Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Negativ Cambervinkel - Dekk ødelagt!

Startet av Li-Ion, torsdag 24. april 2014, klokken 12:02

« forrige - neste »

Li-Ion

Har nettopp vært ute å kjørt med en ny Model S med røde bremser og foldbare speil. Det som umiddelbart slo meg var hvor mye raskere og responsiv skjermen i bilen virket i forhold til min egen. Scrollehjulene på rattet virket også mere tight...

La spekulasjonene og missunnelsen starte...
Be afraid...

AttackOfTheMac

Tviler på de bruker noe annet enn Tegra3 (hovedskjerm) og Tegra2 (lilleskjerm) forsatt.
Disse skal produseres i mange år fremover. Prisene går nok ned og Tesla sitter igjen med litt mer fortjeneste.

Utenom kart og nettleser går alt helt smooth og raskt på bilen jeg fikk i Desember.

frekri

Min bil er produsert i 2014, nettleseren er så treg at jeg heller surfer med mobilen. Utenom det har jeg ikke reagert på noe treghet.
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

jazzwheel

ctr46

Opplever også at nettleser er svært treg.. Nytter omtrent ikke scrolle på VG feks..
85D

cra

Det kan være verdt et forsøk å bruke mobilsidene, kanskje? Stalltips er å bytte ut www. med m. Det funker som regel.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

satheesh.net

Sitat fra: cra på onsdag 09. april 2014, klokken 14:52
Det kan være verdt et forsøk å bruke mobilsidene, kanskje? Stalltips er å bytte ut www. med m. Det funker som regel.

Godt poeng cra! Denne metoden har jeg også brukt ved et par anledninger. Når det er sagt skulle jeg ønske den automatisk skiftet til dette. At nettleseren ble oppfattet som en tablet av noe slag. ::)

Forøvrig synes jeg surfing går hakket' bedre etter oppgradering til v5.9 (ikke noe revolusjonerende bedre, men litt). ;)

Li-Ion

Det var akkurat mitt inntrykk også....skjermen er omtrent ubrukelig som nettleser i min bil...
Men ble veldig overrasket at det gikk så greit i lånebilen fra Tesla som har kun gått 720 KM....sikkert ganske fersk...

Kanskje innbildning, men...

Be afraid...

Zneip

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 09. april 2014, klokken 14:56
Sitat fra: cra på onsdag 09. april 2014, klokken 14:52

Godt poeng cra! Denne metoden har jeg også brukt ved et par anledninger. Når det er sagt skulle jeg ønske den automatisk skiftet til dette. At nettleseren ble oppfattet som en tablet av noe slag. ::)

Forøvrig synes jeg surfing går hakket' bedre etter oppgradering til v5.9 (ikke noe revolusjonerende bedre, men litt). ;)

Fungerer ikke for VG - både 'm', 'touch' og 'tablet' blir byttet ut med 'www' av nettleseren. Nettleseren i Tesla'n har nok en user agent som indikerer at den kan håndtere fullversjoner av sidene....
Nord Trøndelag | X90D

HKS

Snakket med en ingeniør fra Tesla på GTC for et par uker siden (GPU Technology Conference), de bruker fremdeles Tegra 3, men den blir etterhvert erstattet med Tegra K1.

Sa ikke noen tidsplan, men tipper det kommer på Model S samtidig som Model X går i produktsjon. Tipper Tesla ønsker å ha så mye likheter som mulig mellom bilene.
Tesla Model S 90D

Amoss

Sitat fra: jazzwheel på onsdag 09. april 2014, klokken 13:29
Så P85 står ikke for Pentium 85 altså...

Pentium? :O  Du er klar over at MS er generasjon 2?  Altså må det være 286- ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

cra

Sitat fra: Zneip på onsdag 09. april 2014, klokken 17:02
Fungerer ikke for VG - både 'm', 'touch' og 'tablet' blir byttet ut med 'www' av nettleseren. Nettleseren i Tesla'n har nok en user agent som indikerer at den kan håndtere fullversjoner av sidene....

Åhhh..... Jeg hater at nettsteder tvinger meg til å bruke den eller den varianten!  >:(  Greit nok at de foreslår mobilsiden når jeg bruker mobilen, men ønsker jeg full pakke så får de værsågod servere meg det. Jeg har høyere oppløsning på mobilskjermen enn på en del av PC'ene hjemme. Tilsvarende andre veien; ønsker jeg mobilsidene så er det en grunn til det.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA