Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: God nok grunn til alarmpakke med bevegelsessensor?

Startet av Batteritralla, tirsdag 22. april 2014, klokken 22:11

« forrige - neste »

Batteritralla

Litt over kl 08:30 i dag passerte jeg en Model S ved Lagunen/Rådal krysset i Bergen. Den var på vei opp på en bilfrakter. Litt trist egentlig, hittil har det vært LEIF biler som har stått og blinket i grøften . . .
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

PaalT

Fikk nettopp MMS fra en såkalt god venn i Bergen med bilde av antageligvis samme bil på henger.. Dere vet, slike ICE venner som benytter alle anledninger å dra elbiler ned i grøfta :)
Mvh Paal

Model S85, Sort/Sort, 19", VIN 191xx
Model P85 Multirød/Sort, 19", Vin 553xx - Solgt  2015
Audi A3 e-tron
Model 3 Perf Sort/Sort,

Øyvind.h

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

PaalT

Mvh Paal

Model S85, Sort/Sort, 19", VIN 191xx
Model P85 Multirød/Sort, 19", Vin 553xx - Solgt  2015
Audi A3 e-tron
Model 3 Perf Sort/Sort,

Car-El

Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

SK901

Sitat fra: PaalT på tirsdag 08. april 2014, klokken 09:58
Fikk nettopp MMS fra en såkalt god venn i Bergen med bilde av antageligvis samme bil på henger.. Dere vet, slike ICE venner som benytter alle anledninger å dra elbiler ned i grøfta :)

Det begynner å bli ganske kjedelig, selv om jeg ikke bryr meg lenger. Har forsåvidt også blitt nokså herda etter å vært Apple bruker i mange år. Finnes mange mennesker der ute som elsker å slenge med leppa.

I mine øyne ser jeg på slike kommentarer (og forsåvidt mennesker) som komplett idioter jeg helst vil unngå.

Car-El

Stille mæ bak dæ!

Har også bare Apple produkter for informasjonsteknologi. Og en TMS. Gjett hva som er mitt daglige samtale emne. (Et hint: De andre vet så mye om hvor elendige ting æ har...)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Lokführer

Toskenaboen min, som jeg aldri prater med, tok fram mobilen og tok bilder da min bil ble hentet.
"Ahahaha, tom for strøm ser jeg, hehe, dette må jeg ha bilde av!"
Jeg: "Eh, nei bilen skal på verksted og de henter den gratis."

Naboen holdt kjapt kjeft og gikk sin vei. Janteloven lever i beste velgående!
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Bjoris

Fikk den beste kommentaren hittil i går, han hadde noen venner som var personlig venn av Elon Musk og Elon hadde sagt til dem at de ikke måtte kjøpe Tesla, det var bare dritt... Hva skal du si...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Sjøhyene

Sitat fra: bjoris på tirsdag 08. april 2014, klokken 14:16
Fikk den beste kommentaren hittil i går, han hadde noen venner som var personlig venn av Elon Musk og Elon hadde sagt til dem at de ikke måtte kjøpe Tesla, det var bare dritt... Hva skal du si...

Og han fyren trodde selv på den historien han fortalte?

Ikke skarpeste kniven han eller?  :P
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

FThorsen

Sitat fra: bjoris på tirsdag 08. april 2014, klokken 14:16

Ha, ha! Det er den beste jeg har hørt på lenge!!!

Fikk for noen uker siden kommentar fra en liten gutt som var ute med familien noe i duren "Fy søren så tøff bil!!!!!" skreik han nesten ut - deilig det :)

I motsatt ende så var jeg på vei til Valdres fra Oslo forrige helg. Da var det en kar som blinka med lysene og vi tenkte det måtte være fartskontroll på gang. Men så kjørte vi fem, så ti km, og ingen fartskontroll og ingen andre som blinka. Etter kanskje tjue km uten noe mer blinking dukka plutselig onkel opp i en busk. Det gikk greit, men jeg har aldri opplevd at så få biler har blinka... Janteloven/misunnelse kanskje...?
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

Bjoris

Det ble ikke sagt på spøk, nei:) Jeg gidder ikke å bruke energi på slikt, tenker at vi trenger noen vi kan selge gamlebilene våre til også 8)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

BMW850

Sitat fra: Lokführer på tirsdag 08. april 2014, klokken 11:54
Toskenaboen min, som jeg aldri prater med, tok fram mobilen og tok bilder da min bil ble hentet.
"Ahahaha, tom for strøm ser jeg, hehe, dette må jeg ha bilde av!"
Jeg: "Eh, nei bilen skal på verksted og de henter den gratis."

Naboen holdt kjapt kjeft og gikk sin vei. Janteloven lever i beste velgående!

Hehe, ja de naboene ;) Min nabo sendte meg igår en mail på jobben :

"Hei
Hva var det med restskatt på 150000 på tesla registrert etter 26 mars. Blir jo litt dyr da?
Dette har du vel fått med deg."

Er det noe vi ikke har fått med oss?  ??? Begynner nesten å bli litt bekymra  :-\  ;)  8)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

cra

Sitat fra: BMW850 på onsdag 09. april 2014, klokken 01:40
"Hei
Hva var det med restskatt på 150000 på tesla registrert etter 26 mars. Blir jo litt dyr da?
Dette har du vel fått med deg."

Be han sjekke kalenderen sin på nytt; han er ei uke for seint ute!  ;) ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA