Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeutsyr til BMW i3

Startet av Kjell Leaf, onsdag 23. april 2014, klokken 15:13

« forrige - neste »

Kjell Leaf

Sitat fra: emil på fredag 11. april 2014, klokken 06:58
Sitat fra: Knotten på torsdag 10. april 2014, klokken 22:28
Jeg har også Charge-Amps kabelen, er veldig fornøyd og låser den som beskrevet, med hengelås.
Men jeg er smertelig klar over at det er lett å stjele den: klippe av shuco pluggen, tre ledningen gjennom låsbøylen, montere ny schuko plugg til ca kr 50...  :P
-Hvis man ikke stjeler den og.. ::)

Man ha jo denne måten å låse kabelen på også. http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8964.msg117435.html#msg117435 Krever litt mer for å få den med seg. Jeg kjøpte faktisk inn de nødvendige delene for å gjøre det samme selv før jeg fikk min Charge-Amps kabel, har bare ikke kommet så langt at jeg har skrudd ting sammen.

Men fortsatt er håndtaket den dyreste delen av saken og den får man ikke festet på noen fornuftig måte på gammel-leaf. Blir bare litt mer arbeid med montering av ny kabel.

Sitat fra: Knotten på torsdag 10. april 2014, klokken 22:28
Noen som vet hvordan forsikringsselskapene forholder seg i et slikt tilfelle?

Med egenandel ikke langt unna prisen på kabelen tror jeg ikke at jeg hadde tatt meg bryet en gang.
Sykkellåsen rundt hjulet er uten mening så lenge tyven klipper kabelen, da er det like greit med hengelåsen.
Låsesystemet til bilen er nok ikke bedre enn at man kan slite den løs tror jeg, så jeg tror ikke det er lett å gardere seg helt. Men alt er mye bedre enn uten sikring. Da kan man ikke stjele en kabel som er klar for salg.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA