Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av elbas, lørdag 19. april 2014, klokken 17:08

« forrige - neste »

elbas

Hei

Jeg lurer på om noen har vært innom hurtigladerene på Ringebu eller Kvam i det siste, og vet om de snart er operative?
Det står "klar: Mars"  på hurtigladekartet så de er kanskje ikke så langt unna?
Nissan leaf 2014

Haa

Var innom Ringebu for litt over en uke siden - da var det ikke klart iallefall.
Betongfundament, og p-plass (3stk?) var dog gjort, og det så ut som om det "bare" var å koble til laderne.

Hørte med Eidsiva forrige uke, og de kunne ikke si annet enn "i løpet av april".

- tipper situasjonen er den samme for Kvam

Så vidt jeg har forstått på Grønn Kontakt og Eidsiva skal begge stasjonene ha ChaDeMo/Combo, og Type2 (22kw)
TMS 85, Mars 2014, Grønn

elbas

Takk for info! Det er jo alltid "neste måned" tydeligvis. I desember skulle de være ferdige i januar... Får håpe de kommer opp før sommeren da.
Nissan leaf 2014

Haa

sakset fra Grønn Kontakts facebook-sider 04/04:

SitatDet gjenstår noe utbygging på Ringebu og Kvam, men siste beskjed fra elektriker er i løpet av April, så vi kan dessverre ikke love før påske.
Vi bygger ikke disse stasjonene selv, men er heller operatør, noe som gjør at vi ikke direkte inkludert i utbyggingen.
TMS 85, Mars 2014, Grønn

cforoe

Forsinkelse på Ringebu og Kvam

På grunn av forsinkelser hos underleverandører blir ikke ladestasjonene klare før i mai. Vi beklager ulempene dette medfører. Når ladestasjonene blir klare vil det være Grønn Kontakt som drifter disse.

Med vennlig hilsen
Christian Forø / Eidsiva

Haa

...har forøvrig nylig fått info om at Kvam allikevel ikke får Type-2. Kun Ringebu
TMS 85, Mars 2014, Grønn

Caffe

Jeg kjørte fra Trondheim til Ringerike denne uka. Som ifjor la jeg inn overnatting sen avreise fra Trondheim og overnatting på Oppdal for å kunne sove under lading. Etter litt normallading gledet jeg meg til å komme til den nye hurtiladeren på Kvam. Jeg hadde ikke ordnet meg med abo hos Grønn Kontakt og fikk derfor ikke åpnet laderen. Heldigvis fikk jeg åpenet denn per telefon av en snill kundebehandler i Grønn Kontakt som skjønte behovet.

Rådet er derfor å ikke belage seg på sms betaling på Kvam. Det samme skal visst nok også gjelde Ringebu. Det var satt opp fire ladestolper med normallading med Shuko på Kvam ingen type 2.
--------
Oslo
Blå LEAF 2013 mod.
Svart Tesla S 85 2015 mod.
Blå Tesla S 2019 LR raven

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA