Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Årlige km fossil vs elbil

Startet av zimba07, lørdag 19. april 2014, klokken 23:04

« forrige - neste »

Gæsjan

Opplever det samme på Gol. Varierende ladehastighet fra 70-90 kW. Skal de ikke levere 120Kw da?
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

zimba07

Temperatur og restnivå på batteri er viktigere enn jeg tidligere antok. Jeg bor på Lillehammer og de første gangene jeg ladet var det tregt, men jeg innser nå at det sannsynligvis skyldes for lav arbeidstemp på batteriet. Hadde kun kjørt litt rolig bykjøring i 20-30 minutter i forkant...

Etter en ordentlig langtur fra Oslo - Lillehammer m/full fart på E6 testet jeg på nytt og da med tett opp mot ladehastighet. Alt ok.
---

Model S85, solgt
Model S90D, solgt
Model 3
Audi e-Tron 55

jkirkebo

Sitat fra: Gæsjan på søndag 27. april 2014, klokken 21:34
Opplever det samme på Gol. Varierende ladehastighet fra 70-90 kW. Skal de ikke levere 120Kw da?

105kW er foreløpig det høyeste som er rapportert på europeisk SC.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

bb

Jeg har også aldri fått mer enn ca. 105 kW når SOC har vært nede i 20 %. Jeg tror de resterende 30 kWene brukes når en annen står på samme lader.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Oreo

Sitat fra: VigdisA på mandag 07. april 2014, klokken 01:06
Sitat fra: frekri på søndag 06. april 2014, klokken 22:56
Den første superladerkontakten på Lillehammer er det noen andre som har hatt problemer med den?
Hei
Ja det er såvidt jeg vet en litt trøblete lader - sett det nevnt på forumet tidligere også.
Meg også, men jeg ringte til support og meldte fra om dette i håp om at noe kanskje ville bli gjort.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

SunSeeker

Føler ikke at Lillehammer er "SuperLader" akkurat. 40kW/ 110A, ok temp på batteri. Alene på 2'rn  og 3 andre biler på resten.(ingen på 2B naturligvis.

Cirion

Sitat fra: SunSeeker på lørdag 12. mars 2016, klokken 17:33
Føler ikke at Lillehammer er "SuperLader" akkurat. 40kW/ 110A, ok temp på batteri. Alene på 2'rn  og 3 andre biler på resten.(ingen på 2B naturligvis.
Hvordan ser du at du har ok temp på batteri?

Min erfaring er at ok temp varierer veldig på utetemp, og hvor lenge bilen har stått osv. Noen ganger trenger batteriet langt over 1 times kjøring for å nå god ladehastighet. De eneste gangene jeg vet at det er god temp, er når ventilasjonslukene er åpne og AC pumpa går for fult. Det er også da jeg har sett 118kW... Pleier å skje på langtur når jeg treffer SuperCharger stasjon 2 osv...

Selv mistenker jeg at de som forsøker seg på å toppe opp fra 50% ikke nødvendigvis har kjørt langt (over 1t) og bilen har stått ute og batteriet har kjølt seg ned.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Krigil


jkirkebo

Sitat fra: Krigil på søndag 27. mars 2016, klokken 17:00
Sprengt kapasitet i dag. 6 biler i kø.

Ouch, da drar ventetiden seg fort over en halvtime :(
Glad jeg ikke skal hjem i dag og glad jeg ikke skal innom Lillehammer i morgen heller (satser på ladestopp på Shell Mortensrud tenker jeg).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jog

Brukte over 2 timer igår på å lade 25 mil slik at jeg kunne kjøre til Oslo fra Lillehammer pga kø og uheldig lade partner.  Bilen som var før meg i køen og jeg havnet på samme lader og jeg fikk ca 70amp  og forventet lade tid på 2 timer og 19 min.  Etter 45 min fikk jeg 210 amp og bilen som jeg delte med dro.   ca 1 time vente og 1 time lade. Vurderte og å bruke Chademo laderen men synes 220 kr. for en lading var litt mye når jeg trodde at jeg  kansje bare skulle lade 10 min før  jeg kunne bytte til Tesla lader.
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA