Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: EV-Lite broken! Anybody in Bergen who has one?

Startet av Mippen, mandag 21. april 2014, klokken 23:27

« forrige - neste »

Mippen

Jeg fikk min Leaf i Januar nå i år. Kjøpte den hos en parallell importør. Det var en demobil som ikke var gått omtrent 0. Har vært veldig fornøyd med bilen med unntak av carwings. Den har aldri virket som den skal. Først ringte jeg for å få den aktivert. Da traff jeg på en fyr som snakket veldig dårlig norsk og engelsk. Han skulle hjelpe meg. På tryne at den som sitter på kundeservice ikke kan norsk eller engelsk. Ikke noe negativt ment mot folk som ikke er født i Norge. Mener bare at når man betjener kunder så må man kunne snakke språk slik at du skjønner og han skjønner deg. Han klarte ikke å hjelpe meg og skjønte ikke hva jeg het selv om jeg stavet navnet mitt på norsk og engelsk. Jeg måtte derfor etter en halvtime med å stave navnet mitt og forklare problemet gi opp. Sa takk for hjelpen og ringte opp igjen. Da fikk jeg hjelp av en Svenske som heldigvis skjønte hva jeg sa.

Etter dette skulle jeg sende inn kopi av vognkort mm for at de kunne aktivere carwings på meg. Gjorde dette og så skulle det virke. Men det har bare virket i noen minutter eller timer av gangen. Har vært i kontakt med de flere ganger og hver gang sier de bare at teknisk jobber med saken. Nå er vi snart i midten av april og hvor lenge skal jeg finne meg i å vente? Er lei av å måtte gå ut for å sjekke ladestatus og starte forvarmeren manuelt for å slippe å skrape is mm. Grunnen til at det ikke virker er vist nok at jeg "deler" konto med en annen bil og når han logger seg på så blir jeg logget ut. Skal jo ikke gå an. Her er siste svar jeg fikk fra Nissan i dag.

SitatHei *********,

Takk for at du har kontaktet Nissan LEAF Kundeservice 27/03/2014.
Ditt referansenummer er: ***********

I forbindelse med din henvendelse vedrørende din Carwingskonto som ikke virker, kan vi informere deg om at vi er i stadig kontakt med vårt tekniske team som har informert oss om at de fortsatt jobber med saken.

Vi beklager tiden det tar og ubeleiligheten dette forårsaker deg. Skulle du ønske å ta dette opp videre med Nissan vil vi ha behov for et par opplysninger.

Vi vil da trenge følgende:
Din postadresse
Kilometerstanden på din Nissan LEAF
Hvilken forhandler du har kjøpt bilen av
Hvilken Nissan forhandler du benytter deg av

Så snart som vi mottar denne informasjonen vil vi kunne sette opp en sak for deg, og sende den internt for behandling.

Vi håper at dette er til hjelp. Hvis du har flere spørsmål, ønsker en e-brosjyre eller å arrangere en prøvekjøring kan du gjerne ta kontakt med oss ved Nissan LEAF Kundeservice på 800 800 98. Du kan også finne mer informasjon om Nissan LEAF og andre elektriske kjøretøy på nettsiden vår www.nissan.no. Vi er også tilgjenglig på Click-to-Call og Click-to-Chat på www.nissan.no/leaf.

Du kan gjerne også kontakte en av våre dedikerte Nissan LEAF eksperter i vårt nettverk av autoriserte forhandlere. For en oversikt over Nissan LEAF forhandlere i Norge, vennligst gå inn på http://www.nissan.no/#tools/find-it

Med vennlig hilsen,

************

Nissan LEAF Kundeservice Norge
Åpningstider: Man- Fre: 09.00-17.00
Tlf: 800 800 98
E-mail: evnorway@nissan-services.eu
Web adresse: www.nissan.no/leaf
Fremtiden er elektrisk.

DeadLock

Hei.

Jeg beklager å høre at du har problemer med din CarWings.

Har du også sendt chassisnummeret til Nissan?

En liten skrivefeil der kan jo skape mye plunder og heft.

Lykke til, og så får vi håpe Nissan klarer å fikse problemet.

Mvh,
Thomas
Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke

Mippen

Sitat fra: DeadLock på mandag 07. april 2014, klokken 16:15
Hei.

Jeg beklager å høre at du har problemer med din CarWings.

Har du også sendt chassisnummeret til Nissan?

En liten skrivefeil der kan jo skape mye plunder og heft.

Lykke til, og så får vi håpe Nissan klarer å fikse problemet.

Mvh,
Thomas

Ja, har sendt både rammenummeret manuelt, tatt bilde av skjermen min i bilen med alle data, tatt kopi av vognkortet. Både det midlertidige jeg fikk først og det originale og tatt bilde av rammenummeret i ruten.
Fremtiden er elektrisk.

Thomas Parsli

Send en mail til Nissan Nordic og forklart at tålmodigheten din er oppbrukt.
Forklart at du heller går til pressen med saken enn å purre Nissan i tre måneder til, de klarer sikkert å lage en morsom saken om manglende kompetanse og service.

Og så bør du reklamere til forhandler, hvis det da var ment at Carwings skulle fungere. Det er vel ikke en US-modell?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Mippen

Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 07. april 2014, klokken 16:27
Send en mail til Nissan Nordic og forklart at tålmodigheten din er oppbrukt.
Forklart at du heller går til pressen med saken enn å purre Nissan i tre måneder til, de klarer sikkert å lage en morsom saken om manglende kompetanse og service.

Og så bør du reklamere til forhandler, hvis det da var ment at Carwings skulle fungere. Det er vel ikke en US-modell?

Thomas

Det er en bil fra Belgia, den har garanti i Europa og vanlig carwings. Carwings virker som sagt en stund men når den andre bilen blir logget på detter jeg ut. Da må jeg gå ut i bilen og logge meg inn på nytt. Den virker altså  fra noen minutter til timer. Var en helg den virket fra fredag til søndag ettermiddag. Trodde nesten den var i orden, men så har sikkert den andre personen logget på sin carwings igjen.

Skikkelig oppgitt på Nissan akkurat på denne saken. Gleder meg mer og mer til jeg skal bestille meg tms.
Fremtiden er elektrisk.

offpist

Merkelig tilfelle det der.

Bare en tanke, men spør om de kan resette kontoen for bilen.
Sånn at du må legge den inn på nytt med VIN nr og det hele.

Akkurat som man typisk gjør om bilen har skiftet eier.
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

Mippen

Har tenkt på det samme selv men ikke spurt om det. Kan jo høre hva de sier.
Fremtiden er elektrisk.

Keo

Ville ringt Nissan, dette må de ordne. Dette er jo et av marerittene til alle som driver med systemer på web, at data skal komme på avveie eller at brukere blir blandet.

Mippen

Snakket med de igjen i dag. Carwings kundeservice har sendt saken videre til Nissan norge.
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Oppdatering! De har ikke klart å fikse carwings ennå men jeg har fått tilbud om gratis service på bilen. De har ikke klart å få bilen til den andre eieren inn på verksted ennå og problemet har vært der siden bilen var ny. Her er eposten jeg fikk i dag:

SitatTakk for at du kontaktet oss igjen.

Som du muligens er blitt forklart tidligere, så oppsto problemet med CarWings i din LEAF på grunn av dobbeltregistrering av ditt VIN nummer. En LEAF solgt i Frankrike har blitt programmert med ditt VIN nummer ved salg. Denne bilen ble deretter importert til Norge.

Vi har i lengre tid arbeidet for å levere bilen på verksted og løse problemet. Ettersom eieren av denne bilen vært utenbys lenge har dette ikke vært mulig enda.

Forrige uke endret vi innstillingen i CarWings som kan føre til at din LEAF fungerer bedre. Dette er en midlertidig løsning inntil vi får problemet med den franske bilen løst på verkstedet.

Dessverre var CarWings feilinnstilt allerede i Frankrike ved kjøpstidspunktet, og siden kjøretøy var solgt utenfor Nissan Nordic Europes virksomhetsområde tar saken litt lengre tid. Dette er også et helt unikt tilfelle og har så vidt vi vet ikke skjedd tidligere.

Vi forstår at du ønsker at din LEAF skal fungere optimalt og det kan være vanskelig å vente. Vi ønsker derfor å kompensere for de ulempene du har hatt og tilby deg gratis førstegangs vedlikeholdservice som kan benyttes hos hvilken som helst forhandler. Servicetilbudet sendes til hjemmeadressen din.

Med vennlig hilsen...
Fremtiden er elektrisk.

reptil

Ikke dumt som ventepremie :)
(Forutsatt at de får fikset det)
Svart Leaf Acenta

Mippen

Ja, de skal få fikse det. Har tross alt kjøpt en tekna med carwings. Hadde jeg kjøpt en visia hadde jeg ikke sagt noe.
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

#12
OMG! I dag ringte han fyren som jeg fortalte om i starten av tråden. Han etterlyste vognkortet mitt. Jeg forklarte han at jeg har alt sendt inn vognkortet flere ganger til ulike folk. Han forsøkte å finne meg i systemet sitt men han klarte fortsatt ikke å skjønne hva jeg het. Forsøkte å stave navnet mitt igjen og forklarte han at jeg alt har snakket med carwings og nissan og at saken er pågåenden og at jeg alt har en carwings konto. Han skjønte ikke dette. Forsøkte å gi han referansenummeret på saken min. Han fant ikke dette. Til slutt skulle han sjekke opp mer og skulle ringe meg opp igjen. Til slutt klarte han å forstå at jeg lå alt i systemet deres og samtalen ble avsluttet. Vet ikke om jeg skal le eller hva. Det går ikke an å ha en på kundeservice som ikke snakker skikkelig norsk eller skjønner norsk. Jeg snakker vanlig Bergenser liksom. Håper ikke han lager mer carwings krøll nå. Har virket fint noe uker nå. =)


Fikk by the way brev far Nissan Nordic Europe OY med bekreftelse på at jeg får gratis service på min Leaf når jeg leverer den inn neste gang sist uke. =)
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA