Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Frakt og plass

Startet av VanillaBean, onsdag 23. april 2014, klokken 22:04

« forrige - neste »

Lokführer

Fruen i huset kjører Teslaen hver dag, jeg kjører en til to turer i uka.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Foleson

Model S er en skikkelig konebil. Stor er den, men utrolig lett å kjøre. Heldigvis har jeg ikke kone, og får ha minfor meg selv ;D
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Cecilie

Det er klart vi kjører Tesla! Kjøper Tesla gjør vi og  ;D
Hilser også alltid når jeg oppdager en møtende Tesla i tide, men ser mange andre (både menn og kvinner) som ikke hilser, så det er nok ikke et kvinne-fenomen å ikke hilse :P
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

jkirkebo

Sitat fra: Thorbjorn på onsdag 09. april 2014, klokken 11:39
Ser mange fine fruer 40+ kjøre Tesla i Bergen.
Men har aldri sett noen unge.

Motsatt her i Fredrikstad. De fleste jeg har sett ser ut til å være i 20-årene, maks i 30-årene.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

FruTesla

jada - vi er ganske mange i Oslo området iallefall. Jeg kjører min hver dag - hilset i starten (desember) men hilse blir nå litt drøyt fordi jeg treffer en Tesla omtrent hvert annet minutt........ :)
Mercedes E 220 CDI
Model S 85 perlehvit - hentet des. 2013 (solgt)
Model S 90D - hentes 21. juni 2017

Zneip

Min frue var lenge livredd for å prøve bilen min. Hun syntes jeg hadde et nesten religiøst forhold til den - og var livredd for at noe skulle skje. Til slutt gikk hun med på å prøve en liten tur. Opplevelsen kan godt beskrives som skrekkblandet fryd. Noen uker senere skulle vi kjøre bobilen 5 mil og sette den igjen. Hun fikk da valget mellom å kjøre den eller Tesla'n - det ble Tesla'n....helt alene. Men dette er de eneste to gangene hun har kjørt den  ::)

Ellers kan jeg tilføye at jeg fikk en dame i en grå TMS til å hilse tilbake i går - joda - de finnes da der ute  ;D
Nord Trøndelag | X90D

Chlangum

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 09. april 2014, klokken 15:14
Sitat fra: Thorbjorn på onsdag 09. april 2014, klokken 11:39
Ser mange fine fruer 40+ kjøre Tesla i Bergen.
Men har aldri sett noen unge.

Motsatt her i Fredrikstad. De fleste jeg har sett ser ut til å være i 20-årene, maks i 30-årene.

Hmm, kanskje jeg må flytte til Fredikstad?
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Camilla

Det er jo en damebil. Bekymringsfritt bilhold, hvis noe ikke fungerer er det bare å ringe og si "fix det". Og aldri har jeg sett en bil med bedre plass til håndveska (hva bruker menn den plassen til, egentlig?). Sist, men ikke minst: Sminkespeil på førerplassen.

Muffinman

Sminkespeil på begge sider er da vel ikke noe nytt? Det som jeg derimot ikke har sett på mange år er slike speil uten lys.

fonberg

Sitat fra: Camilla på onsdag 09. april 2014, klokken 20:08
Det er jo en damebil. Bekymringsfritt bilhold, hvis noe ikke fungerer er det bare å ringe og si "fix det". Og aldri har jeg sett en bil med bedre plass til håndveska (hva bruker menn den plassen til, egentlig?).

Treningsbagen får plass der :)
Forøvrig helt klart en damebil. Min bedre halvdel tar gladelig Teslaen min fremfor sin egen Leaf any day of the week.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

PaalT

Sitat fra: Car-El på tirsdag 08. april 2014, klokken 23:11
Her i gården er TMS "konebil". Æ får låne den hvergang den skal vaskes.
:'(

Likte kommentaren til Car-El  ;D måtte trekke på smilebåndet.

Vår TMS er primært for min kone.. Hun kjører T/r Drammen-Kongsberg hver dag.. Fra Kl 16:00 Fredager tom 06:00 mandager er den min...  (Tar en Dr. Evil latter ha ha ha ha). Rart at TMS skal vaskes i helgene?

Valg av TMS er nok manns dominert. Ingen andre biler har ført til at godt voksene "mannfolk" oppfører seg som bablende ungdommer..  Personlig har TMS ansvar for at jeg gleder meg til å kjøre bil igjen... Akkurat som min første bil: 71 Chevelle... Den hadde litt mer lyd! Kjørte forbi alt unntatt bensinstasjoner.

Min kone var nok litt mer reservert i begynnelsen, men ble "frelst" etterhvert. Vi har bestemt å kjøpe tesla E model når den kommer..

Mvh Paal

Model S85, Sort/Sort, 19", VIN 191xx
Model P85 Multirød/Sort, 19", Vin 553xx - Solgt  2015
Audi A3 e-tron
Model 3 Perf Sort/Sort,

Wenche

Over 7 måneder med lykkelig eierskap nå  8) Eneste problem er at min mann stikker av med bilen, så ofte han får sjansen  ;) Han har, etter hvert, forstått at drømmebilen ikke er en ny BMW, men en Tesla Model X  :)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Cecilie

Sitat fra: Wenche på onsdag 09. april 2014, klokken 23:37
Eneste problem er at min mann stikker av med bilen, så ofte han får sjansen  ;)
Haha, min og  :P
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

VigdisA

Ja - men både vasker og polerer bilen også.
Mannen i huset har reist for mye de siste 7 månedene, så da har jeg kunnet kjøre så mye jeg vil omtrent. :-)
Det var i utgangspunktet min bil som "døde"for over ett år siden, så sånn sett burde TMS vært min, men den har alltid etter ankomst vært omtalt som vår.
Siden min forsvant for så lenge siden, og det likevel var bare "noen måneder" til bilen skulle komme, kjøpte jeg meg aldri noen ny bil. 
Familien har vent seg til å kun bruke en bil for daglig transport på den tiden.
Derfor står det en litt glemt bil i garasjen, som vi bruker bare når vi må. Som ved kjøring til søppelfyllingen, og så sloss vi om TMS..
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Sense

Jeg låner gjerne ut min Tesla til kona hver fredag, så hun kan slippe kø hjem. Artig å følge henne på appen hvor enn hun drar. Og skulle hun finne på å bedra meg, så vet jeg hvor elskeren bor.
Kan jo også følge med på hastighet, når hun bremser og gasser, om hun har husket å låse bilen, osv. Kan til og med åpne takluken fra appen. Praktisk når hun har fortjent en reprimande og det regner.
Sist måtte jeg tute på henne når hun satt fra seg bilen, for da hadde hun kjørt så for fort i 60-sonen. Det er jo min jobb ;D. ja, å tute på henne altså...

Selv uten teslaen, har jeg ingen grunn til å klage når jeg istedenfor får konas nye 140 hesters Golf TSI med 7 trinns F1 ratt-gir.
Savner egentlig lyden av nedgiring og litt hissig motor, selv om regenereringen på TMS fungerer perfekt som nedbremsing.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA