Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeutsyr til BMW i3

Startet av Mippen, lørdag 19. april 2014, klokken 09:35

« forrige - neste »

Mippen

Jeg har nå enter og if på bilene mine som forsikringsselskap. På den eldste bilen min har jeg 70% bonus andre året. Hvis jeg bytter til KLP får jeg 75% bonus med en gang, men jeg må betale 150kr mer i mnd enn jeg gjør nå hos enter. Hvis jeg bytter forsikring nå og får meg en tesla s over sommeren kan jeg da bytte selskap igjen og beholde 75% bonus? På den andre bilen min har jeg 50 prosent.
Fremtiden er elektrisk.

mausie

Hva slags bonus får man om man er førstegangsforsikrer?

Mippen

Vanlig er 20 prosent dersom man ikke har hatt bil før. Stiger med 10 prosent hvert år man kjører skadefritt opp til maks 75 eller 80 prosent. For å komme på høyeste på 75 eller 80 prosent må du ha 75 prosent i 5 år. Beste er egentlig å holde seg på 75 prosent 5 år enn å gå opp til 80. Hvis man har 80 og får skade mister man masse bonus. Har du 75% 5 år er det enkelte selskap som har første skade "gratis" også neste skade mister man 10-20 prosent. Har du ikke kommer så høyt mister man stort sett 30 prosent bonus ved skade.

Men for å svare enkelt på spørsmålet ditt. 20 prosent er vanlig startbonus.
Fremtiden er elektrisk.

mausie

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA