Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Frakt og plass

Startet av VanillaBean, onsdag 23. april 2014, klokken 22:04

« forrige - neste »

schweitzeren

Min kone likte veldig Think'n og syns det var lidt "overkill" at ha 2 elbiler... men nå står Think'n i garasjen og koser sig mens hun kjører Tesla... jeg kjører som regel scooter men for låne TMS når den skal vaskes eller hun har fridag  :o

/Jesper
TMS 90D levert d.19.03.2016
TMS P85 Levert d.22.11.13 og innbyttet d.19.03.16 på 55.300km
Think 2009 med nytt Lithium batt. 21.500km
Think 2010 2+2 Lithium batt. 39.500km

Chlangum

Sitat fra: Sense på torsdag 10. april 2014, klokken 09:48

Selv uten teslaen, har jeg ingen grunn til å klage når jeg istedenfor får konas nye 140 hesters Golf TSI med 7 trinns F1 ratt-gir.
Savner egentlig lyden av nedgiring og litt hissig motor, selv om regenereringen på TMS fungerer perfekt som nedbremsing.

Hadde klagd stort om jeg måtte nøyd meg med en Golf framfor TMS
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Freddan

Latterlig tåpelig tråd dette her. Selvfølgelig kjører damer TMS. Kona kjører med teslagliset :)  Tenk på at Tesla er en stor, tung og sikker bil; setter du dama di høyere enn deg selv burde hun kjøre TMS.

P85, Brunt skinn, Panorama, Perf int, Tech, Parkass, Vinterpakke, Lydstudio, Luftfj, Lyspakke, Alarm, Hattehylle. Best okt 2013, levering Mars 2014.

Herligemeg

Dame og tesla eier..
Får mange rare blikk, og overhørte eg liten gutt si til pappaen sin at jeg hadde samme bil som de, da pappaen pent og pyntelig svarer "det er sikkert pappaen sin"..

Hehehe :D

VigdisA


Sitat fra: Herligemeg på torsdag 10. april 2014, klokken 12:00
Dame og tesla eier..
Får mange rare blikk, og overhørte eg liten gutt si til pappaen sin at jeg hadde samme bil som de, da pappaen pent og pyntelig svarer "det er sikkert pappaen sin"..

Hehehe :D
:-) tjihi..
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

AttackOfTheMac

Sitat fra: Herligemeg på torsdag 10. april 2014, klokken 12:00
Dame og tesla eier..
Får mange rare blikk, og overhørte eg liten gutt si til pappaen sin at jeg hadde samme bil som de, da pappaen pent og pyntelig svarer "det er sikkert pappaen sin"..

Hehehe :D

oooh! skal vi gå på date? hahah :p

Sjøhyene

Samboeren (dame på litt under 30) har også kommentert at når hu har vært ute å kjørt tesla alene har mange, særlig gutter/menn, glant VELDIG. Går sikkert litt i mot den stereotype oppfatningen av hvem som kjører tesla.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Espen Hugaas Andersen

Menn er jo helt klart overrepresentert når det gjelder kjøp av elbil. På grønnbil viser registreringsstatistikken 57% menn, 22% kvinner og 21% virksomheter, men Model S er nok enda mer skjevfordelt enn elbiler generelt. Vi kan nok godt anta at andelen menn ligger i området 80-90%. (Som et eksempel lå andelen menn på 79% for BMW i 2011.)

Det kommer nok av flere faktorer:

- Kvinner generelt er mer trygghetssøkende. Tesla er et helt nytt merke og er således ikke veldig trygt.
- Menn er generelt sett mer interessert i bil. Model S har uvanlig høye ytelser.
- Menn er generelt mer interessert i teknologi. Model S har høy teknologi-faktor.
- Menn tjener generelt mer. Model S er ganske dyr.

Samboeren min kommer nok ikke til å kjøre min Tesla med det første. Men det er fordi hun holder på å ta lappen nå. Hun skal få øve seg på Hondaen i noen måneder før jeg slipper henne løs på Teslaen. (Det sure med dette er at det er nesten hun som har størst behov for bil. Så jeg må nesten anta at det vil gå med noen titusener i bensin mens hun øver seg på Hondaen, samtidig som Teslaen kjøres lite. De besparelsene hadde vært kjekke å ta med seg.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Sense


Hadde klagd stort om jeg måtte nøyd meg med en Golf framfor TMS
[/quote]

Da bør du prøve en ny Golf med DSG, rattgir og pulver i motoren. Da skjønner du hva jeg mener. Det er ikke uten grunn at den får terningkast 6 jevnt over. Årets bil i 2013, og det i gruppen med størst konkurranse. Føles som kvalitet tvers gjennom.

rene

Kjempe-OT, men tråden i seg selv er vel kanskje ikke den mest seriøse av alle.

Jeg hadde en Touran med 170 hk, DSG og rattgir i halvannet år - og kan telle på en hånd gangene jeg giret med rattgir kontra å la bilen ordne opp selv.

Chlangum

@Espen Hugaas Andersen:

Håper det blir med Tesla som det var med SMS og MMS på mobilen.
Etter noen år på markedet tok damene fullstendig over statistikkene på begge deler

@Sense

Du får unnskylde meg. Klarte ikke å dy meg med en liten VAG kommentar når muligheten bydde seg.
Generelt meget lite fan av VAG og alt annet som er grevling trekk. Kommer nok aldri til og verken prøve eller kjøpe Golf (samme sa jeg om EL-bil for noen år siden også c",)
Hadde aldri kjøpt TMS hvis den hadde vært grevling heller.

Men heldigvis så har folk forskjellige bil interesser. Tenk så kjedelig hvis ikke  ;D
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Car-El

Bare litt OT

Om forhjulstrekk hadde vært så bra. Hvorfor produseres ikke motorsykler, lastebiler, formel-1 biler og lignende med forhjulstrekk?
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA