Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeutsyr til BMW i3

Startet av frekri, fredag 18. april 2014, klokken 11:09

« forrige - neste »

frekri

Jeg sitter å kikker etter et 32A til 16A adapter fra en profesjonell leverandør. Det hadde vært best å kjøpe fra et selskap tilfelle det skjer noe galt under lading.

Det nærmeste jeg har funnet er fra Carl Ras i Danmark:
http://www.carl-ras.dk/e-shop/elogvvs/kabeltromlerkabelsaet/adaptor32a-16a

Jeg hadde ikke tenkt meg til Danmark med det første. Er det noen som har funnet slik adaptere i Norge eller rett over grensa i Sverige?
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

Jimpec

2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Arntiv

Bekreftet 27.07.13. Levert 21.12.13, Svart S85 med pano, lyd, luft og hattehylle. 19" Polar Wheels med Hakka 8.

shb

Laget en selv. Men for de som ikke vil det kan de kjøpes med sikring på Malmberg til 645 +mva.  Da er en på den sikre siden bokstavlig talt. Har utsalg i etasjen under Tesla i Bergen.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

Model S

Her er et alternativ fra en norsk nettbutikk jeg fant da jeg søkte etter adapter i høst:

http://unistage.no/?show=product&product=200002-1578376

Kjøpte imideltid adapter uten sikring fra jkirkebo i stedet da bilen uansett ikke trekker mer enn 16A.
Kjører Tesla Model S P85+, levert september 2013
Tesla Model X reservert oktober 2013, P92x
Tesla Model 3 reservert 31.03.2016.

shb

Er lik den Malmberg selger. Jeg gikk også for uten sikring. Har ikke brukt den enda,  kunn testet i 10 minutter for å sjekke at ikke det ble varmgang  i kontaktene.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

jkirkebo

Sitat fra: shb på lørdag 05. april 2014, klokken 15:21
Laget en selv. Men for de som ikke vil det kan de kjøpes med sikring på Malmberg til 645 +mva.  Da er en på den sikre siden bokstavlig talt. Har utsalg i etasjen under Tesla i Bergen.

Selger ikke Malmberg kun til registrerte bedriftskunder da?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

rene

La meg inn som kunde på nettet, fikk bruker/pass dagen etterpå. Handle direkte i butikken med debetkort.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA