi meg.
For øvrig den første som spurte etter kort der.
PS
Essent i Nederland har kun 16A 11kW
DS
Early CHAdeMO adapter Jæren

Pilen

@pagal
Takk, bra innspill. Jeg har drøftet dette med Claudia, men hun står fremdeles på at det ikke skal være noe problem med å få tak i RFID kort i enten Cloppenburg eller Vechta. Men, som du påpeker så er ikke dette alltid tilfelle. Opplever derfor at det er en risiko her.

Jeg får fortsette jakten på å få fatt i hr. Meyer i RWE, slik at man har flere alternativer om det skulle gå skeis.
Model S P85, Sort (Mars 2014)

pagal

Dersom du ikke får fatt i Herr Meyer, prøv:                                                                                                      Jaap Burger
RWE Effizienz GmbH
E-Mobility
Sales Europe
Flamingoweg 1, 44139 Dortmund
T extern +49 231 438 1592
T intern 711 1592
M +49 152 0921 9752
E Jaap.Burger@rwe.com
Early CHAdeMO adapter Jæren

Pilen

@pagal
Snakket med Jaap Burger i RWE som var veldig behjelpelig med å ordne både access code til RWE appen og et RFID kort til ladestasjonene i Nederland. Ser ut som dette skal ordne seg bra!

Tipsene dine har spart meg for en masse tid og arbeid.

Tusen takk!
Model S P85, Sort (Mars 2014)

pagal

Den største gleda ein kan ha.....
Når drar du? Skal selv dra til Ams Lør. Kanskje vi sees på vegen :)
Early CHAdeMO adapter Jæren

Pilen

Drar med Kiel-ferga på tirsdag (15.) og kjører Kiel-Ams på onsdagen. Kjører tilbake lørdag neste uke og legger inn overnatting i nærheten av Kiel. Ferga går på søndag.
Hvor planlegger du en stopp for lading på veien ned?
Model S P85, Sort (Mars 2014)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA