Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rekkevidde Model S - erfaringer fra virkeligheten

Startet av muchus, søndag 20. april 2014, klokken 23:07

« forrige - neste »

tony@lunatech.no

Spurte DS om "forskjellsbehandlingen" og fikk følgende svar:

"I forhold til hattehyllen måtte man ta en avgjørelse for når hattehyllen skulle bli inkludert. Det ble satt en dato i produksjonslinjen hvor det ble inkludert. Noen har da vært heldige og fått hattehylle. Uansett får man det man har bestilt og det som står i kjøpsavtalen"

Ikke verdens undergang og man har nok som sagt ikke noe 'rett' på å få den med, men det er de små ting som disse som teller på den totale opplevelsen av å være kunde.
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

Ebbe

Det er vel også et juridisk aspekt i forhold til lov å regler på en vare som er bestilt og ikke betalt i forhold til prisendringer.
P39240

tony@lunatech.no

Sitat fra: Ebbe på fredag 11. april 2014, klokken 07:43
Det er vel også et juridisk aspekt i forhold til lov å regler på en vare som er bestilt og ikke betalt i forhold til prisendringer.

Har man?
Litt usikker på hvordan det stiller seg når man har en kontrakt (selv om man teknisk sett ikke har signert noe :) ) Er mere en prinsippsak enn de 1700 kronene.
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

jkirkebo

Sitat fra: Lunatech på fredag 11. april 2014, klokken 08:54
Sitat fra: Ebbe på fredag 11. april 2014, klokken 07:43
Det er vel også et juridisk aspekt i forhold til lov å regler på en vare som er bestilt og ikke betalt i forhold til prisendringer.

Har man?
Litt usikker på hvordan det stiller seg når man har en kontrakt (selv om man teknisk sett ikke har signert noe :) ) Er mere en prinsippsak enn de 1700 kronene.

Man har da signert noe, også teknisk sett? Når jeg bekreftet signerte jeg via DocuSign. Elektronisk signering er like bindene som manuell. F.eks har jeg signert lånepapirer i nettbanken med BankID.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: akseln på onsdag 09. april 2014, klokken 08:57
Enig at dette blir litt pussig og ikke helt fair. De som har bestilt med hattehylle må betale 1.700,-, mens de som ikke har bestilt får den gratis selv om bestillingen ble gjort før hattehyllen ble inkludert.

Nja. Hattehyllen står da fortsatt som et valg som kan fjernes, selv om prisen er "inkludert". Om man tar vekk avkryssingen vil jeg håpe man ikke mottar hattehyllen?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

akseln

Det tror jeg bare er en bug i bestillingssiden. Hvor mange tror du ikke tar med hattehyllen når den er gratis?  ;D 

Holder fortsatt på at det smarteste av Tesla hadde vært å satt en strek i produksjonslinjen (ikke bestillingslinjen). Alle etter dag x får med hattehylle. Dette hadde skapt goodwill i stedet for surmuling fordi kundene blir behandlet forskjellig.

sn0le

Det er jo ikke snakk om veldig mange kronene, men synes det er smålig av Tesla å inkludere hattehyllen på biler som ble bestilt før hattehyllen ble inkludert, samtidig som de som bestilte hattehyllen før den ble inkludert må betale for den.

Så at TRM har bilen i produksjon, og tipper han bestilte før meg.
Han får altså hattehyllen gratis, mens jeg som bestilte med hattehyllen må betale.  :o
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

OddB

Dumt at du leser forum da ? Ellers hadde du vært lykkelig uvitende om at "naboen" har fått noe gratis og ikke du.
Jeg bestilte hattehylle men ikke motoriserte speil..som jeg fikk.
Jeg tror Tesla ikke har logistikkapasitet til å drive millimeterrettferdighet, så lenge ingen taper på det.
Senk skuldrene og kjør en tur ;-)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

SCI

Sitat fra: akseln på tirsdag 15. april 2014, klokken 07:53
Holder fortsatt på at det smarteste av Tesla hadde vært å satt en strek i produksjonslinjen (ikke bestillingslinjen). Alle etter dag x får med hattehylle. Dette hadde skapt goodwill i stedet for surmuling fordi kundene blir behandlet forskjellig.

+1
Tesla P85D
Nissan GTR
Solgt Tesla P85+

akseln

Sitat fra: OddB på tirsdag 15. april 2014, klokken 10:35
Jeg tror Tesla ikke har logistikkapasitet til å drive millimeterrettferdighet, så lenge ingen taper på det.

Selvfølgelig har de kapasitet og mulighet til dette. De gjennomgår jo alle fakturaer før leveranse inkludert mulighet til å plusse på service, adaptere, matter +++

Definisjon av tap er jo høyst relativt, men å betale 1.700,- for noe nestemann får slengt gratis etter seg tipper jeg mange anser som tapte penger  ;)


BMW850

Det man må forholde seg til er konfiguratoren på det tidspunktet man bestilte/bekreftet. Om det på ett senere tidspunkt er slik at hattehylle fåes med uten tilegg er det bare sånn livet er. Ikke noe jeg ville brukt energi på!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Ebbe

Men tror Tesla hadde gjort lurt i å sette en dato, og at alle som får bilen etter denne datoen hadde fått hattehylla gratis uavhengig når bilen er bestilt! Da hadde det nok blitt mye mindre prat om det!
P39240

BMW850

Har jo med omlegging av produksjonslinjen å gjøre. Der kommer dato inn i bildet. Ellers har det jo gått begge veier. Mange har fått el.innfellbare speil som egentlig ikke skulle hatt det, inkludert meg selv håper jeg ;) Om jeg ikke får  er det ikke noe gjøre med det!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

akseln

Inkludering av hattehyllen tviler jeg på om krever omlegging av produksjonslinjen. Det er jo bare å slenge inn hyllen fra lageret. Hattehylle kan jo uanstt kjøpes løst fra teslashop. Sammenligningen med el-speil blir ikke helt relevant  :)

Ingen stor sak dette her. Lurer egentlig mest på hvorfor Tesla valgte å inkludere hattehyllen. "Noen" må jo ha gjort en vurdering og konkludert med at dette var lurt å gjøre.

BMW850

Jaja, klar over det. Men de må jo nødvendigvis ha en generell praksis på dette området.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA