Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hurtiglader Nes i Ådal kommer mai 2014

Startet av heggvin, fredag 18. april 2014, klokken 20:22

« forrige - neste »

hma

#30
Sitat fra: OddB på lørdag 12. april 2014, klokken 20:49
Jeg håper mange hopper ned fra gjerdet nå og melder seg inn i TOCN. For hvert 20. nye signaturmedlem kan vi få satt opp ett nytt 22kW-punkt.

http://tocn.no/index.php/blimedlem
Dette kan postes på klubben sine egne hjemmesider, eventuelt i denne Tesla-seksjonen:
http://elbilforum.no/forum/index.php/board,65.0.html

Hilsen Håkon (som har på seg moderatorhatten) :)
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

OddB

Dette er direkte relatert til mangelen av ladepunkter i Mosjøen så den "vervelinken" står jeg inne for.  Det må da være mulig å nevne at det finnes en klubb og et ladefond i en forumgruppe som omhandler lading av Tesla ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Car-El

@OddB

Tja, du trenger vel ikke og verve dem som allerede er vervet. Det jeg prøvde å si at å postere slike meldinger i TOCN sine kanaler er lite hendsiktsmessig.

Men så syndes jeg at det er lite informasjon om og fra TOCN. Dermed så syndes jeg det er rart at en "Tesla klubb" skal sette opp ladestasjoner for Leaf, iMev, iOn, Zoe, C-zero og like. Da disse bilene også nyttekjøring seg med Mode3-lading. Blir ikke dette heller en sak for Elbil Forbundet?

Og som andre har skrevet i andre tråder. Hva med ladingen av Tesla Roadster? (Jeg vet ikke om den kan bruke Mode3 via Type2-plugg.)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

RaBalder

Hvis TOCN klarer å få på plass et Type2 ladepunkt med skikkelig effekt, så gjør det vel ikke noe om også andre biler kan bruke det punktet. Det må jo være en bonus at så mange som mulig kan ha nytten av det.

Er det en veikro som får opp et slikt "subsidiert" ladepunkt, så gir dem vel pokker i om gjestene kommer trillende i en Leaf eller en Tesla.

Også får Tesla-eiere være ydmyke og glade når vi kan benytte slike ladepunkter som andre har satt opp  ;)

OddB

Sitat fra: RaBalder på søndag 13. april 2014, klokken 18:43
Hvis TOCN klarer å få på plass et Type2 ladepunkt med skikkelig effekt, så gjør det vel ikke noe om også andre biler kan bruke det punktet. Det må jo være en bonus at så mange som mulig kan ha nytten av det.

Er det en veikro som får opp et slikt "subsidiert" ladepunkt, så gir dem vel pokker i om gjestene kommer trillende i en Leaf eller en Tesla.

Også får Tesla-eiere være ydmyke og glade når vi kan benytte slike ladepunkter som andre har satt opp  ;)
Det er det som er litt av filosofien bak dette ladefondet. Vi spleiser på et ladepunkt som vi gir gratis til en veikro el.l. mot at de driver det. Jo flere som kan bruke det jo gladere blir eieren av veikroa som dermed får økt besøk. Vårt behov for slike ladere ligger stor sett "der ingen skulle tru at nokon kunne bu" og det vil nok sjelden være kø av andre typer elbiler der.  Dette er tenkt som en "grasrotprosjekt". Fem hundre kr ekstra i Signaturmedlemskap er ikke mye hvis en slik 22kW lader kan spare deg og familien for EN hotellovernatting ;)
Transnova legger opp til støtte for Type 2 ladere, men de krever avanserte betalingsordninger og at punktet er online mot Nobil. Dette medfører mye ekstra kostnad og styr for et sted som kanskje aldri har hatt besøk av en elbil før. Da er det enklere å få sponset en ladeboks av oss og sette en sparebøsse på disken til betaling :D
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA