Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Påsketur Oslo - Nordkapp og tilbake

Startet av AndersinOslo, onsdag 23. april 2014, klokken 19:08

« forrige - neste »

AndersinOslo

Jeg har forsøkt å lese meg opp, men finner ikke svaret i enkel nok form.

Har 230V, nå 50A inn i garasjen, sikringskap med bl.a. en 32A kurs til lading. Elektrikeren sier jeg kan velge om jeg vil ha enfase 32A eller trefase 32A til Teslaen, som har dobbeltlader. Trenger ikke max lading, klart meg greit på 10A i hele vinter.

Salto sier de har boks til 230V 32A enfase, men at det ikke finnes til 230V 32A trefase uten trafo.

Jeg har blått adapter, som ikke passet på den 32A kontakten han hadde med. Er det blå adapteret kun 16A?

Jeg forstod nok Saltoløsningen, men lurer på en 32A kontakt.
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

pej

Be din elektriker sette opp en blå 32A enfas stikkontakt. Da passer det blå adapteret og du får den billigste løsningen som er mulig på 32A. Gir ca 32km/t ladehastighet. ELLER kjøp en overgang fra 32A 3 fas til 32A 1fas, men skal du bruke dette fast er det jo best å ha riktig kontakt fast p veggen.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

olaover1

Om du kun har tilgang til 230v er det en blå enfas 32A kontakt du må legge opp.(til blå adapteret)
Da vil du få ca +- 41 km pr time.
230v trefas er det bare å glemme med en gang for det tar ikke bilen.
Har du tilgang til 400v kan du legge opp en rød 3 faskontakt. (til rød adapteret) den er derimot på 16A.
Sort met 2013 Euro Leaf Tekna. Levert november 2013.
Tesla model III i bestilling.

pej

- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

pej

Sitat fra: olaover1 på tirsdag 08. april 2014, klokken 19:25

230v trefas er det bare å glemme med en gang for det tar ikke bilen.


Jeg ville uansett lagt opp 3 fas kabel til en koblingsboks, og plukket ut en fase derfra. Om man siden vil ha 3fas400v med trafo krever ikke dette nytt kabelstrekk. Dersom man har litt vei til sikringsskapet da:)
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Batteritralla

Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

turfsurf

Sitat fra: pej på tirsdag 08. april 2014, klokken 19:32
Sitat fra: olaover1 på tirsdag 08. april 2014, klokken 19:25

230v trefas er det bare å glemme med en gang for det tar ikke bilen.


Jeg ville uansett lagt opp 3 fas kabel til en koblingsboks, og plukket ut en fase derfra. Om man siden vil ha 3fas400v med trafo krever ikke dette nytt kabelstrekk. Dersom man har litt vei til sikringsskapet da:)


Med tanke på at det er forhåpenligvis billigere og mindre trafoer på vei i løpet av året, så er dette en lur strategi. Har gjort tilsvarende selv. 
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

AndersinOslo

Takk for enkle svar! Da blir det en koblingsboks og en slik kontakt, bra løft fra de 10A og 30 meter skjøteledning jeg har drevet med i vinter.
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

Bjoris

I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA